Τέλειο Σαββατοκύριακο για το Verstappen στην Ισπανία • «Πρέπει να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο»

Κλείνουμε το blog με τη νέα θέση στο Παγκόσμιο Κύπελλο, στο οποίο ο Βερστάπεν απομακρύνεται περισσότερο από τον ανταγωνισμό.

Happy Verstappen: «Πρέπει να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο»

Ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Verstappen στη Βαρκελώνη. Μετά τον αγώνα είναι πολύ ικανοποιημένος: “Ήταν ένα φανταστικό Σαββατοκύριακο. Πρέπει να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο.”

Ο Χάμιλτον ήταν ίσως πιο χαρούμενος από τον Βερστάπεν. Τερμάτισε στο P2, με τον συμπαίκτη του Ράσελ πίσω του. “Έχουμε έρθει λίγο πιο κοντά στους Bulls και πάλι. Ο Τζορτζ έκανε επίσης φανταστική δουλειά.”

Ο Χάμιλτον είναι ο οδηγός της ημέρας

Ο Χάμιλτον ψηφίστηκε οδηγός της ημέρας. Το P2 είναι επίσης μόνο μια δυνατή επίδοση από τον Βρετανό, ο οποίος ξεκίνησε από την τέταρτη θέση.

GP Ισπανίας 64/66 | Τι άλλο μπορεί να κάνει ο Πέρες;

Ο Russell είναι λίγο λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα μπροστά από τον Pérez στο P3. Ο Μεξικανός στοχεύει σε υπέρβαση στον τελευταίο γύρο, αλλά δεν φαίνεται να είναι πλέον εφικτό.

GP Ισπανίας 57/66 | Ο Ζου θυμωμένος με τον Τσουνόντα

Ο Ζου ήταν απασχολημένος με την Τσουνόντα, αλλά δεν το άφησε απλώς να συμβεί.

Έσπρωξε τον Ζου λίγο προς τα αριστερά, αναγκάζοντας τους Κινέζους να υποχωρήσουν. Αυτό προκάλεσε πολλές γκρίνιες για το ενσωματωμένο ραδιόφωνο.

GP Ισπανίας 53/66 | Verstappen σε μαλακά ελαστικά

Ο Verstappen βούτηξε στα pits, επειδή τον ενοχλούσε η έλλειψη πρόσφυσης στα σκληρά ελαστικά του. Θα τερματίσει τον αγώνα με μαλακά ελαστικά.

Ο πιο συναρπαστικός αγώνας είναι τώρα για την τρίτη θέση. Ο Ράσελ πρέπει να κρατήσει τον Πέρεθ πίσω, αλλά σίγουρα δεν θα είναι εύκολο.

GP Ισπανίας 50/66 | Ενδιάμεση βαθμολογία

Μπαίνουμε σιγά σιγά στην τελική φάση του GP της Ισπανίας, οπότε η κατάσταση είναι μπροστά:

1. Verstappen
2.Χάμιλτον
3. Περέζ
4.Ράσελ
5. Σάιντζ

GP Ισπανίας 44/66 | Ο Verstappen παραπονιέται για το κράτημα

Ο Verstappen λέει για το ενσωματωμένο ραδιόφωνο ότι έχει λίγο κράτημα στα σκληρά ελαστικά του. Ωστόσο, δεν ακουγόταν ότι ήταν τεράστιο πρόβλημα.

Ο Verstappen είναι τώρα 16 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton. Πρέπει να προσέξει τα όρια πίστας, τα οποία φαίνεται να έχει ξεπεράσει δύο φορές.

GP Ισπανίας 40/66 | Ο Φερστάπεν πολύ μπροστά

Ο Verstappen είναι πάνω από δεκαπέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Φαίνεται ότι δεν απειλείται να οδηγήσει προς την τεσσαρακοστή νίκη GP της καριέρας του.

Ο συμπαίκτης της Red Bull, Pérez, εξακολουθεί να καταλαμβάνει το P5.

