Οι Βρετανοί οπαδοί της F1 μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις οδηγούς, αλλά μια νίκη εντός έδρας φαίνεται ουτοπική

WeLoveSports.grs

Οι παλαμάδες του στο Βρετανικό Γκραν Πρι είναι υπέροχοι. Κανείς δεν έχει κερδίσει περισσότερες φορές στο Σίλβερστοουν από τον Σερ Λιούις Χάμιλτον. Ο οδηγός της Mercedes κέρδισε τον εντός έδρας αγώνα οκτώ φορές, αλλά μια ένατη νίκη στο Home Of British Motor Racing φαίνεται μακριά.

“Έχουμε μια νέα μπροστινή πτέρυγα. Αν όλα πάνε καλά, αυτό θα μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά, αλλά δεν έχουμε τίποτα σπουδαίο. Αυτό δεν είναι το άλμα που θα μας περάσει από τους Red Bulls. Πρέπει να κάνουμε υπομονή. Θα έρθει η ώρα μας, θα πάρει περισσότερο χρόνο από όσο πιστεύαμε».

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Χάμιλτον υποφέρει από την ασφυκτική κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν. Ο 25χρονος Ολλανδός κέρδισε ήδη τη μερίδα του λέοντος στους αγώνες την περασμένη σεζόν και φέτος οι Ταύροι είναι ακόμη και αήττητοι. Η ηγεμονία του Verstappen μεταμορφώνει τον αγγλικό αθλητικό κολοσσό σε επιπλέον. Ο Χάμιλτον ξεπερνά. Δεν έχει κερδίσει ένα γκραν πρι εδώ και ενάμιση χρόνο.

Σπορ με αντίθετο άνεμο ή όχι, ο Χάμιλτον κάνει ό,τι μπορεί για να ακούγεται χαρούμενος. “Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι ξανά εδώ. Αυτό είναι το καλύτερο γκραν πρι της χρονιάς”, λέει στην έδρα του Silverstone. “Έτρεξα εδώ ως νεαρός όταν υπήρχαν ακόμη μπάλες αχύρου. Εδώ είδα για πρώτη φορά ένα pit box της Formula 1. Από εδώ ξεκίνησε το όνειρό μου στη F1. Αυτές είναι εκπληκτικές αναμνήσεις. Η πρώτη μου pole position το 2007 και πρώτη νίκη που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Άκουγα το κοινό από το πιλοτήριο. Μοναδικό!”

Λίγα μέτρα πιο πέρα, ο Άγγλος βετεράνος του μηχανοκίνητου αθλητισμού Nigel Mansell (69) σερβίρει τα διάσημα one-liners του μετά από αίτημα δημοσιογράφων. “Το πλήθος εδώ είναι τόσο φανταστικό”, λέει ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1992. “Κατακινεί τους Βρετανούς οδηγούς. Πετάνε. Αυτό μπορεί να εξοικονομήσει μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο.”

“Τοποθετήστε τον δείκτη του ποντικιού πάνω από την πίστα”

“Μισό δευτερόλεπτο! Αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε για να αγωνιστούμε μπροστά”, αστειεύεται ο Hamilton. “Επιπλέεις πάνω από την πίστα εδώ μέσα από το πάθος των θαυμαστών. Είτε αυτό εξοικονομεί χρόνο; Κανείς δεν μπορεί να το αποδείξει αυτό, αλλά σίγουρα αισθάνεται ευχάριστα.”

Ο Χάμιλτον γνωρίζει καλά ότι έχει ακόμα ένα θαύμα. “Είχαμε ένα άσχημο Σαββατοκύριακο στην Αυστρία. Μαθαίνεις τα περισσότερα στις δύσκολες μέρες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βελτιώσουμε το μονοθέσιο και να ανατρέψουμε την κατάσταση. Δεν εγκαταλείπουμε τη σεζόν. Θα ήταν λάθος να αλλάξουμε την εστίαση τώρα έως το 2024».

Θα είναι ο προβληματικός Χάμιλτον οδηγός της F1 το 2024; Το συμβόλαιό του που λήγει δεν έχει ανανεωθεί ακόμη. “Συμφωνούμε κατ’ αρχήν. Δεν πρόκειται πλέον για χρήματα, αλλά για άλλες λεπτομέρειες. Θα το λύσουμε. Δεν φεύγω από τη Mercedes. Εμπιστεύομαι αυτή την ομάδα 100 τοις εκατό. Οι υπογραφές έρχονται σύντομα.”

