Οι πρώην πρωταθλητές της F1 τα παρατάνε πριν καν ξεκινήσει η σεζόν; ‘Τα χρονόμετρα δεν λένε ψέματα’

WeLoveSports.gr

  • Louis Dekker

    Δημοσιογράφος της Φόρμουλα 1 στο Μπαχρέιν

  • Louis Dekker

    Δημοσιογράφος της Φόρμουλα 1 στο Μπαχρέιν

Φοβούνται ότι θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο κενό. Ίσως ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο. Ή τουλάχιστον μερικά δέκατα. Εννέα ομάδες της Φόρμουλα 1 φαίνεται ότι ήδη ρίχνουν την πετσέτα.

Και ότι ενώ η σεζόν δεν έχει ακόμη ξεκινήσει ΚΑΙ οι γνώστες πάντα επιμένουν ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών λένε λίγα έως τίποτα. Άλλωστε, γνωρίζουν: τα συμπεράσματα είναι εξ ορισμού πρόωρα.

Αυτή τη σεζόν, τα χαρτιά φαίνεται να είναι διαφορετικά. Όλες οι αγωνιστικές ομάδες βλέπουν λίγο πολύ το ίδιο σενάριο. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso το θέτει κρυστάλλινα ξεκάθαρα και εντελώς απογοητευτικά: “Δεκαεννέα οδηγοί γνωρίζουν ήδη ότι δεν θα είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές φέτος. Δεν έχω κρυστάλλινη σφαίρα, αλλά βλέπω ότι ο Max Verstappen θα πάρει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του”.

Υποστηρικτικός ρόλος Alonso

Ο 42χρονος Αλόνσο έχει ήδη συμφιλιωθεί με τον ρόλο του δευτεραγωνιστή. “Περιμένω ότι η Red Bull Racing θα είναι ακόμα πιο κυρίαρχη και πιο δύσκολο να την νικήσει κανείς φέτος σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν”, δήλωσε ο οδηγός της Aston Martin.

Ενδεικτικά: Ο Verstappen και ο team-mate Sergio Pérez κέρδισαν 21 από τα 22 GP πέρυσι, αλλά ο Alonso είναι έντονα εντυπωσιασμένος από τους νέους “Ταύρους”.

“Η RB20 είναι μια σχεδίαση που προκαλεί έκπληξη. Τώρα που το είδα σε δράση φοβάμαι ότι θα είναι πολύ δύσκολο για εμάς να κερδίσουμε ένα γκραν πρι”.

Στις δηλώσεις του Alonso θα πρέπει να προστεθεί ότι ο Ισπανός έκανε τις παρατηρήσεις αυτές ήδη μετά την πρώτη ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν, κατά την οποία ο Verstappen συμπλήρωσε σχεδόν τρεις αγωνιστικές αποστάσεις.

Οι οδηγοί συνήθως γνωρίζουν μετά από λίγους γύρους αν το νέο τους μονοθέσιο είναι όπλο νίκης. Ο ίδιος ο Verstappen προφανώς κρατάει ακόμα τα χαρτιά του κλειστά, αλλά το ικανοποιημένο βλέμμα του και η χαλαρή στάση του προδίδουν πολλά. Εδώ στέκεται ο οδηγός που πρέπει να νικήσει- ο κορυφαίος οδηγός που γνωρίζει ήδη ότι ο ανταγωνισμός θα πρέπει να κάνει θαύματα για να τον εκθρονίσει.

‘Το αυτοκίνητο κάνει ό,τι θέλω’

“Οι κατατακτήριες δοκιμές εδώ στο Μπαχρέιν την Παρασκευή δίνουν μια πρώτη ένδειξη και μετά τους πρώτους αγώνες θα ξέρουμε πού βρισκόμαστε”, δήλωσε ο Verstappen στο Bahrain International Circuit.

“Το μονοθέσιο κάνει ό,τι θέλω και φαίνεται αξιόπιστο και σταθερό, αλλά δεν είμαι ακόμα σίγουρος αν είμαστε αρκετά γρήγοροι”.

Πίσω από κλειστές πόρτες, ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ήδη αποκαλύψει ότι η RB20 είναι το καλύτερο μονοθέσιο της καριέρας του στη F1.