GP Ισπανίας 35/66 | Δυνατός αγώνας Pérez

Μετά το δραματικό GP του στο Μονακό, ο Πέρεθ εκδικείται τον εαυτό του σήμερα. Έχει ορμήσει από το P12 στο P5 και είναι σαφώς ακόμα περισσότερα για τον Μεξικανό.

Πλέον έχει περάσει το Stroll και έχει το βλέμμα στο βάθρο.

GP Ισπανίας 31/66 | Ο Αλόνσο δεν περνάει την ημέρα του

Δεν πάει ομαλά με τον εγχώριο οδηγό Alonso, ο οποίος οδηγεί στο P9. Είναι πιο αργός από τον συμπαίκτη του Stroll στην Aston Martin σήμερα.

Ο Πέρεθ μόλις προσπέρασε τον Αλόνσο με ευκολία.

GP Ισπανίας 29/66 | Κάποιες σταγόνες πέφτουν

Τώρα βρέχει πολύ ελαφρά στη Βαρκελώνη. Φαίνεται να είναι υγρό στη στροφή 5…

Θα δούμε αν θα έχει αντίκτυπο στον αγώνα.

GP Ισπανίας 27/66 | Γρήγορο pit stop Verstappen

Χρειάστηκαν 2,2 δευτερόλεπτα για να τοποθετηθούν σκληρά ελαστικά κάτω από το RB19. Χάρη σε αυτό το γρήγορο pit stop, ο Verstappen διατηρεί την ηγετική του θέση.

Ο αγώνας πάει τέλεια για τον παγκόσμιο πρωταθλητή μέχρι στιγμής.

GP Ισπανίας 25/66 | Ενδιάμεση θέση

Ο Χάμιλτον και ο Ράσελ μόλις μπήκαν σε pit. Η πρώτη πεντάδα μοιάζει με αυτό:

1. Verstappen
2. Περέζ
3. Sainz
4.Χάμιλτον
5. Βόλτα

GP Ισπανίας 21/66 | Ο Λεκλέρκ έπεσε πίσω

Το ξεκίνημα του Leclerc ήταν ακόμα υποσχόμενο, αλλά τα σκληρά ελαστικά του τον απογοήτευσαν πολύ γρήγορα μετά.

Το Monegask είχε πολύ μικρό κράτημα και ξεπεράστηκε από την ηγεσία της Ferrari μετά από μόλις δεκαεπτά γύρους.

Αυτή τη στιγμή οδηγεί στο P16.

GP Ισπανίας 16/66 | Ο Verstappen προχωράει γρήγορα

Ο Βερστάπεν δίνει καλό ρυθμό και είναι οκτώ δευτερόλεπτα μπροστά από τον Χάμιλτον. Ο Σάιντζ μόλις μπήκε στα πιτ.

Στο βάθος του γηπέδου, ο Ντε Βρις προσπέρασε τον Μπότα.

GP Ισπανίας 15/66 | Ο Ράσελ και ο Λεκλέρκ προχωρούν επίσης

Εν τω μεταξύ, εκτός από τον Πέρεθ, ο Ράσελ και ο Λεκλέρκ πιάνουν δυνατά τη διαφορά.

Ο Russell πήγε από το P12 στο P4 και ο Leclerc από τα pits στο P9.

GP Ισπανίας 8/66 | Ο Χάμιλτον προσπερνά τον Στρολ

Ο Stroll οδήγησε στην όμορφη τρίτη θέση, αλλά έχασε από τον Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes περίμενε υπομονετικά την ευκαιρία του και μετά πέρασε με ευκολία το Stroll.

Οι Verstappen, Sainz και Hamilton αποτελούν πλέον την πρώτη τριάδα.

GP Ισπανίας 5/66 | Ο Verstappen απομακρύνεται (κάπως).

Ο Verstappen απομακρύνεται από τον Sainz: είναι τώρα 2,5 δευτερόλεπτα μπροστά του.

Είναι επίσης ένας από τους λίγους που οδηγούν στο μεσαίο ελαστικό. Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν επιλέξει τα μαλακά.

GP Ισπανίας 2/66 | Το μέρος του De Vries έπεσε

Ο Ντε Βρις δεν ξεκίνησε καλά και τώρα βρίσκεται στην P15. Ο Gasly οδηγεί για αυτόν.