Ο συμπαίκτης του Χάμιλτον συμβιβάζεται και με έναν δεύτερο ρόλο στο σπίτι του. Ο George Russell (25) μεταπήδησε από την Williams στην κορυφαία ομάδα Mercedes μετά από τρεις σεζόν, αλλά αυτή δεν είναι πλέον η κυρίαρχη ομάδα. “Δέχομαι ότι δεν μπορώ να πάρω αυτόν τον αγώνα τώρα. Ακόμα κι αν ο Verstappen έχει ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, κερδίζει με 15 δευτερόλεπτα. Ξέρω ότι μπορώ να νικήσω οποιονδήποτε οδηγό. Με αυτό το αυτοκίνητο είναι ακόμα αδύνατο, αλλά με βοηθά να μην παραπονιέμαι για το.”

“Αν περάσω τη γραμμή στην τέταρτη θέση, είμαι χαρούμενος. Δηλαδή, αν ξέρω ότι πραγματικά δεν υπήρχε πια. Αργά ή γρήγορα θα έχω την ευκαιρία εδώ. Τότε πρέπει να την αρπάξω”, λέει ο Russell . “Έχω ακόμα τουλάχιστον άλλα 15 χρόνια για να κερδίσω το Silverstone. Είναι και θα είναι πάντα το όνειρό μου να κερδίσω τον Max και τον Lewis εδώ.”

Στην αίθουσα αναμονής βρίσκεται και ο σύγχρονος του Ράσελ Λάντο Νόρις. Η McLaren του είναι μεσαίος κινητήρας στις καλές μέρες και καμία πιθανότητα στις κακές μέρες. “Στην Αυστρία οδήγησα με φρέσκες ενημερώσεις και πήγε καλά (ο Νόρις ήταν 4ος, εκδ.), αλλά είμαστε πάντα γρήγοροι εκεί, οπότε δεν λέει πολλά. Προσπαθούμε να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο, αλλά είμαστε πολύ ασταθείς. Τα πράγματα πάνε καλύτερα προς το παρόν μην γίνεις».

  • AP

    Ο Τζορτζ Ράσελ υπογράφει αυτόγραφα
  • AP

    Λάντο Νόρις
  • AP

«Το Silverstone είναι μια γιορτή για τους Βρετανούς οδηγούς», λέει ο Norris. “Απολαμβάνεις κάθε γύρο. Με κάνει πολύ χαρούμενο. Ακόμα και όταν είσαι 100 τοις εκατό συγκεντρωμένος πίσω από το τιμόνι, μπορείς να δεις το πλήθος. Μια μοναδική ατμόσφαιρα. Αν υπάρχει ένα μέρος που θα ήθελα να είμαι στο βάθρο, αυτό είναι εδώ .”

“Μεγάλωσα με τις επιτυχίες του Lewis και ξέρω πόσα σημαίνει για αυτόν και τους οπαδούς. Θέλω να το πραγματοποιήσω. Μια μάχη στο βάθρο με τη Mercedes θα ήταν ωραία για τους οπαδούς, αλλά δεν θα είναι εύκολο.” Αυτό είναι μια υποτίμηση: πριν από 13 χρόνια η τελευταία McLaren οδήγησε στο βάθρο εδώ.

Μπόνους βρετ

Και μετά υπάρχει ένα μπόνους Βρετανός, που οδηγεί υπό τη σημαία της Ταϊλάνδης: ο Alexander Albon, πρώην συμπαίκτης του Max Verstappen. Ακυρώθηκε από τη Red Bull Racing το 2021, αλλά άκμασε στη Williams. “Μεγάλωσα σε αυτήν την περιοχή, έκανα τα πρώτα μου μέτρα εδώ, έμαθα την έννοια των σημαιών και πήρα την αγωνιστική μου άδεια. Ναι, αυτός είναι πραγματικά ένας αγώνας για μένα στο σπίτι.”

Ο Αλμπόν δεν στοχεύει στο βάθρο στο Σίλβερστοουν, αλλά σε λίγους βαθμούς στο Παγκόσμιο Κύπελλο. Η εκπληκτική τρίτη φορά στην προπόνηση ήταν ήδη μια ώθηση. “Η έβδομη θέση μου στον Καναδά ήταν σαν νίκη. Κανονικά δεν έχουμε καμία πιθανότητα απέναντι στη Red Bull, τη Ferrari, την Aston Martin, τη Mercedes και την Alpine. Γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Εάν αποτύχουν, πρέπει να εκμεταλλευτούμε.”