Πρέπει να είναι ανησυχητικό και απογοητευτικό για τους ανταγωνιστές. Πέρυσι, η Ferrari ήταν η μόνη ομάδα που μπορούσε να εμποδίσει τη Red Bull να κερδίσει όλους τους αγώνες. Ο Carlos Sainz θριάμβευσε στους δρόμους της Σιγκαπούρης, όπου η RB19 δεν κατάφερε να βγει στην κορυφή.

“Σε αυτή την πίστα, το μονοθέσιό μας δεν ήταν τόσο καλό. Έχουμε αντιμετωπίσει αυτές τις αδυναμίες, οπότε θα τα πάμε καλύτερα εκεί φέτος”, προειδοποιεί ο Verstappen.

‘Τα χρονόμετρα δεν λένε ψέματα’

Η μεγάλη, εμβληματική Ferrari ξεκινά τη σεζόν ταπεινά. “Βήμα-βήμα κλείνοντας τη διαφορά”, είναι η αποστολή του επικεφαλής της ομάδας Frederic Vasseur. “Φυσικά και ονειρευόμαστε τη διεκδίκηση του τίτλου, αλλά η διαφορά ήταν και είναι πολύ μεγάλη. Τα χρονόμετρα δεν λένε ψέματα”.

“Δεν παλεύουμε με σημαντικά προβλήματα και το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται όπως περιμέναμε. Αυτά είναι καλά νέα”, πρόσθεσε ο οδηγός Charles Leclerc.

“Πέρυσι έζησα εδώ τη χειρότερη εβδομάδα δοκιμών F1 της ζωής μου. Μετά από αυτό, ήμασταν πίσω από τους χρόνους. Τώρα ξέρουμε ακριβώς πού είναι τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία. Η βάση είναι καλή. Αυτό προσφέρει προοπτική, αλλά η Red Bull είναι αρκετά μπροστά”.

Η Mercedes παρακάμπτει επίσης τη μυϊκή γλώσσα. Η ανέγγιχτη αγωνιστική στέγη του Toto Wolff μέχρι το 2021 είναι ανακουφισμένη που η νέα W15 είναι ένα μονοθέσιο που συμπεριφέρεται όπως αναμενόταν με βάση τις προσομοιώσεις.

“Αυτή ήταν μια διαφορετική ιστορία τις προηγούμενες σεζόν”, αναπολεί το αφεντικό της ομάδας Wolff. “Εκείνα τα αυτοκίνητα ήταν απρόβλεπτα, δύσκολα κατανοητά και κατανοητά. Δοκιμάσαμε τα πάντα, αλλά αποτύχαμε και δεν σημειώσαμε σχεδόν καμία πρόοδο. Για να απογοητευτούμε. Δεν είχε αποτέλεσμα. Γι’ αυτό αλλάξαμε ρότα και αλλάξαμε τον σχεδιασμό εκ βάθρων”.

Ο Wolff δεν θέλει να κάψει τα δάχτυλά του από υπερβολική αισιοδοξία. “Το κλίμα στην ομάδα είναι θετικό, αλλά όλα είναι ακόμα νωρίς. Είμαστε μαχητές και ξέρουμε τι θέλουμε: να φτιάξουμε ένα μονοθέσιο που να είναι ταχύτερο από τα υπόλοιπα”.

Δεν είναι προετοιμασμένος για την αποχώρηση του Χάμιλτον

Το αν θα τα καταφέρει είναι εξαιρετικά αμφίβολο, ειδικά τώρα που η Mercedes γνωρίζει ότι η σχέση της με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton πλησιάζει στο τέλος της.

“Δεν ήμασταν προετοιμασμένοι γι’ αυτό. Δεν είναι ιδανικό”, παραδέχτηκε ο Wolff. “Ήταν άβολα για λίγο, αλλά γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον καλά και είμαστε επαγγελματίες. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αποχαιρετήσουμε τον Lewis με ένα ορόσημο. Του αξίζει αυτό”.

Αν αυτό το ορόσημο είναι ο όγδοος παγκόσμιος τίτλος; Ο Χάμιλτον δεν φαίνεται να πιστεύει σε αυτό. “Το νέο μονοθέσιο είναι ένα work in progress. Πολύ πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση. Σαφώς καλύτερο από πέρυσι, αλλά η Red Bull οδηγεί στον ορίζοντα. Θα χρειαστεί χρόνος, αλλά έχουμε μια καλή βάση για να εξελιχθούμε, να αναπτυχθούμε και να κλείσουμε τη διαφορά”.