Οι οπαδοί δημιουργούν τρέλα στη Σουζούκα, αλλά γιατί οι Ιάπωνες μόλις και μετά βίας κάνουν την υπέρβαση στην F1;

WeLoveSports.gr

  • Joost Smedema

    Συντάκτης της Φόρμουλα 1 στη Σουζούκα

  • Joost Smedema

    Συντάκτης της Φόρμουλα 1 στη Σουζούκα

Ο οδηγός της Alpine Pierre Gasly έχει μάθει ένα πράγμα από όλες τις εμπειρίες του στην Ιαπωνία: φροντίστε να ταξιδεύετε με μισοάδεια βαλίτσα. “Παίρνεις εκατοντάδες δώρα και άλλα παιχνίδια από τους οπαδούς. Οι αγώνες στην Ιαπωνία είναι κάτι μοναδικό”.

Ο μοναδικός Ιάπωνας οδηγός στο grid, ο Yuki Tsunoda, βλέπει τον εαυτό του παντού. Σε αφίσες, διαφημιστικές πινακίδες και χάρη σε αυτοσχέδια ιαπωνικά έργα τέχνης. “Είδα μια μικρή κούκλα του εαυτού μου με κράνος και αγωνιστική στολή, μια πολύ μικρή εκδοχή του εαυτού μου”, λέει.

“Ίσως ήσουν εσύ ο ίδιος”, αστειεύεται ο Verstappen στον ύψους 1,61 μέτρων γείτονά του κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. “Ίσως ήταν”, γελάει και ο Tsunoda. “Νομίζω ότι ήταν πολύ χαριτωμένο”.

Στολή τάκο και χάρτινα πιάτα

Έξω από τις πύλες της πίστας, οι οπαδοί βουτάνε σαν τις μέλισσες σε ένα δοχείο με μέλι όταν ένας οδηγός πλησιάζει από το ξενοδοχείο. Οι Ιάπωνες, συνήθως ήρεμοι και υπομονετικοί, γίνονται ξαφνικά άπληστοι. Όποιος πιέζει τον ώμο του πιο σταθερά μπροστά από τον άλλον είναι πιο πιθανό να πάρει ένα αυτόγραφο.

Άλλοι βάζουν περισσότερη ενέργεια στο ντύσιμό τους. Ο Sergio Pérez γίνεται δεκτός από έναν υποστηρικτή με κοστούμι taco, ο Carlos Sainz με ένα χαρτονένιο σήμα του ίδιου και του πατέρα του. Και ο Lewis Hamilton σχεδόν καταφέρνει να συγκινήσει μερικούς από τους οπαδούς του, ντυμένους με αυτοσχέδιες φόρμες της Mercedes, με ένα μπράβο.

Η Φόρμουλα 1 στην Ιαπωνία μοιάζει με μια μεγάλη καρναβαλική παρέλαση. Τίποτα δεν είναι υπερβολικά τρελό και δεν μπορείς να ντυθείς αρκετά πολύχρωμα.

Δείτε πώς υποδέχονται οι Ιάπωνες οπαδοί τους οδηγούς της F1 εδώ:

Τρέλα και μασκαρεμένοι οπαδοί κατά την άφιξη των οδηγών της F1 στην πίστα της Ιαπωνίας

Πριν κάνει το ντεμπούτο του στην F1, ο Gasly αγωνίστηκε στην κατηγορία Super Formula της Ιαπωνίας. “Εδώ σε υποστηρίζουν με έναν τρόπο που δεν βλέπεις πουθενά αλλού. Το πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι απίστευτο”.

Παρά τον ενθουσιασμό, λίγοι οδηγοί από τη χώρα των σχεδόν 125 εκατομμυρίων κατοίκων έχουν καταφέρει να περάσουν στη Formula 1. Ο Yuki Tsunoda είναι μόλις ο δέκατος όγδοος Ιάπωνας οδηγός της F1, σε σύγκριση με 16 Ολλανδούς που έχουν οδηγήσει τουλάχιστον ένα GP στην κορυφαία κατηγορία.

