Το paddock της Formula 1 λυπάται τον De Vries, αλλά είναι ήδη εκτός σκηνής

WeLoveSports.grs

Ξεκίνησε τόσο πληθωρικό και πολλά υποσχόμενο σε μια πασαρέλα Το μεγάλο μήλο. Άλλος ένας Ολλανδός στη Formula 1. Αναδρομή στο Φεβρουάριο, ο εβδομάδα μόδας στην πόλη της Νέας Υόρκης. Η δεύτερη ομάδα της Red Bull, AlphaTauri, βγάζει την αυλαία του AT04 και παρουσιάζει τους οδηγούς: Yuki Tsunoda και Nyck de Vries.

“Το βουητό αρχίζει τώρα. Αυτό είναι μαγικό. Δουλεύω γι’ αυτό όλη μου τη ζωή”, λέει ο De Vries (28) ακτινοβολώντας, ενώ οι λιπαροί ρυθμοί τον πνίγουν. «Με ζουν και νιώθω περισσότερο μοντέλο μόδας παρά οδηγός αυτή τη στιγμή, αλλά θα απολαύσω αυτό το φρέσκο ​​κεφάλαιο. πρόθυμος. Ένας δυνατός αθλητής που θέλει να διαπρέψει».

Ο AlphaTauri είδε τον De Vries ως τον ιδανικό διάδοχο του νικητή του αγώνα Pierre Gasly. Με την εμπειρία του, ο Φριζιανός έπρεπε να πάρει τον αγωνιστικό στάβλο. “Νομίζω ότι ο Nyck θα είναι εκεί αμέσως. Έχει ήδη αποδείξει τον εαυτό του”, διαβεβαίωσε το αφεντικό της ομάδας Franz Tost. Ο De Vries φαινόταν επίσης σίγουρος. “Τα πάντα έχουν να κάνουν με την απόδοση της πίστας. Όλα τα άλλα είναι άσχετα. Είμαι έτοιμος.”

Το 2023 υποτίθεται ότι θα ήταν ένα άλμα προς τα εμπρός για την αγωνιστική ομάδα (πρώην Toro Rosso), όπου ο Max Verstappen έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1. «Θέλουμε να παλεύουμε για βαθμούς παγκόσμιου πρωταθλήματος σε κάθε αγώνα», υποσχέθηκε σταθερά το αφεντικό της ομάδας Tost. “Η περασμένη σεζόν ήταν καταστροφική λόγω του κακού μονοθέσιου, αλλά αντιμετωπίσαμε όλα τα αδύναμα σημεία. Με το AT04 ως όπλο, αυτό το υπέροχο δίδυμο οδηγών μπορεί να αγωνιστεί στη μεσαία κατηγορία.”

Δεν προέκυψε τίποτα από τα ωραία λόγια του Τοστ στα μισά της σεζόν. Στο καταστροφικό Το 2022 η ομάδα του τερμάτισε ένατη. Το 2023 θα είναι ακόμα χειρότερο. Η θέση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος το δείχνει ξεκάθαρα: ο AlphaTauri αγωνίζεται με το κόκκινο φανάρι. Και τα κεφάλια έχουν ήδη κυλήσει.

Το πιο σημαντικό θύμα: De Vries. Τον Φεβρουάριο, εγκωμιάστηκε από τον Τοστ ως “ένας έμπειρος οδηγός που προκάλεσε σάλο σε κάθε είδους αγωνιστικές κατηγορίες”. Ο ίδιος De Vries παρασύρθηκε ανελέητα ενόψει του γκραν πρι της Ουγγαρίας αυτού του Σαββατοκύριακου. Τοστ, πολύ στεγνός: «Δεν είδαμε καμία πρόοδο».

Η περιπέτεια AlphaTauri του De Vries τελείωσε όπως ξεκίνησε: με μηδέν πόντους. Μια ψευδαίσθηση φτωχότερη. Ένα όνειρο γκρεμίστηκε. Τα ίχνη του Nyck έχουν εξαφανιστεί στη μάντρα. Τα φώτα της δημοσιότητας επικεντρώνονται στον διάδοχό του: ο Αυστραλός Daniel Ricciardo απλώς δεν εισήχθη ως σωτήρας.

Σε πιο προσεκτική επιθεώρηση, ο De Vries δεν είχε ευκαιρία. Ήδη μετά τον πρώτο αγώνα, ο Tost ήταν γκρινιάρης και κυνικός. “Δεν πιστεύω πια τους δικούς μου ανθρώπους. Έχουν υποσχεθεί βουνά από χρυσάφι, αλλά κοιτάζω τους χρόνους του γύρου. Το χρονόμετρο μου δεν λέει ψέματα.”

Αν και ο Ιάπωνας Tsunoda κατέκτησε μερικούς βαθμούς στο Παγκόσμιο Κύπελλο, ο AlphaTauri έπεσε περαιτέρω καθώς προχωρούσε η σεζόν. Και έτσι παρενέβη η ηγεσία: έξοδος από τον De Vries. Η σημαία της Φριζίας έπεσε μετά από μόλις δέκα αγώνες.

