Στη σκιά του Verstappen, δύο Ισπανοί κυνηγούν ένα βάθρο

WeLoveSports.grs

Ο Carlos Sainz ζει το όνειρό του. Μπορεί να μην είναι ο πιο επιτυχημένος Ισπανός στο grid τώρα που ο Fernando Alonso (41) ξεκίνησε τα πολλά νιάτα του, αλλά ο Sainz ξυπνά κάθε μέρα σκεπτόμενος: “Είμαι οδηγός Ferrari και αγωνίζομαι για τα βραβεία. Η ζωή είναι Καλός.”

Στο Circuit de Catalunya, ένας μικρός Carlos είδε τον σπουδαίο Alonso να αγωνίζεται σχεδόν πριν από είκοσι χρόνια. «Όταν ήμουν δέκα χρονών, ήρθα εδώ για να γνωρίσω τον Fernando και τον Michael Schumacher», λέει ο Sainz. «Είδα μια Ferrari για πρώτη φορά και δεκαοκτώ χρόνια αργότερα είμαι εδώ ως οδηγός Ferrari».

Τόσο πολύ για το όνειρο, γιατί αν ο Sainz προσπαθήσει να αποτυπώσει τις προσδοκίες του για το Σαββατοκύριακο με μια φράση, τα αν και τα αλλά θα πετάξουν γύρω σας. «Είμαι εδώ με την ευκαιρία να προσπαθήσω να ανέβω στο βάθρο ή να κερδίσω».

Δεν υπάρχει τερματισμός στο βάθρο ακόμα

Η Ferrari περνάει δύσκολα. Δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι οι Red Bulls ξεπέρασαν την ιταλική ομάδα αγώνα με αγώνα. Δεν προλαβαίνει όμως να ασχοληθεί ούτε με τη Mercedes και την Aston Martin του Alonso.

Ο Sainz δεν κατάφερε ακόμα να φτάσει στο βάθρο φέτος. Ο Αλόνσο έχει ήδη πάει εκεί πέντε φορές σε έξι αγώνες. “Ήταν ένα δύσκολο ξεκίνημα για τη σεζόν. Θα προτιμούσα να παλέψω για pole positions και νίκες όπως πέρυσι, παρά για τον αγώνα αυτής της σεζόν.”

Στη Μπαρτσελόνα έχει μια καλή ευκαιρία. Ο Sainz ξεκινάει από το P2, αν και φοβάται ότι ο Pérez θα τον βάλει σε μια γρήγορη Red Bull από την ενδέκατη θέση.

Αλλά αν μπορεί να αλλάξει το ρεύμα οπουδήποτε, είναι στην Καταλονία, πιστεύει ο Sainz. “Αισθάνομαι καλύτερα όταν αγωνίζομαι στη χώρα μου. Ό,τι κάνω μου κοστίζει λιγότερη ενέργεια. Είναι αδύνατο να υπολογίσω πόσα μου δίνει ανά γύρο, αλλά διασκεδάζω περισσότερο.”

Ο Pedro de la Rosa γνωρίζει ότι υπάρχουν και μειονεκτήματα σε έναν εντός έδρας αγώνα. Σε αντίθεση με το Madrilene Sainz, ο πρώην οδηγός (105 GP μεταξύ 1999 και 2012) είναι άνθρωπος της περιοχής. Ο De la Rosa (52) είναι πλέον σύμβουλος και ηχολήπτης για τους οδηγούς της Aston Martin.

Περισσότερη διασκέδαση, περισσότερη πίεση

«Οι γονείς μου έζησαν επτά λεπτά από το σιρκουί», λέει ο Καταλανός, κάποτε συμπαίκτης του Jos Verstappen. «Άκουγα τους κινητήρες να βρυχώνται από το σπίτι μας, κάτι που το κάνει ιδιαίτερα ξεχωριστό».

“Αλλά η οδήγηση για τους δικούς σου θαυμαστές, τους φίλους και την οικογένειά σου δίνει επίσης επιπλέον πίεση. Πρέπει να ευχαριστήσεις περισσότερους ανθρώπους. Λόγω όλων των εκδηλώσεων που διοργανώνονται γύρω σου, είσαι πολύ πιο κουρασμένος την Κυριακή στις 3 η ώρα από οποιαδήποτε άλλη. άλλη φυλή».

Συνεδρίες αυτόγραφων, τηλεοπτικές εμφανίσεις και άλλες δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων, ένας οδηγός στο σπίτι ζει μέρα με τη μέρα. Ο Verstappen μερικές φορές το έφτανε στο Zandvoort και υποχωρούσε στην ηρεμία.

«Στο τέλος έχει να κάνει με το τι δείχνεις στην πίστα, όχι με το τι κάνεις στο πλάι», λέει ο De la Rosa. “Μερικοί οδηγοί είναι πολύ καλοί στο να ανοίγουν και να σβήνουν αυτό το κουμπί, το βρήκα δύσκολο. Δεν ήμουν πολύ καλός στο να είμαι πολύ χαλαρός το πρωί και μετά να μπαίνω στον αγώνα με αυτόν τον τρόπο μάχης. Ο Fernando είναι πολύ καλός σε αυτό. ξέρει ακριβώς τι να κάνει, είναι πολύ ήρεμος».

