Home / ΚΕΝΤΡΙΚΗ / F1 MexicoGP: Παγκόσμιος πρωταθλητής για 5η φορά ο Λιούις Χάμιλτον, νικητής ο Μάξ Φερστάπεν

F1 MexicoGP: Παγκόσμιος πρωταθλητής για 5η φορά ο Λιούις Χάμιλτον, νικητής ο Μάξ Φερστάπεν

Lewis Hamilton is the 2018 world champion. Με τον πιο απλό τρόπο γράφτηκε σήμερα η ιστορία για το πρωτάθλημα του 2018. Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε τον πέμπτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση. Για την ιστορία νικητής στο Grand Prix του Μεξικού, στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez, ήταν ο Μάξ Φερστάπεν με Red Bull, με το βάθρο των νικητών να συμπληρώνουν τα μονοθέσια της Ferrari.

Ο καιρός στο Μεξικό ήταν αίθριος, με την θερμοκρασία στον αέρα να είναι στους 19 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία στο οδόστρωμα στους 33 βαθμούς Κελσίου. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο αγώνας ξεκίνησε και ο Λιούις Χάμιλτον εκκίνησε καλύτερα από τις Red Bull και ανέβηκε στην δεύτερη θέση πίσω από τον Μάξ Φερστάπεν, την ίδια στιγμή που ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έπεσε στην τρίτη θέση.

 

Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε στον πέμπτο γύρο, με θύμα τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός οδηγός της McLaren πήρε μαζί του και ένα μεγάλο μέρος της σπασμένης εμπρός αεροτομής του Έστεμπαν Οκόν, μετά την επαφή που είχε ο Γάλλος πιλότος της Force India με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, στην στροφή “3”, στον πρώτο γύρο. Ο Αλόνσο πάρκαρε την MCL33, στην άκρη του δρόμου στη στροφή “11”, προκαλώντας καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

 

Πρώτος για pit stop μπήκε στον 12ο γύρο ο Λιούις Χάμιλτον, βλέποντας την απόδοση της Ultrasoft να πέφτει κατακόρυφα και έβαλε την Supersoft, όπως έπραξε και ο Βάλτερι Μπότας λίγα δευτερόλεπτα μετά. Στον 13ο γύρο ήρθε η σειρά της Red Bull, με τον Ρικιάρντο να αλλάζει πρώτος ελαστικά και λίγο αργότερα ο Φερστάπεν έπραξε το ίδιο, βάζοντας και οι δυο την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Ολλανδός πέρασε σαν σφαίρα τον Ράϊκονεν, με τον Βρετανό να το επιχειρεί δυο γύρους μετά.

 

 

 

Στους 20 γύρους του αγώνα οι πρωτοπόροι έκαναν τις προγραμματισμένες αλλαγές ελαστικών. Ο Χάμιλτον έλεγε συνέχεια στο team radio, πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση αυτά τα ελαστικά να αντέξουν μέχρι το τέλος. Η Mercedes πάλεψε πολύ σήμερα με την υπέρμετρη φθορά των ελαστικών της, που είχε ως αποτέλεσμα την κάθετη πτώση της απόδοσης τους. Το Virtual Safety Car εμφανίστηκε ξανά στον 31ο γύρο, όταν εγκατέλειψε ο Κάρλος Σάινθ στην είσοδο του σταδίου, από βλάβη στην υβριδική μηχανή της Renault.

 

Ο αγώνας ξανάρχισε και ο Φέτελ ξεκίνησε την επίθεση του, προσπερνώντας πρώτα τον Ρικιάρντο στον 34ο γύρο και στον 39ο τον Λιούις Χάμιλτον, ανεβαίνοντας στην δεύτερη θέση, με την υπόθεση τίτλο να είχε τελειώσει καθώς ο Χάμιλτον έπρεπε να τερματίσει από την όγδοη θέση και κάτω για να πάρει παράταση η στέψη του πρωταθλητή. Ο τοπικός ήρωας Σέρχιο Πέρες εγκατέλειψε στον 41ο γύρο από πρόβλημα στα φρένα της Force India.

