Η δοκιμή του Verstappen μοιάζει ήδη έτοιμη για τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του

WeLoveSports.gr

  • Louis Dekker

    Ρεπόρτερ της Φόρμουλα 1

  • Louis Dekker

    Ρεπόρτερ της Φόρμουλα 1

Η σεζόν δεν έχει ακόμη ξεκινήσει και οι χρόνοι γύρων λένε πολύ λίγα σε μια εβδομάδα δοκιμών, αλλά στο paddock της Formula 1 η πρώτη εντύπωση από όλους τους γνώστες είναι ομόφωνη: η Red Bull Racing έχει κατασκευάσει για άλλη μια φορά το καλύτερο μονοθέσιο. Μακράν, μάλιστα.

Η RB20 του Max Verstappen και του Sergio Pérez δείχνει γρήγορη σαν βέλος, αξιόπιστη και απρόσιτη. Οι υπόλοιπες εννέα αγωνιστικές ομάδες φαίνεται ήδη να αρκούνται σε έναν υποστηρικτικό ρόλο. Η διαφορά εκτιμάται ότι θα είναι τουλάχιστον 0,3 δευτερόλεπτα ανά γύρο αγώνα, αλλά σύμφωνα με ορισμένους είναι ρεαλιστική και η διαφορά ενός ολόκληρου δευτερολέπτου.

Μετά από τρεις ημέρες δοκιμών στο Μπαχρέιν, ο οδηγός της McLaren Lando Norris περιέγραψε με λίγα λόγια τη σειρά κατάταξης. “Εμείς οι ίδιοι προερχόμαστε από μια πολύ καλύτερη εκκίνηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά η Ferrari είναι πολύ μπροστά μας. Και η Red Bull Racing είναι μίλια μπροστά από όλους τους άλλους”.

Αυτοπεποίθηση για τον Verstappen

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φερστάπεν επιβεβαιώνει ότι η αγωνιστική του στέγη σφύζει από αυτοπεποίθηση. “Από τη στιγμή που βάλαμε το αυτοκίνητο στην πίστα, πήγε πολύ καλά. Κάναμε αμέσως πολλά μέτρα την πρώτη μέρα. Δεν θα μπορούσα να ευχηθώ κάτι καλύτερο”.

Και αστειευόμενος, αφού κάλυψε σχεδόν τρεις αγωνιστικές αποστάσεις σε μία ημέρα: “Θα προτιμούσα να είχα κάνει μερικούς λιγότερους γύρους”. Ο Verstappen δεν είναι ιδιαίτερα λάτρης των ημερών δοκιμών. “Ένα αναγκαίο κακό”, το αποκαλεί. “Αλλά πολύ σημαντικό, επειδή είναι η μόνη ευκαιρία να γνωρίσεις ένα νέο αυτοκίνητο πριν από το πρώτο γκραν πρι”.

Ο Verstappen, πριν ακόμη μπει για το τελευταίο απόγευμα, συνόψισε τις τρεις ημέρες δοκιμών με τέσσερις λέξεις: “μια πολύ καλή αρχή”. Ο 26χρονος οδηγός δείχνει αισιόδοξος και χαλαρός, αλλά εξακολουθεί να κρατάει μια μικρή επιφυλακή.

“Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε όλο το πρόγραμμα δοκιμών λίγο πολύ χωρίς προβλήματα. Η ισορροπία ήταν καλή και αυτό είναι μια καλή αρχή. Διότι τότε μπορείς αμέσως να δοκιμάσεις όλα τα είδη των πραγμάτων και να τελειοποιήσεις το αυτοκίνητο. Αλλά το πώς είναι με την καθαρή ταχύτητα, δεν μπορώ να το κρίνω ακόμα. Δεν θα το μάθουμε μέχρι οι άλλες ομάδες να δείξουν το πραγματικό τους πρόσωπο και να βγουν στο φουλ. Αυτή η μπροστινή πτέρυγα της Mercedes φαίνεται επίσης πολύ ασυνήθιστη. Μένει να δούμε πώς θα εξελιχθεί”, δήλωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής.

Μου αρέσει που δεν ήμασταν συντηρητικοί.

Ο Max Verstappen στην RB20

Η RB20 είναι ακόμα καλύτερη από την RB19, η οποία κέρδισε όλους τους αγώνες εκτός από έναν πέρυσι, προβλέπει ο Verstappen νηφάλια και γοργά. “Αν ήταν χειρότερα από την RB19 θα είχαμε κάνει κακή δουλειά”.

