Home / ΚΕΝΤΡΙΚΗ / Οι οδηγοί της Formula 1 «ζεσταίνουν» τις μηχανές

Οι οδηγοί της Formula 1 «ζεσταίνουν» τις μηχανές

Δύο εβδομάδες. Ακριβώς τόσες απέμειναν για την έναρξη της καινούργιας σεζόν της Formula 1, της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα νέο πρωτάθλημα θα αρχίσει όπου 10 ομάδες και 20 οδηγοί θα αγωνιστούν σε 21 πίστες, από τα τέλη Μαρτίου μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, για την κατάκτηση του παγκοσμίου πρωταθλήματος σε οδηγούς και κατασκευαστές.

Εφέτος έχουμε μια σειρά από πολλές αλλαγές. Καταρχήν ξεκινάμε με τα ίδια τα μονοθέσια, εκεί όπου από εφέτος το σύστημα HALO είναι υποχρεωτικό να υπάρχει στη θέση του οδηγού. Παρότι χαλάει στην εικόνα του αυτοκινήτου και στην αισθητική του κοινού, το συγκεκριμένο «δαχτυλίδι» όπως μοιάζει το σχήμα του μπήκε μετά από την απόφαση της FIA «Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου» μετά το τρομακτικό ατύχημα του Τζουλς Μπιάνκι στη Suzuka της Ιαπωνίας το 2014, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του, τον Ιούλιο του 2015. Η FIA το αποφάσισε αυτό για να προστατεύει τον οδηγό από θραύσματα ή πλαϊνές συγκρούσεις.

Στο τομέα της αεροδυναμικής καταργήθηκαν τα περίφημα δαχτυλίδια «Rings» και το T-Shark. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεση του μόλις τρεις υβριδικές μηχανές για τη σεζόν. Αυτό σημαίνει αύξηση σε κάθε μηχανή της τάξεως του 40% στα διανυθέντα χιλιόμετρα. Επίσης, η χρήση λιπαντικού οριοθετείται στα 6 lt/100 χλμ με ίδιο τύπο όλο το τριήμερο.

Στα αγωνιστικά, η επιστροφή της Alfa Romeo μέσω της Sauber, με στόχο να ξεμπλοκάρει από τον πάτο που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Τσαρλς ΛεΚλέρκ και Μάρκους Έρικσον το δίδυμο της Ιταλοελβετικής ομάδας. Η Honda έσπασε την συνεργασία της με την McLaren ύστερα από τρία χρόνια και θα προμηθεύει την Toro Rosso με προοπτική και την Red Bull, ίσως από το 2019. Η Βρετανική θα τρέχει από εφέτος με το μοτέρ της Renault.

Στις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης που προηγήθηκαν, τα πρώτα συμπεράσματα έχουν βγει με τη Mercedes και Ferrari να είναι τα φαβορί στη μάχη για την κατάκτηση του τίτλου. Εξαιρετικές οι επιδόσεις της Toro Rosso που τελείωσε τα δυο τετραήμερα δοκιμών χωρίς ούτε ένα πρόβλημα με τον κινητήρα. Η McLaren για πρώτη φορά έπειτα από καιρό είναι αισιόδοξη για κάτι καλό τη φετινή σεζόν, ενώ η Alfa Romeo Sauber φαίνεται πώς θέλει πολύ χρόνο για να προσαρμοστεί.

Τα πρώτα δείγματα της προόδου των νέων μονοθέσιων θα φανούν στο εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στις 25 Μαρτίου στην Αυστραλία, στη πίστα Albert Park της Μελβούρνης. Εκεί όπου οι Χάμιλτον και Φέτελ θα δώσουν μάχη με μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ Ρικιάρντο και Φερστάπεν καιροφυλακτούν από πίσω τους για το πρωτάθλημα.

Ο Γιώργος Λιακόπουλος είναι φοιτητής δημοσιογραφίας

error: Content is protected !!