Home / ΚΕΝΤΡΙΚΗ / F1 JapaneseGP: 71η καρό σημαία για τον Λιούις Χάμιλτον και 1-2 τα “ασημί βέλη” στη Σουζούκα

F1 JapaneseGP: 71η καρό σημαία για τον Λιούις Χάμιλτον και 1-2 τα “ασημί βέλη” στη Σουζούκα

Δεν μπορεί να χάσει αυτό το πρωτάθλημα με αυτά που κάνει μέσα στην πίστα ο Λιούις Χάμιλτον. Με μια αρκετά προσεγμένη οδήγηση ο Βρετανός οδηγός της Mercedes κατέκτησε την νίκη στην πίστα της Σουζούκα και είδε την ίδια στιγμή τον αντίπαλο του Σεμπάστιαν Φέτελ να τερματίζει στην έκτη θέση μετά την επαφή που είχε με τον Μάξ Φερστάπεν στην “Spoon curve” στον όγδοο γύρο και πλέον με παρουσία του Χάμιλτον στο βάθρο του Όστιν, κατακτά και μαθηματικά το πέμπτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του. Δεύτερος τερμάτισε ο Βάλτερι Μπότας και δεύτερο συνεχόμενο 1-2 για τα “ασημί βέλη“.

Ο καιρός στη Σουζούκα θύμιζε περισσότερο καλοκαίρι και λιγότερο φθινόπωρο, με την θερμοκρασία στον αέρα να είναι κοντά στους 30 βαθμούς Κελσίου και στους 41.4 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο αγώνας ξεκίνησε και οι Χάμιλτον, Μπότας και Φερστάπεν έφυγαν μπροστά, την ίδια στιγμή που ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε καταπληκτική εκκίνηση, αφήνοντας πίσω τις Toro Rosso των Χάρτλει και Γκασλί και στον δεύτερο γύρο ανέβηκε στην πέμπτη θέση της κατάταξης, προσπερνώντας τον Ρομάν Γκροζάν. Στο τέλος του πρώτου γύρου ο Κίμι Ράϊκονεν πήρε το silpstream του Φερστάπεν μετά την 130R αλλά ο νεαρός Ολλανδός μπλόκαρε τα φρένα του στο σικέϊν, βγήκε από την αγωνιστική διαδρομή και επέστρεψε σε αυτή ακουμπώντας λίγο άτσαλα με τον Φιλανδό, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να του επιβάλουν ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί βρέθηκε εκτός πίστας και επέστρεψε σε αυτή χωρίς ασφάλεια.

 

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του στον τέταρτο γύρο, εξαιτίας των θραυσμάτων που άφησε η επαφή του Τσαρλς Λεκλέρκ με τον Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο Δανός οδηγός της Haas αμύνονταν για να μην δεχθεί το προσπέρασμα από τον νεαρό Μονεγάσκο οδηγό της Sauber, άλλαξε απότομα την πορεία του και η εμπρός αεροτομή της C37 έσκισε το πίσω – αριστερό ελαστικό της VF-18, που στη συνέχεια αποκολλήθηκε και έμεινε δίπλα από την αγωνιστική διαδρομή.

 

 

Το safety car επέστρεψε στα πιτ και οι Mercedes τράβηξαν την ανηφόρα για την νίκη, αλλά στον όγδοο γύρο συνέβη το συμβάν που καθόρισε ίσως το φετινό πρωτάθλημα προς την μεριά του Λιούις Χάμιλτον και της Mercedes. Ο Φέτελ έχει πάρει το slipstream του Φερστάπεν στην ευθεία μετά την φουρκέτα “Hairpin”. Ο Γερμανός πιλότος της Ferrari αλλάζει γραμμή και βουτά στα φρένα, στην εσωτερική της “Spoon”, ενώ ο Ολλανδός έχει στρίψει ήδη πρώτος, με αποτέλεσμα την επαφή μεταξύ τους. Ο Φέτελ έκανε τετ α κε και συνέχισε τον αγώνα από την 19η θέση, ενώ ο Φερστάπεν συνέχισε κανονικά χωρίς να χάσει την τρίτη θέση. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και αποφάσισαν να μην δώσουν κάποια ποινή, παρά να ανακοινώσουν πως ήταν απλά ένα αγωνιστικό συμβάν.