Δεν είναι αρκετά καλό

Στο Hungaroring, ο Tost λέει μερικές ευγενικές, επιπόλαιες αποχωριστικές λέξεις. “Ήταν μια συναισθηματική απόφαση. Ο Nyck δεν πέρασε εύκολα. Είχε λίγο χρόνο για προπόνηση, συχνά οδηγούσαμε σε πίστες που δεν ήξερε και το μονοθέσιο δεν ήταν τόσο καλό.”

Ωστόσο, η κρίση για τον μαθητή του δεν είναι τρυφερή. “Κοιτάξαμε την απόδοση του Nyck μαζί με τη Red Bull Racing. Απλώς δεν ήταν αρκετά καλή. Περίμενα καλύτερα αποτελέσματα στην Αυστρία και στο Silverstone. Πίστες που γνωρίζει καλά, αλλά δεν είδαμε καμία βελτίωση.”

Ενόψει της υπόλοιπης σεζόν, μεσολάβησε το προβάδισμα. “Ο Nyck δεν γνωρίζει τις πίστες στη Σιγκαπούρη, το Κατάρ, την Ιαπωνία, το Μεξικό και το Τέξας. Γι’ αυτό θα συνεχίσουμε με τον Daniel. Ένας έμπειρος νικητής που θα κάνει το αυτοκίνητό μας πιο ανταγωνιστικό. Είμαι πολύ ευχαριστημένος μαζί του.”

Ο Τοστ παραδέχεται διστακτικά ότι η προετοιμασία του De Vries δεν ήταν η βέλτιστη. «Οι αρχάριοι της Formula 1 θα πρέπει στην πραγματικότητα να δοκιμάσουν τουλάχιστον 5.000 χιλιόμετρα με ένα παλιό μονοθέσιο, όπως έκανε η Alpine με τον Oscar Piastri». Ωστόσο, ο 67χρονος Αυστριακός αρνείται να βάλει το χέρι του στην αγκαλιά του.

“Ήταν πολύ υψηλές οι προσδοκίες μας; Λοιπόν, αυτό είναι εκ των υστέρων. Όλοι ξέρουν καλύτερα, αλλά εκείνη τη στιγμή ήταν η σωστή απόφαση να αιχμαλωτίσουμε τον Nyck.”

Αμφιλεγόμενος

Ωστόσο, η σκληρή παρέμβαση στο AlphaTauri είναι αμφιλεγόμενη στη μάντρα στο Hungaroring. Ο επτά φορές πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) είναι ο πιο ειλικρινής. «Με εξέπληξε που άφησαν τον Nyck στην άκρη τόσο απότομα».

Ο Βρετανός, που βίωσε τον De Vries στον ρόλο του ως εφεδρικού οδηγού με την ομάδα του, δεν μπορεί να το φτάσει. “Το να κόψεις κάποιον μετά από δέκα GP; Αυτό είναι πολύ γρήγορο, αλλά έτσι το κάνουν στη Red Bull”, ειρωνεύτηκε.

«Ο Νίκ ξεσπά από ταλέντο», λέει ο Χάμιλτον. “Θα προσγειωθεί στα πόδια του. Υπάρχουν πολλές επιλογές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.” Τους ενώνει ο Pierre Gasly (Alpine). “Γνωρίζω τον Nyck εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Ένας σπουδαίος οδηγός. Αυτό με στεναχωρεί. Η ευκαιρία του θα έρθει, έξω από τη Formula 1.”

Ακόμη και ο Τσουνόντα το παραδέχεται: δέκα γενικοί γιατροί είναι πενιχροί. “Ο Nyck άξιζε περισσότερο χρόνο. Δεν είχε αρκετές ευκαιρίες. Δεν με εκπλήσσει που παρενέβησαν, αλλά εξεπλάγην αυτή τη στιγμή. Νόμιζα ότι είχε ακόμα μερικούς αγώνες για να αποδείξει τον εαυτό του.”

Είναι περίεργο που ο De Vries σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να κερδίσει τους πρώτους του πόντους AlphaTauri στο Hungaroring. «Αυτή είναι μια πίστα όπου το αυτοκίνητό μας βγαίνει από μόνο του», είπε νωρίτερα αυτό το μήνα. Είναι σε λειτουργία τώρα Αυστραλός Ricciardo για να αποδείξει ότι ο Φριζίας έχει δίκιο.

Η πίσω πόρτα ανοιχτή

Ως ύφασμα για την αιμορραγία. Ο παλιός εργοδότης του Mercedes, όπου ο De Vries είχε συμβόλαιο για δύο χρόνια ως έφεδρος οδηγός, ανοίγει την πίσω πόρτα για τους Φριζιανούς στην Ουγγαρία. «Αν εξαρτάται από εμένα, ο Nyck μπορεί να αναλάβει ξανά αυτόν τον ρόλο μαζί μας», είπε ο Andrew Shovlin, αρχιμηχανικός της Mercedes. «Αλλά φαντάζομαι ότι θα προτιμούσε να αγωνιστεί».