Τρεις ιαπωνικές θέσεις στο βάθρο

Τρεις Ιάπωνες κατάφεραν να ανέβουν στο βάθρο. Ο Kamui Kobayashi ήταν ο τελευταίος το 2012, από όλα τα μέρη στη Suzuka. Ο Tsunoda δεν φτάνει συχνά κοντά σε αυτό με την RB, πρώην AlphaTauri, αλλά στην τέταρτη σεζόν του είναι μια σταθερή και ταλαντούχα αξία στο grid.

Πώς γίνεται όμως τόσο λίγοι Ιάπωνες να έχουν δομική επιτυχία στη Formula 1; “Είμαστε πολύ μακριά από την Ευρώπη”, λέει ο Tsunuda, “εκεί πρέπει να είσαι ταλαντούχος για να ανέβεις τη σκάλα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στην Ευρώπη, μπορείς πραγματικά να βάλεις τον εαυτό σου στο προσκήνιο με τις ομάδες, κάτι που δυσκολεύει τα ιαπωνικά ταλέντα”.

Διαφορετικό όριο ηλικίας και γλωσσικό εμπόδιο

“Επιπλέον, στην Ιαπωνία πρέπει να είσαι 16 ετών για να κάνεις το βήμα από τα καρτ στα “μονοθέσια”, στην Ευρώπη η ηλικία αυτή είναι χαμηλότερη. Και το γλωσσικό εμπόδιο δεν βοηθάει επίσης. Οι Ιάπωνες δεν μιλούν πολύ καλά αγγλικά. Απλά κοιτάξτε με”, γελάει ο Tsunoda.

“Η επικοινωνία σχετικά με τη ρύθμιση των αυτοκινήτων, για παράδειγμα, μπορεί να είναι δύσκολη. Χρειάζεται χρόνος για να το μάθεις αυτό. Στη Formula 3, έχεις μόνο μία ελεύθερη δοκιμασία πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές, οπότε πρέπει να έχεις αυτοπεποίθηση στην εκκίνηση αμέσως”.

“Δούλεψα με τον Takuma Sato (οδηγός της F1 από το 2002 έως το 2008, πήρε μία θέση στο βάθρο, σ.σ.), είχε σίγουρα την προσωπικότητα για να προσγειωθεί σε έναν νέο κόσμο. Δεν ήταν ντροπαλός, τολμούσε να ρωτήσει ό,τι έπρεπε να ρωτήσει. Αλλά πρόκειται για τη συνολική εικόνα, ως οδηγός δεν ήταν τόσο σταθερός”.

Ayumu Iwasa

Την Παρασκευή, ο Tsunoda είχε για πρώτη φορά έναν Ιάπωνα συμπαίκτη του κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών. Ο 22χρονος Ayumu Iwasa έκανε το ντεμπούτο του σε περίοδο της F1 στο μονοθέσιο του Daniel Ricciardo. Πέρυσι, κέρδισε τον αγώνα σπριντ της Formula 2 στο Μονακό. “Δεν νομίζω ότι οι Ιάπωνες οδηγοί περνούν απαραίτητα πιο δύσκολα από τους άλλους”, δήλωσε ο Iwasa.

“Υπάρχουν τόσοι πολλοί δρόμοι για να φτάσεις στη Formula 1 και όλοι τους είναι δύσκολοι, είτε είσαι από την Ιαπωνία είτε όχι. Πρέπει να έχεις την ευκαιρία την κατάλληλη στιγμή. Και στη συνέχεια, για να κερδίσεις έναν αγώνα, πόσο μάλλον για να γίνεις παγκόσμιος πρωταθλητής, πρέπει όλα να έρθουν στη θέση τους”.

Ο Tsunoda ελπίζει ότι μπορεί να εμπνεύσει την επόμενη γενιά Ιαπώνων οδηγών. “Έχουμε άλλον έναν Ιάπωνα στη Formula 2”, υπαινίσσεται τον Ritomo Miyata, τον περσινό πρωταθλητή της Super Formula.

“Πάνω απ’ όλα, νομίζω ότι είναι καλό που πολλά ταλέντα πηγαίνουν στην Ευρώπη για να έχουν την καλύτερη ευκαιρία για μια σπουδαία καριέρα. Ας ελπίσουμε ότι τότε θα δούμε σύντομα τον επόμενο Ιάπωνα οδηγό στη Formula 1”.