Αρχική ΑΘΛΗΜΑΤΑ Χωρίς… λιμάνι μένει η ελληνική ιστιοπλοΐα

Χωρίς… λιμάνι μένει η ελληνική ιστιοπλοΐα

Της Σπυριδούλας Σπανέα *

Με… έξωση κινδυνεύει ένα μεγάλο μέρος από τον ελληνικό στόλο ιστιοπλοϊκών σκαφών. Οι καιρικές συνθήκες και η παλαιότητα των προβλητών του Μικρολίμανου αποτέλεσαν αιτίες για να πέσει στη θάλασσα ένα κομμάτι της προβλήτας, με συνέπεια να μην υπάρχει δυνατότητα πρυμνοδέτησης ελλιμενισμένων σκαφών σε μια περιοχή που έχει χαρακτηριστεί «πρωτεύουσα της ελληνικής ιστιοπλοΐας».

Σε αυτό το σημείο του Μικρολίμανου υπάρχουν πέντε όμιλοι (ΠΟΙΑΘ, ΝΟΕ, ΙΟΠ, ΝΑΣ και Ολυμπιακός), οι οποίοι πριν από λίγες ημέρες δέχθηκαν έγγραφο της Επιτροπή Διοίκησης του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Αγίου Κοσμά (ΕΑΚΝ/Α.Κ.) για την απομάκρυνση των σκαφών τους.

«Η απομάκρυνση 150 και πλέον σκαφών είναι ανέφικτη. Δεν υπάρχει χώρος για να ελλιμενιστούν», δήλωσαν στην «Κ» εκπρόσωποι των ομίλων, οι οποίοι με επιστολές προς τις αρμόδιες αρχές ζήτησαν την αποκατάσταση των ζημιών διότι υπάρχει κίνδυνος ματαίωσης ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, ενώ επισημαίνουν ότι εάν τα εναπομείναντα καταστρώματα των προβλητών καταρρεύσουν, θα προκληθεί περιβαλλοντική ρύπανση στην ήδη επιβαρυμένη λιμενολεκάνη.

Στην περιοχή του Μικρολίμανου κάθε χρόνο προπονούνται περισσότεροι από 2.000 αθλητές και αθλήτριες σε ιστιοπλοΐα, κωπηλασία και κανόε καγιάκ. Σε αυτούς τους ομίλους έχουν προπονηθεί πρωταθλητές οι οποίοι έφεραν στην Ελλάδα δεκάδες διακρίσεις και η απομάκρυνση των σκαφών θα αποτελούσε πλήγμα στη λειτουργία κορυφαίων ναυταθλητικών σωματείων.

Το κατάστρωμα των προβλητών αποτελείται από προκατασκευασμένες πλάκες εξ οπλισμένου σκυροδέματος μήκους πέντε μέτρων τοποθετημένες σε βάθρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη ο ΠΟΙΑΘ και ο ΝΟΕ έφτιαξαν χώρους πρυμνοδέτησης ανεξάρτητους από τα καταστρώματα των προβλητών και οι άλλοι ομιλοι ετοιμάζονται να φτιάξουν ανάλογες κατασκευές. Αυτό, όμως, αποτελεί προσωρινό μέτρο και οι άνθρωποι του ναυταθλητισμού τονίζουν ότι πρέπει άμεσα να αντικατασταθούν τα καταστρώματα και, μάλιστα, φέρονται αποφασισμένοι να αναλάβουν τις εργασίες αρκεί να επιδοτηθούν για τις δαπάνες.

*Το άρθρο φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα “Καθημερινή”.