WeLoveSports.grs
Οι οδηγοί αγώνων το λατρεύουν. Η ταχύτητα, η αδρεναλίνη, οι δυνάμεις G όταν κάνετε ζουμ στις στροφές στις βελγικές Αρδέννες με 300 χιλιόμετρα την ώρα.
Αλλά κάθε οδηγός που έχει αγωνιστεί ποτέ στο Spa-Francorchamps γνωρίζει επίσης ότι η πίστα μπορεί να είναι ένα επικίνδυνο κοκτέιλ. Ο συνδυασμός καμπύλης Eau Rouge/Raidillon μοιάζει πολύ με τη ρωσική ρουλέτα.
Το Σάββατο, ο συνδυασμός κόρνερ έφερε νέο θύμα με τον μόλις 18χρονο Ολλανδό Dilano van ‘t Hoff. Μετά από ένα γύρισμα στην υγρή άσφαλτο στο Spa, το αυτοκίνητο του Van ‘t Hoff χτυπήθηκε δυνατά. Η βοήθεια στην πίστα δεν ωφελούσε.
Ο ιδιοκτήτης της ομάδας Frits van Amersfoort ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για σχεδόν πενήντα χρόνια και έχει δει τους οδηγούς του σε δράση αμέτρητες φορές στο Spa-Francorchamps.
«Δεν είναι πραγματικά η πρώτη φορά που το βιώνουμε αυτό σε αυτό το άθλημα, αλλά είναι ένα πλήγμα κάθε φορά», είπε ο Van Amersfoort. “Είναι ένα τόσο φρικτό ατύχημα στο Raidillon, όπου βλέπουμε πάρα πολλά από αυτό.”
Αιματηρή κάμψη
Ο Van Amersfoort είναι ο ντογιέν του ολλανδικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο οποίος στο παρελθόν ήταν υπεύθυνος μεταξύ άλλων για τους Jos και Max Verstappen και Charles Leclerc. Ξέρει καλύτερα από τον καθένα πόσο επικίνδυνος είναι ο γωνιακός συνδυασμός Eau Rouge-Radillon στο Spa-Francorchamps.
“Τα αυτοκίνητα φτάνουν σε τέτοια τεράστια ταχύτητα εκεί. Ακόμη και στη βροχή, όπως το Σάββατο. Αν χτυπηθείς στο μέσο του πλοίου (στη μέση του πλαισίου, για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο έχει έρθει κάθετα στην πίστα λόγω περιστροφής, εδ. .), τότε δεν έχετε καμία πιθανότητα. Τα μονοθέσια επιστρέφουν επίσης στην πίστα με μεγάλη ταχύτητα μέσα από τις στοίβες των ελαστικών. Είναι πραγματικά μια αιματηρή στροφή.”
Το 2019 ήταν ο ίδιος εκεί όταν σκοτώθηκε ο Γάλλος Anthoine Hubert στον ίδιο συνδυασμό γωνιών. “Φυσικά σκέφτεσαι τον Anthoine, που είναι ακόμα στις καρδιές μας. Πέθανε επίσης σε μια δουλειά που είναι υπέροχη, αλλά ναι.”
Η FIA δεν θέλει να σχολιάσει
Η διεθνής ένωση μηχανοκίνητου αθλητισμού FIA δεν θέλησε να σχολιάσει το περιστατικό, επειδή ο αγώνας στον οποίο πέθανε ο Van’t Hoff δεν διοργανώθηκε υπό την ηγεσία τους. «Το αφήνω στον λογαριασμό τους», περιφρονεί ο Van Amersfoort. «Δεν μου αρέσει πολύ».
«Νομίζω ότι ολόκληρος ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, πριν από τη FIA, θα πρέπει τώρα να σκεφτεί πολύ προσεκτικά αν θέλουμε να το διατηρήσουμε», συνεχίζει διπλωματικά ο Van Amersfoort.
Η προσωπική του άποψη: «Θα έπρεπε να τελειώσει».
Και η αλλαγή είναι δυνατή, ξέρει ο Van Amersfoort. “Οι άνθρωποι που ασχολούνται λίγο περισσότερο με το άθλημα, εξακολουθούν να γνωρίζουν την παλιά, μεγαλύτερη πίστα. Το έχουν επίσης συντομεύσει. Οι άνθρωποι που “λειτουργούν” μηχανοκίνητα αθλήματα – και δεν μιλάω για τους οδηγούς – πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. πρέπει να συνεχίσω να το σκέφτομαι νηφάλια, αλλά αυτό είναι απλώς ένα πολύ επικίνδυνο σημείο».
Κριτική από τη Formula 1
Το Grand Prix του Βελγίου θα είναι στο ημερολόγιο της Formula 1 σε τέσσερις εβδομάδες. Είναι ακόμα ασφαλές να αγωνίζεσαι στην πίστα Spa-Francorchamps;
Αυτό πιστεύει ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen, ο οποίος κέρδισε τον αγώνα σπριντ στην Αυστρία το Σάββατο. Για αυτόν, το Spa-Francorchamps ήταν ο πρώτος του αγώνας εντός έδρας μπροστά σε κατάμεστη κερκίδα με θαυμαστές, όπως οι GP της Αυστρίας και φυσικά το Zandvoort είναι επίσης τώρα.
Ο Verstappen αναγνωρίζει τους κινδύνους, αλλά κατηγορεί το θανατηφόρο δυστύχημα κυρίως στη βροχή. «Πρέπει πραγματικά να δούμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε», είπε ο Verstappen.
“Είναι εύκολο να κατηγορήσουμε την πίστα στο Spa, αλλά πρέπει να φροντίσουμε να μάθουμε από αυτήν. Κοιτάξτε πώς μπορούμε να προστατεύσουμε καλύτερα τους οδηγούς. Αυτό το θανατηφόρο ατύχημα φαινόταν περιττό. Έχω δει πλάνα από αυτόν τον αγώνα. Ήταν πολύ υγρό , οπότε δεν έπρεπε να ξαναρχίσουν αυτόν τον αγώνα».
Το 2021, ο αγώνας στο Spa-Francorchamps ακυρώθηκε επειδή η θέα των οδηγών ήταν πολύ περιορισμένη λόγω του πιτσιλίσματος του νερού. Αυτό έπρεπε να είχε συμβεί τώρα, λέει ο Verstappen.
“Δεν μπορούσες να δεις τίποτα από αυτό το σπρέι. Τα παιδιά από το μετόπισθεν πάνε με τέρμα το γκάζι σε εκείνη τη γωνία, αλλά δεν βλέπουν τίποτα. Οπότε πρέπει να κάνουμε κάτι για να μειώσουμε αυτό το σπρέι και τουλάχιστον να αυξήσουμε την ασφάλεια.”
Ο Καναδός συνάδελφός του Λανς Στρολ πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. “Χάσαμε δύο νεαρούς οδηγούς σε αυτό το μέρος σε διάστημα τεσσάρων ετών”, είπε ο Stroll, αναφερόμενος στο θανατηφόρο ατύχημα του Hubert το 2019. “Το λέμε κάθε χρόνο: αυτή η γωνία είναι πολύ επικίνδυνη και πρέπει πραγματικά να αλλάζει. Κάθε φορά που περάστε από εκείνη τη γωνία, ένα ατύχημα ελλοχεύει».