 

 

Ρικιάρντο και Φέτελ πραγματοποίησαν τα δικά τους comeback, με τον Αυστραλό να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση στον 14ο γύρο από την 15η θέση που άρχισε τον αγώνα και ο Φέτελ πέρασε πολύ γρήγορα τους Αλόνσο, Γκασλί, Χάρτλει, Πέρες, Οκόν, Σάινθ και Ράϊκονεν που μπήκε στον 18ο γύρο για pit stop, βάζοντας την μέση γόμα της Pirelli πηγαίνοντας με αυτή μέχρι το τέλος. Στον 22ο γύρο ο Φερστάπεν μπήκε στα πιτ για να εκτίσει την ποινή του και να κάνει αλλαγή ελαστικών και στον 24ο γύρο ο Ρικιάρντο, βγαίνοντας και οι δυο μπροστά από τον Ράϊκονεν.

 

 

 

Η Mercedes έβαλε τον Βάλτερι Μπότας για pit stop στον 24ο γύρο και ένα γύρο μετά κάλεσε στο box της ομάδας τον πρωτοπόρο του αγώνα Λιούις Χάμιλτον, βάζοντας και στους δυο τα medium ελαστικά και πήγαν με αυτά μέχρι το τέλος του Ιαπωνικού Grand Prix.

 

Εκτός αγώνα έμειναν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ και Τσαρλς Λεκλέρκ, με τον Μονεγάσκο οδηγό να βγαίνει εκτός πίστας στην στροφή “Denger” και σταμάτησε σε σημείο ασφαλείας της πίστας λίγα μέτρα παρακάτω. Ο Γερμανός οδηγός της Renault εγκατέλειψε ανήμπορος να πιέσει για κάτι καλύτερο στον αγώνα, με αποτέλεσμα να εμφανιστεί το Virtual Safety Car (εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας).

 

 

Μετά το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ο Φερστάπεν απείλησε να περάσει τον Μπότας για την δεύτερη θέση αλλά δεν κατάφερε κάτι παραπάνω και έτσι την καρό σημαία πανηγύρισε ο Λιούις Χάμιλτον για τέταρτη φορά στην Ιαπωνία, ένατη νίκη για φέτος, 71η στην καριέρα του και ταυτόχρονα η 50η καρό σημαία με τα χρώματα της Mercedes. Δεύτερος τερμάτισε ο Βάλτερι Μπότας και έκανε το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 για τα “ασημί βέλη“. Την τρίτη θέση και το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο Μάξ Φερστάπεν με Red Bull.

Όλο το τριήμερο ήταν απίστευτο. Η πίστα είναι η καλύτερη στο κόσμο και κάθε δευτερόλεπτο είχε πολύ πλάκα“, είπε πανευτυχής για την νίκη του στις δηλώσεις του στον Ντέιβιντ Κούλθαρντ, ο Λιούις Χάμιλτον

Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο teammate του Ολλανδού οδηγού στην Αυστριακή ομάδα, Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος έκανε ένα εντυπωσιακό comeback από την 15η θέση από όπου εκκινούσε λόγω βλάβης στην μονάδα ισχύος της RB14, στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές. Στην πέμπτη και έκτη θέση η Ferrari η οποία έκανε μια απογοητευτική εμφάνιση στο Ιαπωνικό Grand Prix. Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σέρχιο Πέρες και Έστεμπαν Οκόν με Force India, ο Ρομάν Γκροζάν με Haas και ο Κάρλος Σάινθ με Renault.

 

 

Αναλυτικά η κατάταξη:

Επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος της F1 είναι στην Αμερική, στην πίστα Circuit of the Americas, στο Όστιν του Τέξας, το τριήμερο 19 με 21 Οκτωβρίου.

error: Content is protected !!