Home / ΑΘΛΗΜΑΤΑ / ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑ / Έτοιμοι οι Έλληνες να «κατακτήσουν» τη Μάλτα (pics & vid)

Έτοιμοι οι Έλληνες να «κατακτήσουν» τη Μάλτα (pics & vid)

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι προετοιμασίες του «Optimum 3» και του «Yacana», που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στον κορυφαίο αγώνα της Μεσογείου, σε ότι αφορά την ανοικτή θάλασσα, τον «Rolex Middle Sea Race». Η διοργάνωση θα αρχίσει στις 20 Οκτωβρίου από το λιμάνι της Βαλέτα, και τα ιστιοφόρα αφού διασχίσουν, περίπου, 607 ναυτικά μίλια θα τερματίσουν και πάλι στην πρωτεύουσα της Μάλτας.

Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα κοπιαστικό αγώνα όπου η κάθε ομάδα θα χρειαστεί να δουλεύει σαν καλοκουρδισμένο ρολόι ώστε να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το welovesports επικοινώνησε με τους ιστιοπλόους κάθε σκάφους που είναι υπεύθυνοι για την τακτική (tactician) και την πλοήγηση (navigator) προκειμένου να μάθει μυστικά και τεχνικές που θα χρησιμοποιήσουν σε αυτόν τον αγώνα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για το «Yacana» (Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος) θα είναι η πρώτη συμμετοχή, αν και κάποια από τα μέλη του έχουν πάρει μέρος στον αγώνα και κατά το παρελθόν αλλά με άλλο σκάφος.     

Αντίθετα, το «Optimum 3» του ΝΟ Καλαμακίου, το οποίο θα αγωνιστεί στη διοργάνωση με τη στήριξη και του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης, θα πάρει μέρος για 7η φορά στον αγώνα. Ο υπεύθυνος για την τακτική και συγκυβερνήτης του σκάφους, ο Νίκος Λάζος, είναι ιδιαίτερα έμπειρος και γνώστης του αγώνα, με συμμετοχές σε προηγούμενους (υπενθυμίζουμε ότι το 2004 η «Optimum Yacht Racing Team ήταν η νικήτρια στον αγώνα της Μάλτας) και με διακρίσεις και σε άλλες διοργανώσεις, όπως το Ράλλυ Αιγαίου. 

«Ο αγώνας της Μάλτας έχει αρκετή τακτική γιατί έχει πολλές γωνίες, κάβους και στεριές που πρέπει να παρακάμψουμε. Ο αγώνας διαρκεί τέσσερις με πέντε ημέρες, οπότε από την αρχή δεν μπορείς να πάρεις συνολικές προβλέψεις. Έτσι, παίρνουμε καθημερινά προβλέψεις και αναλόγως την τακτική της προηγούμενης ημέρας και της θέσης μας μέσα στον στίβο πρέπει να διαμορφωθεί η τακτική για το επόμενο 24ωρο, τόσο ως προς το σημείο που θέλουμε να πλεύσουμε, όσο και προς τους αντιπάλους μας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τοποθετήσουμε το σκάφος κατάλληλα ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή πλεύση, και σε ότι αφορά τους αντιπάλους να τους παρασύρουμε να έχουν χειρότερη πλεύση από εμάς ή να τους τοποθετήσουμε σε σημείο που μας συμφέρει – βολεύει. Μπορεί να τρέχουμε για έβδομη χρονιά αλλά η θάλασσα δίνει πάντα κάτι καινούριο. Ο στίβος είναι μεταβλητός 24 ώρες το 24ώρο και κάθε φορά έχει κάτι νέο να σου δείξει», υπογράμμισε ο κ. Λάζος.

Στο «Optimum 3» υπεύθυνος για την τακτική θα είναι ο Χάρης Μαυρογεώργης, ένα νέο παιδί που έχει διακριθεί και στο τρίγωνο (Laser). «Για εμένα θα είναι η πρώτη φορά που θα πάρω μέρος σε αυτόν τον αγώνα αλλά και πρώτη φορά θα διασχίσω τόσα μίλια. Βλέπω τη διοργάνωση σαν ένα βουνό προκλήσεων. Μαζί με τον Νίκο Λάζο θα αποφασίσουμε την πορεία του σκάφους. Η διαδρομή θα έχει μαγικές εικόνες και απίστευτες ιστιοπλοϊκές προκλήσεις. Ανυπομονώ να τις ζήσω», μας είπε.

