Ο Rookie Piastri κάνει αυτό που ο De Vries και ο Sargeant δεν μπορούν: να εντυπωσιάσουν στη Formula 1

WeLoveSports.grs

Ο πρωτοετής Oscar Piastri εντυπωσιάζει στο πρώτο μισό της σεζόν. Ο Αυστραλός είναι ένας από τους τρεις πρωτάρηδες στη Formula 1 ο μοναδικός οδηγός που έχει κερδίσει πόντους παγκόσμιου πρωταθλήματος φέτος. Ενώ το κοντέρ των συμμαθητών Nyck de Vries (AlphaTauri) και Logan Sargeant (Williams) είναι ακόμα στο μηδέν, ο οδηγός της McLaren Piastri έχει ήδη σκοράρει δύο φορές.

Κάτω Κάτω οι οπαδοί του Piastri ονειρεύονται ήδη τον παγκόσμιο τίτλο. Το 22χρονο ταλέντο πρόκειται να γίνει ο τρίτος παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 της Αυστραλίας, μετά τον Jack Brabham και τον Alan Jones. “Είναι υπέροχο που όλοι είναι τόσο ευγνώμονες. Απολαμβάνω τα κομπλιμέντα, αλλά πρέπει πρώτα να αποδείξω τον εαυτό μου και να το ζήσω”.

Είστε δέκατος τέταρτος στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Είσαι ικανοποιημένος με τους πρώτους σου μήνες στη βασιλική τάξη;

“Τώρα πάει πολύ καλά, αλλά δεν είμαι εκατό τοις εκατό ικανοποιημένος. Αυτό είναι μέρος αυτού του επαγγέλματος. Αποφασίζω μόνος μου αν τα έχω πάει καλά. Οι οδηγοί είναι συνήθως οι μεγαλύτεροι επικριτές τους. Και ήμουν λίγο σκουριασμένος στην αρχή . Την προηγούμενη χρονιά ήμουν ρεζέρβας και μετά δεν κάνεις μεγάλη πρόοδο. Αυτό δεν βοηθά αν ο στόχος σου είναι η τελειότητα.”

“Ξεκινήσαμε άσχημα ως ομάδα. Οι πρώτοι αγώνες δεν ήταν καλοί, αλλά το μονοθέσιο είναι τώρα πολύ καλύτερο λόγω όλων των ειδών των νέων ανταλλακτικών. Δεν είμαστε ακόμα αρκετά γρήγοροι, αλλά τώρα αποδίδουμε αρκετά σταθερά. Εμείς γνωρίζουμε ακριβώς τι να κάνουμε με αυτό το αυτοκίνητο είναι εφικτό και πρέπει να το βελτιστοποιήσουμε. Αξιοποιήστε το στο έπακρο.”

Οι μυημένοι λένε ότι οι οδηγοί χρειάζονται τρεις σεζόν για να κατακτήσουν πλήρως αυτό το άθλημα. Πόσο απότομη είναι η καμπύλη μάθησής σας;

«Η F1 είναι πολύ περίπλοκη. Ο διάβολος είναι στις λεπτομέρειες. Όλα περιστρέφονται λεπτό συντονισμό. Δεν συνειδητοποιείτε πώς να κάνετε ένα αυτοκίνητο γρήγορο μέσα σε λίγους γύρους. Υπάρχει ένα απίστευτο ποσό που συμβαίνει στα παρασκήνια. Με δεκάδες ανθρώπους είμαστε απασχολημένοι να κάνουμε τα αυτοκίνητα κατά ένα κλάσμα πιο γρήγορα και να εξαλείφουμε τα λάθη. Οι τηλεθεατές και οι φίλαθλοι στις εξέδρες δεν έχουν ιδέα. Βλέπουν μόνο δράση στην πίστα και ελιγμούς προσπέρασης, αλλά η F1 είναι πολύ περισσότερα από αυτό».

“Πρέπει να γίνομαι καλύτερος σε πολλά μικρά πράγματα. Αλλά στην πραγματικότητα βρίσκω όλα τα πράγματα που πρέπει να κάνω εκτός τροχιάς τα πιο δύσκολα. Υποχρεώσεις με χορηγούς και μέσα ενημέρωσης. Χρειάζεται χρόνος και είναι πολύ διαφορετικό από τις χαμηλότερες κατηγορίες αγώνων. Όλα αυτά είναι δύσκολα για μένα. Ο αγώνας ενάντια στους ταχύτερους οδηγούς στον κόσμο είναι αρκετά δύσκολος».

Η είσοδός σας ήταν ταραχώδης. Ήσουν εφεδρικός οδηγός στην Alpine, αλλά έσπασες με αυτή την ομάδα μετά από φλερτ με τη McLaren. Η μονομαχία κρίθηκε στο δικαστήριο. Πόσο εκνευριστική ήταν εκείνη η περίοδος;

“Υπήρχε μεγάλη δημοσιότητα. Δεν έχω όρεξη να το συζητήσω ατελείωτα. Η Alpine με εκπαίδευσε και τους χρωστάω πολλά. Υπήρξαν κάποιες παρεξηγήσεις και αυτό οδήγησε σε παραβίαση της εμπιστοσύνης. Η McLaren μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω ντεμπούτο στο η F1. Η Alpine δεν μπορούσε να μου δώσει αυτήν την εγγύηση εκείνη τη στιγμή».

