Οι ανταγωνιστές του Verstappen αναζητούν φωτεινά σημεία: «Η δεύτερη θέση μοιάζει με νίκη»

WeLoveSports.grs

Αν κάποιος στη Formula 1 ξέρει τι είναι η νίκη, αυτός είναι ο Lewis Hamilton. 103 φορές νικητής του Grand Prix, κάτοχος ρεκόρ όλων των εποχών. Κέρδισε περισσότερους από τους άλλους δεκαεννέα οδηγούς στο τρέχον grid μαζί (97).

Μετά από περισσότερα από επτά υπέροχα χρόνια, η Mercedes του δεν ήταν κυρίαρχο αυτοκίνητο για λίγο. Η δεύτερη και τρίτη θέση στη Βαρκελώνη πριν από δύο εβδομάδες είναι πλέον κορυφαίο αποτέλεσμα για τη Mercedes.

«Ο τελευταίος αγώνας ήταν σαν νίκη για εμάς», είπε ο Χάμιλτον πριν από το GP του Καναδά. “Πρέπει να το δεις από την προοπτική. Φυσικά, δεν τερματίσαμε πρώτοι. Αλλά λόγω των βημάτων που έχουμε κάνει, φαίνεται σαν νίκη”.

Όχι παραπάνω από ψίχουλα

Ο Χάμιλτον δεν είχε κερδίσει για ενάμιση χρόνο. Αυτός και ο συμπαίκτης του Τζορτζ Ράσελ πρέπει να ανταγωνιστούν την Aston Martin του Fernando Alonso και τις Ferrari για τα ψίχουλα που άφησε πίσω του ο Max Verstappen. Και αυτό πραγματικά ταιριάζει και ξεκινά για όλους.

Μια περιήγηση στα paddock και μετά τις συνεντεύξεις τύπου οδηγεί κυρίως σε δύσκολα πρόσωπα στους ανταγωνιστές του Verstappen. Κανένας από τους διώκτες της Red Bull Racing δεν αποπνέει μεγάλη αυτοπεποίθηση μετά το ένα τρίτο της σεζόν.

Το καλύτερο ξεκίνημα της σεζόν -πίσω από τη Red Bull- ήταν για την Aston Martin. Ο Φερνάντο Αλόνσο βρέθηκε στο βάθρο πέντε φορές, αλλά δυσκολεύτηκε στην Ισπανία πριν από δύο εβδομάδες. Συνέχισε να παλεύει με το μονοθέσιό του, πέφτοντας στο χαλίκι στις κατατακτήριες και δεν έφτασε πουθενά κοντά στην πρώτη τριάδα την Κυριακή.

«Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να είναι ένα καλό Σαββατοκύριακο», είπε ο Αλόνσο ενόψει του αγώνα στο Μόντρεαλ. “Αλλά είχαμε αυτές τις προσδοκίες και στη Βαρκελώνη και ήταν απογοητευτικό εκεί. Οπότε ναι, θα δούμε. Έχουμε μερικά νέα κομμάτια και θα δούμε τι θα μας φέρει.”

«Πάντα βελτιώνομαι λίγο»

Η Aston Martin επένδυσε μεγάλο μέρος της περασμένης σεζόν στο μονοθέσιο του 2023 και έκανε το βήμα από τη μεσαία κατηγορία στην υπο-κορυφή. Alonso: “Φέτος έχουμε μια εντελώς νέα φιλοσοφία, δουλεύουμε με ένα εντελώς νέο concept.”

“Κάθε αγώνα ανακαλύπτουμε νέα πράγματα, προσπαθούμε να βελτιώνουμε λίγο το μονοθέσιο κάθε φορά. Ελπίζω να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί εδώ από ό,τι στην Ισπανία.”

Ανακαλύψτε, δοκιμάστε και βελτιώστε. Τα λόγια του Αλόνσο περιέχουν αυτά που παρατήρησε το αφεντικό της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, στη Βαρκελώνη. “Διαφέρει από εβδομάδα σε εβδομάδα ποιος είναι πίσω μας. Στο Μονακό ήταν ο Φερνάντο, αυτή τη φορά η Mercedes. Θα είναι ενδιαφέρον πώς θα εξελιχθεί στους επόμενους αγώνες.”

Ο Verstappen δεν ασχολείται πολύ με τη μάχη πίσω του. «Κοιτάμε τα πράγματα που μπορούμε να επηρεάσουμε τους εαυτούς μας και αυτό είναι μόνο το δικό μας αυτοκίνητο».

Από τους διώκτες, η Aston Martin φαίνεται να έχει τα καλύτερα χαρτιά φέτος, αν και έχασε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από τη Mercedes στην Ισπανία. Για πρώτη φορά φέτος, τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Ράσελ ανέβηκαν στο βάθρο.

«Περάσαμε μια δύσκολη περίοδο και κάπως το ξεπεράσαμε», λέει ο Χάμιλτον προσεκτικά. Με την εισαγωγή της νέας γενιάς μονοθέσιων F1, τα οποία χρησιμοποιούνται από το 2022, η Mercedes έχασε το συσσωρευμένο μονοπώλιο της επιτυχίας. Μετά από οκτώ παγκόσμιους τίτλους στη σειρά, η Red Bull κέρδισε τον τίτλο των κατασκευαστών πέρυσι.

‘Είναι ανησυχητικό’

Στη μάχη για το έπαθλο το καλύτερο από τα υπόλοιπα Η Ferrari δεν φαίνεται να συμμετέχει καθόλου πλέον. «Δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό που δείχνουμε», συνοψίζει ο Charles Leclerc τη διάθεση στην ιταλική ομάδα αγώνων. «Είναι πολύ μακριά από τις προσδοκίες με τις οποίες ξεκινήσαμε τη σεζόν».

Μόνο ένας τερματισμός στο βάθρο, δεν είναι πολύ αυτό που δείχνει η Ferrari. Για να χειροτερέψουν τα πράγματα, ο Λεκλέρκ είχε ήδη συντριβεί κατά την πρώτη περίοδο των προκριματικών στη Βαρκελώνη. Η ομάδα αποφάσισε να αντικαταστήσει ολόκληρο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αλλά τι ακριβώς ήταν λάθος με αυτό είναι ακόμα ασαφές.

«Πρέπει να καταλάβουμε τι συνέβη, αλλά δεν έχουμε τις απαντήσεις». Ο Λεκλέρκ φαίνεται σχεδόν απελπισμένος. “Είναι ανησυχητικό, το συναίσθημα δεν είναι καλό. Πρέπει να βρούμε ενημερώσεις το συντομότερο δυνατό, τότε μπορούμε να κλείσουμε δομικά τη διαφορά με τις ομάδες από πάνω μας, αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ακόμη και πριν είχε οδηγήσει ένα μέτρο στον Καναδά, ο Leclerc φαινόταν ήδη παραιτημένος. «Δεν είμαστε εδώ με ενημερώσεις, οπότε μην περιμένετε θαύματα».

Ο Χάμιλτον είναι τελικά ο πιο αισιόδοξος. Το Victory 104 είναι πολύ μακριά, αν και ο Βρετανός αισθάνεται ότι υπάρχει ένας στόχος προς τον οποίο εργάζεται με τη Mercedes. Σαν αστέρι που σηματοδοτεί την πορεία. «Δεν ξέρουμε ακριβώς πώς να φτάσουμε εκεί, αλλά ξέρουμε ότι μπορεί να γίνει αν συνεχίσουμε να δίνουμε τα πάντα για αυτό».