Ο Verstappen είναι ο μόνος που μπορεί να τα βάλει με τους υπόλοιπους: ‘Overkomt ons zelden’

WeLoveSports.gr

  • Louis Dekker

    verslaggever Formule 1

  • Louis Dekker

    verslaggever Formule 1

De twee secondden voorsprong op nummer twee Lewis Hamilton (die zijn positie later kwijt raakte door een straf) oogden nipt. En de stevige conversaties op de boordradio onderstreepten dat Verstappens RB19 in de Amerikaanse grand prix niet op rolletjes liep. Όχι, το τελευταίο grand prix δεν ήταν τίποτα.

Ο 26χρονος κοουρίστας της Red Bull Racing έφυγε την περασμένη Παρασκευή από την κούρσα, όπου η πιο πρόσφατη στιγμή του ήταν η απομάκρυνση από την υπερπροσπάθεια του όρια τροχιάς. “Het wordt vanaf de zesde startplek hard werken om deze grand prix te winnen.”

De vijftigste overwinning van Max Verstappen lijkt in de statistieken business-as-usual. De wereldkampioen wint immers al twee seizoenen op rij aan de lopende band in de Formule 1. Αυτό είναι εν τω μεταξύ breaking news als Verstappen voor de verandering een keer niét zegeviert.

Dat wekt de indruk dat het bijna vanzelf gaat, maar op het Circuit of the Americas in Austin (Texas) zat er wel degelijk zand in de geoliede machine.

Dat Verstappen de halfve grand prix-lengte nodig had om de leiding in de race te veroveren, was al een teken aan de wand. Op zaterdag heerste hij nog van start tot finish in de sprintrace en reed de RB19 volgens Verstappen “geweldig”, maar een etmaal later liep het een stuk minder lekker. Η αιτία: οι άθλιες αναμνήσεις.

Δείτε εδώ τις αντιδράσεις των teamazen Christian Horner (Red Bull), Zak Brown (McLaren) και του coureur Oscar Piasti (McLaren):

“Δεν ήταν μια άνετη στιγμή. Θα πρέπει να είμαι ευτυχισμένος με το κεφάλι μου και να το δίνω σε όλους. Το αυτοκίνητο δουλεύει ένα κομμάτι λιγότερο από το σπριντ”, δήλωσε ο Verstappen στο grand prix. “Μπορούσα να χάσω αυτόν τον αγώνα; Δεν ξέρω, αλλά όταν είχα την καλύτερη δυνατή ταχύτητα, ήταν πολύ καλό. Είχα μια καλύτερη αίσθηση του εαυτού μου”.

Πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα F1-αυτοκίνητο την ημέρα της Δευτέρας και την ημέρα της Παρασκευής να σχεδιάσει ένα τελευταίο πακέτο; Ο Verstappen αναλαμβάνει ο ίδιος την υπόθεση. “Πρέπει να το κάνουμε αυτό πολύ προσεκτικά. Είχα τα προβλήματα του αγώνα να τα διορθώσω. Αυτό δεν μας απασχολεί καθόλου. Τα μπλοκάρουν πολύ γρήγορα και δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα με τις κορδέλες σου.”

Ότι δεν ήταν τόσο ωραίο να βγαίνει κανείς από το σκάφος για να το ακούσει, το έδειξε η στρατηγική του Verstappen, Gianpiero Lambiase, μέσω του ραδιοφώνου του σκάφους, στο τέλος της διαδρομής. Η μπάλα χτυπάει σταθερά, αλλά ο Verstappen την πηγαίνει προς το μέρος της σφύρας αλλιώς. “I heb mijn engineer vriendelijk gevraagd niet tegen me te praten tijdens het remmen. Φιλικός, ναι. Ήθελα να έχω… please gezegd.”

Norris en Hamilton geen partij

Εκτός από τις καλύτερες αναφορές του, ο Verstappen είχε στο grand prix δύο πραγματικούς αντιπάλους: Lewis Hamilton (Mercedes) και Lando Norris (McLaren).