Ο κόσμος πάντα πιστεύει ότι ο Φερνάντο μπορεί να κάνει κάτι ξεχωριστό.

Pedro de la Rosa, πρώην οδηγός της Formula 1

Ο Αλόνσο θα είναι στην εκκίνηση για εικοστή φορά στο GP της Ισπανίας την Κυριακή. Κέρδισε το 2006 και το 2013. Όταν η Aston Martin του περνάει κατά τη διάρκεια μιας από τις προπονήσεις, ένας στρατάρχης κατά μήκος της πίστας βάζει δύο πινακίδες στις στοίβες των ελαστικών δίπλα σε μια ισπανική σημαία.

Αποτελούν το νούμερο 33. Όχι επειδή ο Max Verstappen το οδηγούσε για χρόνια, αλλά επειδή ο Alonso κυνηγά την 33η νίκη του στο GP. Θα ήταν το πρώτο εδώ και δέκα χρόνια, πριν από 161 GP.

Ο Alonso παρατηρεί ότι οι ελάχιστες θέσεις του στο βάθρο δίνουν ιδιαίτερη προσοχή. “Οι προσδοκίες των οπαδών είναι υψηλότερες φέτος. Ήταν πάντα εκεί για μένα, ακόμα και όταν ήμουν λιγότερο επιτυχημένος. Αυτό με παρακινεί να αξιοποιήσω στο έπακρο το Σαββατοκύριακο.”

Σύμφωνα με τον De la Rosa, υπάρχει μικρή αντιπαλότητα μεταξύ των Ισπανών οπαδών της F1. «Δεν είναι όπως στο ποδόσφαιρο, επευφημούν είτε για τη Ρεάλ Μαδρίτης είτε για την Μπαρτσελόνα».

“Όταν ρωτάω τους υποστηρικτές με μια φανέλα της Aston Martin ποιον υποστηρίζουν, λένε: Fernando και Carlos. Ενώ φορούν μια πράσινη φανέλα Aston. Μετά είναι λίγο περισσότερο για τον Fernando, αλλά όχι απαραίτητα κατά του Sainz.”

«Δεν είμαστε πιο κοντά στη νίκη»

“Ο Φερνάντο είναι ένας δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που έκανε το άθλημα μεγάλο στην Ισπανία, όπως ο Φερστάπεν στην Ολλανδία. Δεν έχει σημασία σε ποια ομάδα οδηγεί, ο κόσμος πάντα πιστεύει ότι μπορεί να κάνει κάτι ξεχωριστό. Έχει ιδιαίτερη θέση. Αυτό είναι γιατί βλέπεις περισσότερη υποστήριξη γι’ αυτόν».

Ο Verstappen και ο Sergio Pérez έχουν κερδίσει όλους τους αγώνες μέχρι στιγμής, ο Alonso φαίνεται να είναι ο μόνος που μπορεί να σπάσει τη σειρά. «Αλλά δεν αισθάνομαι ότι έχουμε φτάσει ακόμα πιο κοντά στη νίκη», είπε ο Αλόνσο. “Στο Μονακό θα μπορούσαμε να παλέψουμε για τη δεύτερη θέση επειδή ο “Checo” (Pérez, εκδ.) είχε αποχωρήσει. Έχουμε τις ίδιες πιθανότητες όπως νωρίτερα αυτή τη σεζόν.”

De la Rosa: “Είναι υπέροχο να τον βλέπεις να αποδίδει σε τόσο υψηλό επίπεδο. Καθώς μεγαλώνεις αποκτάς περισσότερη εμπειρία, αλλά η ανταπόκρισή σου συνήθως μειώνεται. Ο Fernando εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο γρήγορους. Αυτό μου δίνει την ελπίδα ότι θα αντέξει περισσότερο από όλοι σκεφτόμαστε».

Κανονικά απομένει μία θέση στο βάθρο δίπλα στους Red Bulls το απόγευμα της Κυριακής, όπου δύο Ισπανοί αγωνίζονται με τον Charles Leclerc και τη Mercedes. Sainz: “Η Aston Martin είναι σε καλύτερη κατάσταση, αλλά γι’ αυτό προσπαθούμε να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε.”

Δεύτερο και τρίτο ή το αντίστροφο

Ο Sainz θεωρεί επίσης ότι ένα σενάριο στο οποίο δύο Ισπανοί τερματίζουν στο βάθρο δεν είναι ακατόρθωτο.

“Αυτό θα ήταν πολύ ιδιαίτερο, ειδικά αν κάποιος από εμάς είναι στο πρώτο σκαλοπάτι. Αν έρθουμε δεύτεροι και τρίτοι, ή τρίτοι και δεύτεροι, είναι ήδη υπέροχο. Αλλά αν κάποιος από εμάς καταφέρει να κερδίσει, το κοινό είναι εντελώς στις όχθες .”