“Επέλεξα τον εαυτό μου και το υποστηρίζω πλήρως. Πέρυσι δεν έκανα ούτε έναν αγώνα. Υπήρχε περίπτωση να μου ξανασυμβεί. Ένας εφιάλτης. Μετά από όλες τις επιτυχίες στα junior classes ήθελα να συνεχίσω γρήγορα. Χάνοντας στον πάγκο των εφεδρειών την ορμή σου».

Ο Ιούλιος είναι ο πιο πολυσύχναστος μήνας της F1 του έτους. Οδηγείτε τέσσερα γκραν πρι αυτόν τον μήνα. Είναι αυτό αγχωτικό;

“Όταν είσαι στον ρυθμό σου, είναι ωραίο να κάνεις όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Κάθε γύρος μετράει για έναν νεαρό οδηγό. Έχουμε ήδη τόσο λίγο χρόνο προπόνησης. Θέλεις να είσαι στο πιλοτήριο όσο το δυνατόν περισσότερο και να αποκτήσεις εμπειρία. “

“Αυτό που κάνει τους επερχόμενους αγώνες ακόμα πιο διασκεδαστικούς: είναι οικεία περιοχή. Μέχρι στιγμής σχεδόν όλες οι πίστες ήταν καινούριες για μένα, αλλά εδώ στο Σπίλμπεργκ έχω ήδη οδηγήσει. Το ίδιο ισχύει και για τους επερχόμενους GP: Silverstone, Hungaroring και Spa – Francorchamps. Η πρόγνωση είναι ωραία. Δεν υπάρχουν εγγυήσεις, αλλά μπορείς να αναζητήσεις το όριο πιο γρήγορα.”

Ο Max Verstappen και η Red Bull Racing κυριαρχούν στη σεζόν. Mercedes, Ferrari και Aston Martin αποτελούν την υποκορυφή πίσω τους. Αγωνίζεσαι στη μεσαία αγκύλη. Υπάρχει περισσότερο;

“Όλοι βλέπουν ότι ο Μαξ είναι άψογος. Μπορούμε να νικήσουμε τις άλλες κορυφαίες ομάδες μόνο αν κάτι πάει στραβά μαζί τους ή σε κακές καιρικές συνθήκες. Συνήθως παλεύουμε για τους τελευταίους βαθμούς: όγδοο, ένατο ή δέκατο. Φυσικά θέλουμε περισσότερους. Το μονοθέσιο είναι εξακολουθεί να λείπει η ισχύς, αλλά υπάρχουν πολλά στο βαρέλι».

“Πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση με μικρά βήματα. Θα χτίσουμε πάνω σε αυτό. Ο συμπαίκτης μου Λάντο Νόρις οδηγεί εδώ στην Αυστρία με νέες ενημερώσεις· μια εβδομάδα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Η ομάδα αξίζει ένα μεγάλο κομπλιμέντο γι’ αυτό. Έχουν γίνει πολλά επένδυσαν: νέοι άνθρωποι, μια αεροδυναμική σήραγγα και ένας προσομοιωτής. Ας ελπίσουμε ότι θα τρυγήσουμε σύντομα.”

Σκόραρες τους πρώτους σου βαθμούς στο Παγκόσμιο Κύπελλο εντός έδρας. Πόσο ιδιαίτερο ήταν το Σαββατοκύριακο του αγώνα στη Μελβούρνη;

“Έζησα, αλλά ήταν υπέροχο. Μεγάλωσα κοντά στην πίστα και έπαιζα κρίκετ και ποδόσφαιρο εκεί που είναι τώρα η μάντρα. Το GP ήταν ο πρώτος μου αγώνας αυτοκινήτου στην Αυστραλία. Πριν από περίπου επτά χρόνια οδήγησα για τελευταία φορά στη χώρα μου . Ένας αγώνας καρτ. Παρεμπιπτόντως, πάντα οδηγούσα καρτ από τον Φερνάντο Αλόνσο. Έχω δουλέψει μαζί του όλη μου την καριέρα. Τώρα αγωνίζομαι εναντίον του. Πολύ κουλ, ανταγωνίζομαι τον ίδιο τον μεγάλο.”

Piastri: “Στο αρχικό grid στη Μελβούρνη συνειδητοποίησα πόσο γρήγορα πήγαν τα πράγματα. Το 2015 ήμουν κι εγώ εκεί, όταν πλέγμα παιδί. Στεκόμουν με τη ρωσική σημαία όπου έπρεπε να ξεκινήσει ο Daniil Kvyat, αλλά το αυτοκίνητό του χάλασε πριν τον αγώνα. Οπότε δεν τον είδα καθόλου. Ήταν ιδιαίτερο να βλέπω κάποιον με αυστραλιανή σημαία μπροστά από το αυτοκίνητό μου. Έφερε τύχη. Μαζεύοντας βαθμούς στον πρώτο σας αγώνα εντός έδρας, ελάχιστοι οδηγοί το βιώνουν αυτό».