Ο Sainz δυσκόλεψε αρκετά τον Verstappen στο ξεκίνημα, αλλά ο ισχύων παγκόσμιος πρωταθλητής αμύνθηκε δυνατά.

GP Ισπανίας 1/66 | Έχουμε ξεκινήσει

Το Ισπανικό Γκραν Πρι είναι καθ’ οδόν. Ο Βερστάπεν έκανε καλή αρχή και κράτησε πίσω τον Σάιντζ.

Ο Νόρις ξεκίνησε άσχημα. Οδήγησε στο Χάμιλτον και υπέστη ζημιές. Το Stroll είναι τώρα στο P3.

Το Car Verstappen είναι έτοιμο στο P1

Ο Verstappen θα απομακρυνθεί σύντομα από την pole. Τότε απαιτείται μια καλή αρχή, γνωρίζοντας ότι μπορεί να βρέξει και οτιδήποτε μπορεί να συμβεί.

Παρεμπιπτόντως, υπήρχε μόνο μια μικρή σύγχυση: μετά τον ισπανικό εθνικό ύμνο, οι οδηγοί έφυγαν ήδη, αλλά ο εθνικός ύμνος της Καταλονίας έπρεπε να ακολουθήσει. Για να αποφύγουν τη δυστυχία, έσπευσαν να επιστρέψουν στη σκηνή.

Ποιος θα πάθει πρώτος πόνος στον αυχένα;

Το Circuit de Catalunya δεν κρύβει καθόλου μυστικά για τους οδηγούς, αλλά φέτος έχει γίνει μια προσαρμογή. Οι δύο τελευταίες γωνίες συγχωνεύονται με μία κίνηση, ένα σικάν στο ενδιάμεσο έχει αφαιρεθεί από την πίστα. Ως αποτέλεσμα, η ταχύτητα στις τελευταίες στροφές είναι πολύ μεγαλύτερη.

“Είναι αρκετά έντονο για το λαιμό σου”, βίωσε ο Σέρχιο Πέρεθ την Παρασκευή μετά την ελεύθερη προπόνηση, “και αυτή ήταν μια μικρή μέρα. Μερικοί άνθρωποι θα έχουν προβλήματα στον αυχένα την Κυριακή.”

Ο Verstappen είναι ευχαριστημένος με την προσαρμογή. “Είναι πολύ πιο διασκεδαστικό να οδηγείς ένα μονοθέσιο της Formula 1 με υψηλή ταχύτητα, τα μονοθέσια αισθάνονται πολύ καλύτερα.”

Μετά την πρώτη μέρα της προπόνησης, ο Verstappen ακούγεται ήδη ικανοποιημένος και ο τόνος του δεν έχει αλλάξει κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. «Ακολούθησα μερικούς άλλους και ένιωσα καλά, είμαι θετικά έκπληκτος από τις ευκαιρίες προσπέρασης».

Αν και το ερώτημα είναι αν ο Verstappen χρειάζεται πραγματικά αυτές τις ευκαιρίες προσπεράσματος, ξεκινά από την P1 και φαίνεται να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο με διαφορά.

P11, αλλά ο ρόλος του Pérez απέχει πολύ από το να έχει τελειώσει

Ξεπλένοντας ένα κακό Σαββατοκύριακο στο Μονακό με καλό αποτέλεσμα στη Βαρκελώνη. Αυτό ήταν το γκολ για τον Σέρχιο Πέρεθ. Το νούμερο δύο στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Κυπέλλου εξακολουθεί να βλέπει τον εαυτό του ως διεκδικητή του παγκόσμιου τίτλου, αλλά τότε ο αριθμός των λαθών και των ολισθημάτων πρέπει να μειωθεί δραστικά.

Ο Pérez ξεκινά μετά από λάθος κατάταξης – γλίστρησε στο χαλίκι και έχασε το Q3 – στην ενδέκατη θέση. Αλλά ο Carlos Sainz (P2) εξακολουθεί να βλέπει τον Pérez να τερματίζει στο βάθρο. “Θα είναι μια μάχη για να κρατήσω τον Pérez πίσω μου. Σύμφωνα με την προσομοίωση μας, η Red Bull θα έπρεπε να είχε τελειώσει μπροστά μας.”