Ένας… μπαμπάς ιστιοπλόων θα είναι υπεύθυνος για την τακτική στο «Yacana». Ο Γιάννης Απειρανθίτης με πολλές διακρίσεις στο τρίγωνο (420 και 470), και πολλές συμμετοχές και διεθνείς επιτυχίες στην ανοικτή θάλασσα θα έχει τη χαρά να βρίσκεται σε ένα σκάφος που το τιμόνι θα κρατάει ένα «δικό του παιδί» ο Ιωάννης Γκράσης, πλοηγός θα είναι άλλο ένα «δικό του παιδί» ο Κωνσταντίνος Τσιγκαράς, ενώ παλαιοί του μαθητές, όπως ο Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης θα είναι μέλη του πληρώματος. «Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, παρακολουθώ τα βαρομετρικά συστήματα για να δω πως κινούνται και πως εξελίσσονται οι καιρικές συνθήκες. Εκεί που πιστεύω ότι θα είναι το πιο δύσκολο σημείο του αγώνα θα είναι τα στενά της Μεσσήνης γιατί υπάρχουν ρεύματα και πολλές διελεύσεις. Ακόμα και η Επιτροπή του αγώνα έχει βγάλει ανακοίνωση που εφιστά την προσοχή. Σε όλη τη διάρκεια της κούρσας ελέγχουμε τα βαρομετρικά, την ένταση και τη διεύθυνση των ανέμων, όπως και τα ρεύματα που επηρεάζουν την πλεύση. Όλα αυτά τα κάνουμε κοιτάζοντας και που είναι οι αντίπαλοι. Με τον navigator, ο οποίος κρατάει τις πορείες, πρέπει να δούμε πως θα κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα μίλια και να κινούμαστε όσο πιο κοντά γίνεται στη ram line», τόνισε ο ιστιοπλόος και όταν τον ρωτήσαμε ποια είναι τα συναισθήματά του πριν από τον αγώνα απάντησε σαν μικρό παιδί: «Τον περιμένω με ανυπομονησία. Δεν έχω ξανατρέξει σε ξένα χωρικά ύδατα έναν αγώνα με τόσα πολλά ναυτικά μίλια. Στην Ελλάδα παλιά υπήρχε το «Αρχιπέλαγος».

Ένας «ανοικτοθαλασσίτης», ο Κωνσταντίνος Τσιγκαράς, με διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και 18 συνεχείς συμμετοχές στο Ράλλυ Αιγαίου είναι ο πλοηγός του «Yacana». Θα πάρει μέρος για τρίτη φορά στη διοργάνωση (τις δύο προηγούμενες με το «Brave» του Γιώργου Βασιλόπουλου). «Πρόκειται για έναν απαιτητικό αγώνα 606 ν.μ. με πολλές ιδιομορφίες. Ο στόλος περνάει από σημεία με δυνατά ρεύματα και θα ταξιδέψουμε με όλες τις πλεύσεις, με διαφορετικής έντασης ανέμους. Μπορεί ένα σκάφος να τερματίσει σε τρεις ημέρες, μπορεί και σε πέντε. Στη διαδρομή βλέπεις πανέμορφες εικόνες, όπως το ενεργό ηφαίστειο το Στρόμπολι και τα πανέμορφα νησάκια δυτικά της Σικελίας. Αυτό όμως που δεν μπορεί να ξεχάσει κάποιος ποτέ είναι η εκκίνηση. Είναι στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στα δύο φρούρια και τα κανόνια δίνουν το σήμα για τον απόπλου. Όποιος την παρακολουθήσει θα έχει αυτή την εικόνα για να τον συνοδεύει στην υπόλοιπη ζωή του», υπογράμμισε ο κ. Τσιγκαράς.

Το «Yacana», ήδη, βρίσκεται στη διαδρομή προς τη Μάλτα. Το «Optimum 3» θα αποπλεύσει την Παρασκευή από το Καλαμάκι.

Η διαδρομή του αγώνα: 

 

Από την 24ωρη προπόνηση του «Optimum 3»:

error: Content is protected !!