Ο Piastri στην κορυφή της δεύτερης περιόδου δοκιμών με μεγάλη βροχόπτωση – ο Verstappen ταχύτερος στην VT1

Αυτά για το σημερινό blog. Θα επιστρέψουμε αύριο το πρωί για τις κατατακτήριες δοκιμές, οι οποίες ξεκινούν στις 08:00 ώρα Ολλανδίας.

Οι κατατακτήριες δοκιμές στη Suzuka εγγυώνται θέαμα, καθώς οι οδηγοί παίρνουν όλα τα ρίσκα στη γρήγορη και ρέουσα πίστα της Suzuka. Τα λέμε αύριο!

Το αφεντικό της Haas, ο Κομάτσου, γνωρίζει: “Κρατήστε το όσο το δυνατόν πιο απλό

Οι οδηγοί της Haas Nico Hülkenberg και Kevin Magnussen φαίνεται να έχουν εισέλθει σε έναν διαφορετικό κόσμο αυτή τη σεζόν, όπως δείχνουν στη Suzuka. Τα πράγματα τρέχουν και πάλι στην αμερικανική πίστα. Πριν από δύο εβδομάδες, και οι δύο τερμάτισαν στους βαθμούς, κάτι που η ομάδα δεν έχει καταφέρει από το 2022.

“Έχουμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση”, επιβεβαιώνει ο επικεφαλής της ομάδας Ayao Komatsu, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του Günther Steiner στις αρχές του τρέχοντος έτους. “Πάρτε παράδειγμα το GP στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι. Ο Nico Hülkenberg προκρίθηκε στην όγδοη θέση, ένα σπουδαίο αποτέλεσμα που μπορούσαμε να πανηγυρίσουμε. Αλλά 20 λεπτά αργότερα όλοι ήξεραν: αύριο δεν έχουμε καμία πιθανότητα”.

“Στη Μελβούρνη οι κατατακτήριες δοκιμές δεν πήγαν καλά, αλλά τώρα ξέρουμε ότι κάτι είναι δυνατό στον αγώνα. Ανυπομονούμε για κάτι που μπορούμε να κάνουμε. Αυτός είναι ένας εντελώς διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ξεκινάμε τον αγώνα”.

Focus

Η κύρια διαφορά από πέρυσι, σύμφωνα με την Komatsu, όταν διευθυντής μηχανικής στη Haas: εστίαση. “Αυτό που έμαθα: πρέπει να κρατάτε το μήνυμα απλό. Ακόμα πιο απλό από ό,τι μπορεί να νομίζεις”.

“Ακόμα κι αν πεις στον εαυτό σου: αυτό είναι ένα σαφές, προφανές και απλό σημείο που θέλω να περάσω, πρέπει να κάνεις μερικά βήματα πίσω για να το πραγματοποιήσεις. Αυτό ενώνει την ομάδα και βοηθάει τους οδηγούς. Το συνειδητοποιούν και αυτοί. Πρέπει να επιστρέψουμε στα βασικά. Συνεχίστε να τονίζετε: ποιο είναι το πρώτο πράγμα που μπορούμε να πετύχουμε; Τα υπόλοιπα είναι μπόνους. Αν το κάνουμε αυτό, όλα θα έρθουν μαζί”.

Δεκατρείς παγκόσμιοι πρωταθλητές στέφθηκαν στην Ιαπωνία

Το GP της Ιαπωνίας αποτελεί μέρος του Παγκοσμίου Κυπέλλου Φόρμουλα Ένα από το 1976 (με κάποιες διακοπές). Οι περισσότερες διοργανώσεις έγιναν στη Suzuka, αλλά υπήρξαν και μερικοί αγώνες στην πίστα Fuji. Συνολικά, το πρωτάθλημα έχει κριθεί 13 φορές στην Ιαπωνία.

Η τελευταία φορά ήταν πριν από δύο χρόνια, όταν ο Verstappen πήρε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του στον συντομευμένο αγώνα βροχής. Πριν από αυτό, ήταν ο Vettel το 2011.

Ενώ το GP της Ιαπωνίας γινόταν στην πραγματικότητα πάντα το φθινόπωρο – και παλαιότερα ήταν ακόμη και ο τελικός – ο αγώνας γίνεται πλέον την άνοιξη. Αυτό γίνεται για να μειωθεί ο αριθμός των μετακινήσεων.

Ντεμπούτο Iwasa: “Δεν περίμενα να μου επιτραπεί να οδηγήσω ήδη

Πριν καν οδηγήσει έστω και ένα μέτρο σε μια περίοδο της F1, ο δοκιμαστής της RB, Ayumu Iwasa, τράβηξε όλα τα βλέμματα στα paddock. Περίπου 40 Ιάπωνες δημοσιογράφοι αναζήτησαν τον Iwasa το απόγευμα της Πέμπτης. Του επετράπη να ολοκληρώσει την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο μονοθέσιο του Daniel Ricciardo.

Λίγοι οδηγοί προσέλκυσαν τόση προσοχή όσο ο Iwasa, ο οποίος έδειξε να μην εντυπωσιάζεται από όλες τις κάμερες και τα μικρόφωνα πάνω του.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος Iwasa έμεινε έκπληκτος όταν άκουσε πρόσφατα ότι του επετράπη να ολοκληρώσει την εκπαίδευση στη Formula 1. “Ανυπομονώ πάρα πολύ”, δήλωσε στο NOS, αφού ο Iwasa μίλησε στα μέσα ενημέρωσης από την πατρίδα του. “Δεν περίμενα να μου επιτραπεί να οδηγήσω, αλλά είμαι έτοιμος. Κατάφερα να προετοιμαστώ καλά στον προσομοιωτή και να νιώσω την αυτοπεποίθηση”.