 

 

 

48ος γύρος, ο Ρικιάρντο παίρνει το slipstream, ο Χάμιλτον αλλάζει την γραμμή του και μπλοκάρει τα ελαστικά στο τέλος της μεγάλης ευθείας, βγαίνοντας εκτός πίστας. Ο Ρικιάρντο ανέβηκε τρίτος, ο Χάμιλτον τέταρτος και ήταν σαφές πως έπρεπε να βάλει φρέσκα ελαστικά. Όπως κι έγινε, με το team radio να είναι χαρακτηριστικό: “Αυτά τα ελαστικά έχουν πεθάνει”. 

 

Οι πρωτοπόροι ξαναμπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών και στον 62ο γύρο ο Ντάνιελ Ρικιάρντο εγκαταλείπει τον αγώνα για όγδοη φορά φέτος. Ο Αυστραλός οδηγός που εκκινούσε σήμερα από την pole position, είδε την RB14 να βγάζει καπνούς και λίγο αργότερα να σβήνει στην άκρη της πίστας. Άλλο ένα πρόβλημα αξιοπιστίας για το μονοθέσιο του. Πλέον δεν είναι τυχαίες οι εγκαταλείψεις του, μετά την ανακοίνωση του, πως τον Αύγουστο πως μετακομίζει στη Renault. Ο “Aussieman” είναι πλέον σε κακό φεγγάρι !

 

Τίποτα δεν άλλαξε στο τέλος και ο Μάξ Φερστάπεν πανηγύρισε την πέμπτη καρό της καριέρας του, με τις δυο Ferrari να συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Χάμιλτον με την τέταρτη θέση, στέφθηκε και μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής για πέμπτη φορά στην καριέρα του, ισοφαρίζοντας την επίδοση του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. 2008, 2014, 2015, 2017 και πλέον και το 2018. Μπροστά του είναι μόνο ο Μίκαελ Σουμάχερ που έχει 7.

 

Η εκκίνηση ήταν το κλειδί. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά και το μονοθέσιο μου απέδιδε πολύ καλά. Θα μπορούσαμε να κάνουμε το 1-2, ήταν κρίμα για τον Ντάνιελ“, δήλωσε ο Μάξ Φερστάπεν στον Ντέιβιντ Κούλθαρντ.

Είναι ένα πολύ περίεργο συναίσθημα. Ο τίτλος δεν κατακτήθηκε εδώ στο Μεξικό. Το καταφέραμε κυρίως με σκληρή δουλειά σε πολλούς άλλους αγώνες. Είμαι πολύ ευγνώμων στη Mercedes. Συνεργάζομαι μαζί τους από 13 ετών. Και ο Φάντζιο νικούσε για τη Mercedes. Απλά απίστευτο. Σουρεαλιστικό. Δεν θα μπορούσα ούτε να το ονειρευτώ ούτε καν σε ένα εκατομμύριο χρόνια, ότι θα γινόμουν κάποτε πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1. Νιώθω κολακευμένος με αυτή την εμπειρία. Και είμαι ευγνώμων προς τον καθένα, που με βοήθησε, να το πετύχω αυτό“, είπε ο Χάμιλτον στις δηλώσεις, που δέχθηκε τα συγχαρητήρια από τον Φέτελ μετά το τέλος του αγώνα. Μια σκηνή που δείχνει πως η αντιπαλότητα είναι μόνο μέσα στην πίστα.

 

 

Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Βάλτερι Μπότας. Best of the rest εμφάνιση έκανε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην έκτη θέση, δύο γύρους πίσω από τον νικητή. Οι Τσαρλς Λεκλέρκ και Μάρκους Έρικσον με Sauber, ο Στόφελ Βαντόρν με McLaren και ο Πιέρ Γκασλί με Toro Rosso, συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Επόμενος αγώνας είναι στην Βραζιλία, στην πίστα Autódromo José Carlos Pace, στο Ιντερλάγκος του Σάο Πάολο, το τριήμερο 9 με 11 Νοεμβρίου.

Αναλυτικά η κατάταξη: 

error: Content is protected !!