Ferrari-teambaas woest na gestaakte training Las Vegas: “Dit is onacceptabel

WeLoveSports.grAangepast

  • Louis Dekker

    verslaggever Formule 1 στο Λας Βέγκας

  • Louis Dekker

    verslaggever Formule 1 στο Λας Βέγκας

Μία ώρα μετά την έναρξη της τελευταίας προπόνησης στο Λας Βέγκας, ο πύργος βγαίνει από το στόμα του οδηγού της Ferrari, Fred Vasseur. “Αυτό είναι αποδεκτό. Έχουμε ένα μικρό πρόβλημα με το αυτοκίνητο, αυτό είναι μια τύχη. Έχουμε την ημέρα που ο Carlos Sainz έφυγε από το μονοθέσιο”.

Vasseur deed zijn uitspraken bij een persconferentie in Las Vegas. Αυτή ήταν όλη η χώρα και θα έπρεπε να περάσει από την τελευταία προπόνηση, αλλά εκεί ήταν πολύ λίγος χρόνος. Ο Βάσερ ήταν στην αρχή τόσο κακός που ο προπονητής ήταν την ίδια εβδομάδα σε άλλη ομάδα.

De verwachtingen were vooraf nog zo hooggespannen in het Amerikaanse gokparadijs. Όλα είναι υπό έλεγχο. Het circuit was keurig op tijd klaar, in de promotiefilmpjes oogde alles gelikt en de faciliteiten zijn state-of-the-art.

Το Λας Βέγκας πρέπει να ξεφύγει από το πρόγραμμα. Formule 1 auto’s die over The Strip en langs de gloednieuwe entertainmentbol The Sphere razen. Η Φόρμουλα 1 θα κάνει ένα σόου στο Λας Βέγκας.

Αλλά το τελευταίο κομμάτι ήταν μια απάτη. Μια φάρσα. Een blamage.

Putdeksel

Een putdeksel gooide in de eerste training al roet in het eten. Net toen de tv-kijkers na een kleine tien minuten gewend begonnen te raken aan de flitsende beelden, kwam de gestrande Ferrari van Sainz in beeld. Στιγμιότυπο από ένα χαμένο αυτοκίνητο.

Iets verderop: de Alpine van Esteban Ocon, zwaar beschadigd aan de onderkant. Αργότερα ήταν δύσκολο να καταλάβουμε τι συνέβη. Ένα δεύτερο γύρο στο έδαφος έβγαλε την όχθη.

Voorafgaand aan de eerste rondjes heerste optimisme en bravoure. De toon: “τι μπορεί να πάει στραβά;” Weliswaar moesten er last-minute nog wat puntjes op de i worden gezet, liep het verkeer vast en morden inwoners over overlast. Maar that were irrelevante details, vond de organisatie van de grand prix. Οι κριτικοί δεν πρέπει να καταλάβουν ότι όλοι θα επωφεληθούν από αυτή τη μεγαλοεκδήλωση. Αυτό έγινε κατανοητό από τις μεγάλες αναφορές.

Formule 1-fans die minstens 150 miljoen euro in de gokmachines pompen. Μια κορυφαία εβδομάδα για ξενοδοχεία και εστιατόρια. Ημερήσια εισιτήρια που κοστίζουν περισσότερο από 1.000 ευρώ. Μια ώθηση για την οικονομία του Λας Βέγκας και της Νεβάδα που φτάνει τα 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Ότι το grand prix του Λας Βέγκας θα είναι μια τεράστια επιτυχία, θα είναι μια μεγάλη επιτυχία. Αυτό είναι πολύ δύσκολο να γίνει. Na de bombastische openingsceremonie, de spierballentaal over het nieuwe vlaggenschip van de Formule 1 en de grootse prognoses over de miljoenenimpuls kwam de koude douche. Een losse putdeksel was genoeg om de F1-organisatie een flinke kater voor te schotelen.

Kinderziektes

Op de persconferentie van de teambazen probeerden de collega’s van de woeste Vasseur de moed erin te houden. Al begon Zak Brown van McLaren door Vasseur een hart onder de riem te steken. “Laat ik eerst zeggen dat ik dit een vreselijke start vind voor Ferrari.”

“I weet dat er ook other auto’s geraakt zijn en dat Alpine grote schade heeft. Heel ongelukkig. We moeten onderzoeken howe kon dit gebeuren, maar op een nieuw circuit krijg je altijd te maken met kinderziektes.”

Ο Μπράουν είπε ότι αυτό δεν είναι ένα ενιαίο σύνολο. “We hebben it ook in Azerbeidzjan meegemaakt . Ergens is een fout gemaakt. Αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε. Είναι πολύ σημαντικό να δοκιμάσουμε αυτά τα πράγματα. Θα πρέπει να το κάνετε με προσομοιώσεις. Το Σαββατοκύριακο των αγώνων θα πρέπει να κάνουμε δοκιμές και να φροντίσουμε να είναι όμορφα. Αλλά δεν θα έχουμε καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα”.

Geen hond

Είναι προφανές ότι η Formule 1 έκανε μια καλή εκκίνηση στο Λας Βέγκας, αλλά ο οδηγός της Mercedes, Toto Wolff, έβαλε την πλάτη του σε έναν δημοσιογράφο για να μην είναι μια δύσκολη μέρα για την F1. “Πώς μπορείς να το πεις αυτό; Πώς μπορείς να το καταλάβεις; Αυτή είναι η επόμενη μέρα, η πρώτη προπόνηση σε μια νέα πίστα. Αυτά είναι πράγματα που πρέπει να γίνουν.”

“Heel vervelend for de fans op de tribune, maar morgen heeft nobody het hier meer over”, zei Wolff. “En er heeft in Europa toch geen hond gekeken door het tijdverschil”.

“We hebben geen fatsoenlijke ronde kunnen rijden”, δήλωσε η ομάδα της Mercedes. “Maar dit gaat verdomme over een simpele putdeksel. Αυτό δεν είναι τίποτα και δεν πρέπει να κάνεις τίποτα γι’ αυτό”.

“Het is balen dat er auto’s schade hebben and dat we de training moeten staken om de veiligheid te waarborgen, maar geef de mensen hier alsjeblieft een beetje krediet. De mensen die deze sport in de Verenigde Staten groter hebben gemaakt dan ooit. De mensen die hier een nieuwe standaard neerzetten voor de Formule 1.”

De inmiddels enigszins afgekoelde Vasseur hoorde het Wolff-venijn met gemengde gevoelens aan. “De show en de beelden zijn mega, but we moeten entertainment en sport los van elkaar zien. Έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα”.

“Ο κινητήρας και άλλα ουσιώδη στοιχεία του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα. Ξέρω τώρα ότι ο Sainz δεν μπορεί να κάνει τίποτα στην δεύτερη προπόνηση, αλλά πρέπει να το κάνει. Θα ήθελα να μην έχω πολλά λόγια για να το κάνω”.