Οι γνώστες λένε μάλιστα ότι ο Verstappen αποκαλεί ήδη την RB20 το καλύτερο μονοθέσιο της καριέρας του στη Formula 1. Όταν τον ρωτάνε, προσπαθεί ακόμα να το τοποθετήσει κάπως στη σωστή προοπτική. “Όλες οι ομάδες έχουν ένα καλύτερο μονοθέσιο από πέρυσι. Αλλά αισθάνομαι πολύ καλά, ναι”.

Διαφορετικός σχεδιασμός

Η RB19 είναι μέχρι στιγμής το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο στην ιστορία της F1. Τι θα μπορούσε λοιπόν να είναι καλύτερο; “Σε στριφογυριστές πίστες και πίστες δρόμου, δεν ήταν τόσο ξεχωριστή. Δουλέψαμε πάνω σε αυτό με βάση τις πληροφορίες που δίνω εγώ ως οδηγός. Προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις λεπτομέρειες χωρίς να επηρεάσουμε τα πράγματα που είναι καλά”.

Το αποτέλεσμα είναι εμφανές ακόμα και με γυμνό μάτι: η κομψή, καθαρή και επιθετική RB20 είναι μια πολύ διαφορετική σχεδίαση από την RB19. Έτσι, η Red Bull Racing αποχαιρετά εν μέρει μια νικητήρια μηχανή και αυτό ευχαριστεί τον Verstappen. “Μου αρέσει που δεν ήμασταν συντηρητικοί. Οι σχεδιαστές άλλαξαν το concept και έσπρωξαν τα όρια. Βλέπουν περισσότερες δυνατότητες σε μια νέα σχεδίαση σε σύγκριση με αυτό που είχαμε ήδη. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το επόμενο βήμα”.

Αν και η εξαγωγή συμπερασμάτων μετά από τρεις ημέρες δοκιμών μπορεί να είναι επικίνδυνα, η αγωνιστική σταθερότητα του Verstappen φαίνεται έτσι να είναι ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. “Άλλες ομάδες έχουν αντιγράψει ή αναπαράγει πολλά στοιχεία της RB19 μας. Μπορώ να το καταλάβω αυτό”, απάντησε ο Verstappen. “Όταν έχεις μια τόσο καλή σεζόν, όλοι είναι φυσικό να υιοθετούν το στυλ σου”.

Υπάρχουν επίσης κίνδυνοι που σχετίζονται με αυτή την αντιγραφή, ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari Fred Vasseur το θέτει σε προοπτική. “Με μια αντιγραφή τρέχεις πάντα πίσω. Πάντα χάνεις από το πρωτότυπο. Ακολουθήσαμε λοιπόν τη δική μας σχεδιαστική φιλοσοφία και αποδεχόμαστε ότι η Red Bull θα είναι δύσκολο να νικηθεί προς το παρόν. Αλλά στοχεύουμε στο μέλλον και πιστεύουμε ότι το νέο μας μονοθέσιο μπορεί να εξελιχθεί καλά και έτσι θα γίνει πιο ανταγωνιστικό”.

Αλλά ο Verstappen έχει άσχημα νέα για τη Ferrari, τη Mercedes, τη McLaren και τις υπόλοιπες ομάδες. “Υπάρχουν πολλά που περιμένουν και για εμάς. Η ομάδα μου γνωρίζει ήδη ότι υπάρχουν ακόμα πολλές δυνατότητες που πρέπει να ξεκλειδώσουμε. Το γεγονός ότι τα πράγματα πάνε ήδη καλά σημαίνει ότι ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να κάνουμε ένα καλό ξεκίνημα. Και ότι ξέρουμε επίσης πώς να το κάνουμε ακόμα πιο γρήγορα και καλύτερα”.

Μετά από τρεις συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους, ο Verstappen δεν έχει κανέναν λόγο να αμφισβητεί τους ανθρώπους του. “Τους εμπιστεύομαι τυφλά όταν λένε ότι έκαναν την καλύτερη επιλογή. Είναι πολύ έξυπνο να βάζεις κάτω ένα μονοθέσιο που δεν έχει βρεθεί ποτέ στην άσφαλτο τόσο καλά με βάση τις προσομοιώσεις. Ότι ό,τι σκεφτόμαστε στα χαρτιά και δοκιμάζουμε σε προσομοιώσεις και στην αεροδυναμική σήραγγα λειτουργεί πραγματικά. Έχουμε αναπτυχθεί πάρα πολύ σε αυτό τα τελευταία χρόνια”.