Ο Norris έφυγε από το Τέξας για το μισό του αγώνα, αλλά δεν συμμετείχε στο δεύτερο γύρο. “Οι ομάδες μου έπρεπε να το ξεπεράσουν. Ευχαριστώ το βάθρο μου για την καλή μου εκκίνηση. Ο Anders ήταν μια τελευταία στιγμή που έγινε. Je kunt als raceleider het tempo bepalen and de slijtage van je banden beter managen.” Ο Norris είναι έτοιμος να ανέβει στο βάθρο. “Περισσότερο απ’ αυτό δεν έχει σημασία”.

Zevenvoudig kampioen Lewis Hamilton stapte opgewekt uit, hoewel hij later dus zou horen dat de plank onder zijn wagen meer slijtage had opgelopen dan toegestaan.

“Αυτό ήταν το θετικότερο αγωνιστικό σαββατοκύριακο της χρονιάς. Αυτό ήταν το καλύτερο. I can de auto eindelijk weer echt de bocht in smijten.” Ο 38χρονος Βρετανός θα είναι ακόμα πιο κοντά. “Αν μπορούσα να κερδίσω αυτόν τον αγώνα; Ναι, αυτό μου αρέσει πολύ. Επειδή στα πιτ στοπ ήμασταν πολύ πιο γρήγοροι. Εδώ έχω χάσει πολύ χρόνο”.

Ο Χάμιλτον επικεντρώνεται στις φωτοβολίδες. “Είμαι ενθουσιασμένος με την αναβάθμιση του αυτοκινήτου. Ο ίδιος έφυγε από την τελευταία προπόνηση πιο γρήγορα. Αυτό δεν με κάνει να αισθάνομαι άνετα με τις κρίσεις του”.

Worstelende Pérez

Verstappens vijftigste was weliswaar een relatief zware bevalling, maar de Red Bull-rijder bereikt er wel in één klap een dubbele mijlpaal mee. Η Αμερική θα μπορούσε να είναι και η τελευταία της επιδρομή. Ο κ. Στάπενς θα το κάνει αυτό μόνος του. Έχει στο Μεξικό, τη Βραζιλία, το Λας Βέγκας και το Άμπου Ντάμπι τα πάντα σε εξέλιξη, ώστε το ρεκόρ του 2022 να καταρρεύσει.

Het zal nobody verbazen dat Verstappen neitherom weinig woorden vuil maakt aan die statistieken. “Φυσικά, είναι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. I zal proberen er nog een paar te winn”, λέει ο ίδιος συγκινημένος.

Zijn woorden been overstemd door luid boegeroep. De in groten getale aanwezige Mexicaanse fans zien liever een other winnaar, maar hun oogappel Sergio Pérez is al maands hopeloos uit vorm.

De matige prestaties van Pérez geven Verstappens prestaties extra glans, zegt Formule 1-legende Mario Andretti. Ο 83χρονος Αμερικανός (ο οποίος ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978) έπεσε στο βάθρο. “Ακριβώς ό,τι ήθελαν οι νεαροί. 26 χρόνια πέρασαν, και τώρα είναι τόσο καλά και τόσο σταθερά. Μου αρέσει πάρα πολύ η αγωνιστική τους διάθεση. Ξέρετε ότι η ομάδα σας δεν είναι μόνο από το αυτοκίνητο.”

Ο Verstappen προσπέρασε αυτή τη χρονιά τον Ayrton Senna al op de zege-ranglijst και μπορεί στους υπόλοιπους αγώνες να εισέλθουν ο Alain Prost (51) και ο Sebastian Vettel (53). Ο Andretti τα λέει όλα.

“Η απόσταση από το 91 του Michael Schumacher και το 103 του Lewis Hamilton είναι μεγάλη, αλλά την έχει αφήσει πάνω από μια διετία να την ξεπεράσει. Σίγουρα. De enige vraag is: hoe lang heeft hij er voor nodig? Μα ο Max δεν μπορεί να περάσει ούτε δέκα χρόνια. Τον αφήνει να ξεφύγει από τα βιβλία του”.