Ο Iwasa έφτασε στον 16ο χρόνο στην RB στην πρώτη περίοδο δοκιμών.

Θα επιστρέψει ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Φέτελ;

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι ανοιχτός στο ενδεχόμενο να επιστρέψει στη Φόρμουλα 1. Ο 36χρονος τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής (2010-2013) σταμάτησε την καριέρα του στην F1 στο τέλος του 2022, αλλά δήλωσε σε συνομιλία του με βρετανικά μέσα ενημέρωσης ότι έχει περιστασιακές επαφές με τα αφεντικά των ομάδων. Υπό τις κατάλληλες συνθήκες και με μια ελκυστική προσφορά, μπορεί ακόμα να δει τον εαυτό του να επιστρέφει.

Ο οδηγός της Mercedes Τζορτζ Ράσελ βλέπει τον συναθλητή του Λιούις Χάμιλτον να φεύγει για τη Ferrari στο τέλος του έτους. Ο Russell αναλύει το κατά πόσο θα ήθελε να έχει τον Vettel ως συμπαίκτη του. “Ο Σεμπάστιαν είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος, ένας τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Μας λείπει η προσωπικότητά του”.

“Είναι σημαντικό να έχουμε τους 20 καλύτερους οδηγούς στο grid που μπορούν να παλέψουν για νίκες και τίτλους. Είμαι ανοιχτός σε οποιονδήποτε ως team-mate. Δεν αλλάζει η δουλειά μου, είτε πρόκειται για έναν πρωτάρη είτε για έναν παγκόσμιο πρωταθλητή”.

Η Suzuka είναι μία από τις πιο απαιτητικές πίστες στο ημερολόγιο. Σύμφωνα με ορισμένους οδηγούς, μπορεί να είναι και η πιο όμορφη πίστα. Μετά από μια μεγάλη ευθεία, οι οδηγοί ξεκινούν με δύο αστραπιαίες δεξιές στροφές. Στη συνέχεια ακολουθούν οι esses, μια ελικοειδής διαδρομή γεμάτη ρέουσες στροφές. Μέχρι και πέντε φορές αλλάζετε κατεύθυνση.

Ακολουθούν δύο γρήγορες και κλειστές δεξιές στροφές, λίγο πριν από τη σήραγγα κάτω από ένα άλλο τμήμα της πίστας. Η Suzuka είναι η μόνη πίστα της F1 που έχει σχήμα οκτώ.

Αργότερα στην πίστα συναντάμε το Spoon, μια προκλητική διπλή αριστερή στροφή. Στη συνέχεια έρχεται η 130R, μια πολύ γρήγορη στροφή προς τα αριστερά. Μετά από ένα σικέιν, επιστρέφετε στην εκκίνηση-τερματισμό. Στην πραγματικότητα, κάθε στροφή στη Suzuka είναι μια πρόκληση.

Ο Russell έπεσε πάνω στον Alonso στην καφετέρια: “Δοκίμασες τα φρένα του;

Στη Suzuka την Πέμπτη, σχεδόν σε κάθε συνέντευξη αναφέρθηκε το ατύχημα του George Russell στην Αυστραλία. Ο Russell αιφνιδιάστηκε από έναν ξαφνικό ελιγμό του Fernando Alonso και προσέκρουσε με δύναμη στον τοίχο. Ο Alonso έλαβε ποινή χρόνου για αυτό.

Οι δύο τους δεν τα είπαν, αλλά ο Ράσελ δεν χρειαζόταν να το κάνει. Κατά σύμπτωση, έπεσαν ο ένας πάνω στον άλλο σε μια καφετέρια, λέει ο Βρετανός. “Μήπως δοκίμασες τα φρένα του εκεί αυτή τη φορά”, αστειεύεται ο Verstappen.

Ράσελ: “Όχι, ούτε είναι κάτι προσωπικό. Όταν τα κράνη βγαίνουν, είμαστε όλοι μαχητές. Έξω από τους αγώνες, σεβόμαστε ο ένας τον άλλον. Ούτε έχουμε μιλήσει γι’ αυτό”.

“Ο Φερνάντο θα μπορούσε να μου προσφέρει έναν καφέ, αυτό ήταν το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει. Αλλά όχι, αυτό είναι πίσω μας”.

Νωρίτερα σήμερα, διεξήχθη η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών. Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ενώ ο Logan Sargeant είχε μια γερή πτώση. Κατάφερε να βγει αλώβητος από τη Williams του.

Ο Sargeant χρειάστηκε ήδη να παρακολουθήσει από το box των πιτ κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα στο GP Αυστραλίας πριν από δύο εβδομάδες. Ο συναθλητής του Alex Albon τράκαρε άσχημα κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμών της Παρασκευής και, καθώς η Williams δεν είχε διαθέσιμο εφεδρικό σασί, ο επικεφαλής της ομάδας James Vowles ανάγκασε τον Sargeant να παραχωρήσει τη θέση του στον πάντα επιτυχημένο Albon.

Επίσης, στη Suzuka, η Williams δεν διαθέτει ακόμη εφεδρικό μονοθέσιο. “Ευτυχώς το σασί είναι μια χαρά τώρα”, δήλωσε ο Vowles μετά την είσοδο του Sargeant στο σωρό των ελαστικών στην Ιαπωνία. “Αλλά το υπόλοιπο αυτοκίνητο δεν είναι”.

Σύμφωνα με τον Vowles, υπάρχουν λίγες πιθανότητες ο Sargeant να μπορέσει να βγει στην πίστα κατά τη διάρκεια της δεύτερης προπόνησης. “Μεταξύ άλλων, το κιβώτιο ταχυτήτων και η ανάρτηση έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές, οπότε οι εργασίες επισκευής θα χρειαστούν αρκετό χρόνο”.