Ο Verstappen αναμένει επίσης ότι ο Pérez θα ανέβει στη δεύτερη θέση. “Κανονικά αυτό λειτουργεί, δεδομένης της ταχύτητας που έχουμε.”

Και ο ανώτερος Carlos Sainz έχει επίσης αποκλείσει τον Pérez για τον αγώνα:

Ο Λεκλέρκ και ο Σάρτζαντ ξεκινούν από τα πιτ

Ο Charles Leclerc είχε πειράξει το αυτοκίνητό του μετά την άθλια πρόκριση του Σαββάτου για το Grand Prix της Ισπανίας. Η ανάρτηση του αυτοκινήτου ρυθμίστηκε σε μη εξουσιοδοτημένη στιγμή, έτσι ώστε ο οδηγός της Ferrari να ξεκινήσει από το pit lane το απόγευμα της Κυριακής. Μετά τις κακές του κατατακτήριες, ο Leclerc καταδικάστηκε ήδη στη δέκατη ένατη θέση στο grid.

Ο Λεκλέρκ παραπονέθηκε για την «ανεξέλεγκτη» Ferrari του μετά την αδύναμη συνεδρία του. «Κάτι δεν πάει σαφώς καλά», είπε στη Viaplay. «Πρέπει να το ελέγξουμε και μετά θα δούμε πώς θα πάει αύριο». Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, η ομάδα του δεν μπόρεσε να εντοπίσει το πρόβλημα, οπότε αποφασίστηκε να αλλάξει ολόκληρη η ρύθμιση της ανάρτησης.

Ο οδηγός της Williams, Logan Sargeant, ο οποίος υποτίθεται ότι θα ξεκινούσε τελευταίος από το grid, ξεκινά επίσης από το pit lane λόγω προσαρμογών στο μονοθέσιό του.

Τρεις παρατηρήσεις από τον Verstappen

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου μετά την κατάκτηση της pole position, ο Max Verstappen κάθεται δίπλα στον Carlos Sainz (Ferrari) και τον Lando Norris (McLaren). Τρεις παρατηρήσεις από τον ισχύοντα παγκόσμιο πρωταθλητή μετά την πρόκριση:

«Είμαι εκεί που περίμενα να είμαι».
Ο Verstappen πήρε την pole position με ένα δρόμο μπροστά, ξεκινώντας από την πρώτη θέση για πρώτη φορά στο GP της Ισπανίας. Δεν χρειάστηκε καν να κάνει όλα άουτ, ένας γρήγορος γύρος στο Q3 των κατατακτήριων ήταν αρκετός για pole.

«Κι εγώ περίμενα τον Κάρλος»
Ο συμπαίκτης του Verstappen Sergio Pérez λείπει στο μπροστινό μέρος του grid. Ο Πέρεθ θέλει να εκδικηθεί για ένα άθλιο Σαββατοκύριακο στο Μονακό, αλλά αυτό δεν λειτουργεί ακόμα. Στο τέλος του Q2 γλίστρησε στο χαλίκι. Ο Μεξικανός θα πρέπει να ξεκινήσει από την P11. Μια παρηγοριά: το Red Bull είναι τόσο γρήγορο που φίλος και εχθρός περιμένουν να ανέβει γρήγορα.

«Δεν είδα τη McLaren να έρχεται ξανά»
Η τρίτη θέση του Λάντο Νόρις ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη της πρόκρισης. Ήταν ακριβώς η ομάδα που είχε έρθει στη Βαρκελώνη με τις λιγότερες ενημερώσεις στο μονοθέσιο που έδωσε την πιο εντυπωσιακή απόδοση. Όμως ο Νόρις δεν λογαριάζεται ακόμα πλούσιος, ανάμεσα στις -συνήθως- ταχύτερες Ferrari, Mercedes και Aston Martins.

Η ηλικία δεν παίζει ρόλο στη διασκέδαση και το ταλέντο, ξέρει ο Sainz

Ο Carlos Sainz (28) κοιτάζει με θαυμασμό την καριέρα του παιδικού του ήρωα Fernando Alonso (41). Σε ηλικία δέκα ετών ο Sainz τον είδε ήδη να αγωνίζεται στην Καταλονία, δεκαοκτώ χρόνια αργότερα είναι μαζί στο grid. Ο Αλόνσο είναι ακόμη τρίτος στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Κυπέλλου.

“Αν βάλεις όλη σου την καρδιά και την ψυχή σε αυτό που πραγματικά σε παρακινεί, μπορείς να είσαι τόσο επιτυχημένος όσο αυτός. Και πρέπει να πω ότι ο Φερνάντο εξακολουθεί να είναι μεγάλη ηλικία για έναν οδηγό.”

Ο Sainz ξέρει καλύτερα από τον καθένα ότι μπορείς να συμμετέχεις και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ακόμα μεγαλύτερη ηλικία. “Ο πατέρας μου είναι ένα καλό παράδειγμα. Είναι 61 ετών και εξακολουθεί να οδηγεί το Ντακάρ. Ρισκάρει τη ζωή του εκεί, αλλά μπορείτε να δείτε ότι το απολαμβάνει. Αφιερώνει όλο τον χρόνο και την ενέργειά του σε αυτό”, λέει ο Sainz junior για τον Carlos Sainz senior.

“Αν αυτό είναι που σου αρέσει, η ηλικία έρχεται δεύτερη. Είναι το πόσο το θέλεις. Και αν έχεις τα αντανακλαστικά και το ταλέντο όπως ο Αλόνσο, δεν έχει σημασία.”

Η Tsunoda χάνει άγρια ​​μαλλιά, σπάει και ξεπερνά τον Nyck de Vries

Οι πρώτες σεζόν του στη Formula 1 επισκιάστηκαν από ατυχήματα, περιττά λάθη, βρισιές στο ραδιόφωνο, ασταθείς εμφανίσεις και αθώα αποτελέσματα. Ο Yuki Tsunoda (23) πέρασε δύσκολα, αλλά η παλίρροια φαίνεται να έχει αλλάξει. Το 2023 θα πρέπει να είναι η πρωτοποριακή χρονιά του Tsunoda.

Ο ορμητικός Ιάπωνας αγαπιέται από τους θαυμαστές, αλλά πλέον δέχεται και επαίνους για την απόδοσή του. Στο Alpha Tauri ξεπερνά τον Nyck de Vries με καλές κούρσες. Αργά αλλά σταθερά έρχεται στο προσκήνιο με την κορυφαία ομάδα Aston Martin, η οποία θα αγωνιστεί με πηγές ισχύος της Honda από το 2026. Ο Tsunoda είναι προστατευόμενος της Honda.

“Φυσικά νόμιζα ότι ήμουν ο καλύτερος οδηγός αμέσως, αλλά έκανα λάθη και έγινα ανασφαλής. Δεν είχα ιδέα πώς να γίνω καλύτερος. Μου πήρε πολλή ενέργεια για να ανακτήσω την αυτοπεποίθησή μου, αλλά τώρα είμαι γερά στα παπούτσια μου. “

Χθες οι προκριματικοί διεξήχθησαν σε ολισθηρό οδόστρωμα. Μπορεί επίσης να βρέξει σήμερα. Η μετεωρολογική υπηρεσία της FIA δείχνει τώρα 40 τοις εκατό πιθανότητα βροχής.

Το ραντάρ βροχής της FIA δείχνει ότι πνέει ντους προς την πίστα από τα βορειοανατολικά. Αλλά αν και σε ποια ώρα θα προκαλέσει βροχή πάνω από την πίστα δεν είναι απολύτως σαφές. Τουλάχιστον όχι πριν τις 2.15 μ.μ., αναμένει η μετεωρολογική υπηρεσία.

Προς το παρόν, ο ήλιος λάμπει πάνω από τη μάντρα, όπου οι ομάδες προετοιμάζουν τα αυτοκίνητα για τον αγώνα.