WeLoveSports.grs
«Μια νίκη στη Formula 1», σκέφτηκε ο Κρίστιαν Χόρνερ όταν πέταξε πίσω από τη Σαγκάη στην Αγγλία την άνοιξη του 2009. «Δεν θα μας το πάρουν ποτέ ξανά».
Ο Sebastian Vettel χάρισε στην αγωνιστική ομάδα του Red Bull Racing την πρώτη νίκη Grand Prix στην Κίνα πριν από δεκατέσσερα χρόνια. «Στο αεροπλάνο σκέφτηκα μέσα μου: ό,τι και να συμβεί, ακόμα κι αν μείνει σε αυτό, έχουμε μια νίκη».
Την Κυριακή, ο Max Verstappen κέρδισε το εκατοστό γκραν πρι για τη Red Bull Racing στον Καναδά. Μόνο τέσσερις άλλοι κατασκευαστές κατάφεραν να κερδίσουν τουλάχιστον εκατό αγώνες στην κορυφαία κατηγορία.
«Μέρος μιας ελίτ λέσχης»
«Ανήκουμε σε μια ελίτ λέσχη», λέει περήφανα ο Χόρνερ. “Αν κοιτάξετε τα ονόματα, είναι εκπληκτικό. Και πραγματικά μόλις ξεκινήσαμε. Έχουμε πετύχει πολλά από το 2009. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε έτσι και να κερδίσουμε άλλα 100.”
Η ιστορία της μάρκας ενεργειακών ποτών στη Formula 1 πηγαίνει πολύ πίσω από το 2009. Όταν ο Vettel θριάμβευσε στην Κίνα, ο κύριος χορηγός της ομάδας του ήταν ήδη στο άθλημα για σχεδόν μιάμιση δεκαετία.
Το 1995, ο ιδρυτής της Red Bull, Dietrich Mateschitz, αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Sauber. Η ομάδα συνέχισε να φέρει το παλιό όνομα, αλλά το Sauber, που οδηγήθηκε μια φορά εκείνη τη χρονιά στο βάθρο από τον Heinz-Harald Frentzen, είχε το αναγνωρίσιμο πλέον σκούρο μπλε χρώμα.
Από το 2005 υπάρχει μια ομάδα στη Formula 1 που ονομάζεται Red Bull Racing. Όχι ότι μια εντελώς νέα ομάδα εμφανίστηκε ξαφνικά στο grid. Ο Mateschitz αγόρασε την ομάδα Jaguar από τη μητρική εταιρεία Ford, η οποία τράβηξε την πρίζα στο έργο της F1 λόγω περικοπών.
Ο Χέλμουτ Μάρκο ασχολήθηκε με τη «νέα» ομάδα από την αρχή. Ο Μάρκο οδήγησε το πρόγραμμα εκπαίδευσης των νεαρών οδηγών της Red Bull για πολλά χρόνια και, σε ηλικία 80 ετών, εξακολουθεί να είναι σημαντικός σύμβουλος της ομάδας του Verstappen.
Μου έλειψε το πάθος, οι άνθρωποι δούλευαν εκεί σαν σε ταχυδρομείο.
«Όταν αγοράσαμε την Jaguar, ο στόχος ήταν να κερδίσουμε ένα γκραν πρι». Αλλά ακόμη και αυτό δεν ήταν εύκολο, θυμάται ο Μάρκο. “Μου έλειψε το πάθος. Οι άνθρωποι δούλευαν εκεί σαν σε ταχυδρομείο. Ξεκίνα στις οκτώ και πήγαινε σπίτι στις πέντε.”
“Ο Dietrich είδε την αποστολή μας και ήθελε να επενδύσει σε αυτήν. Σιγά σιγά προσελκύσαμε ανθρώπους με ανταγωνιστική νοοτροπία. Ο Adrian Newey (κορυφαίος σχεδιαστής και ακόμα τεχνικός διευθυντής της Red Bull, επιμ.) ήρθε στην ομάδα και μας άνοιξε τα μάτια στην προσομοίωση.”
«Μην προσελκύετε αστέρια, αλλά εκπαιδεύστε τα»
“Αλλάξαμε σιγά σιγά την ομάδα. Ξεκινήσαμε με τον Ντέιβιντ Κούλθαρντ, μετά ψάχναμε ακόμα για έναν έμπειρο οδηγό. Ο πρώτος νεαρός που μπορούσε πραγματικά να ανταγωνιστεί για νίκες ήταν ο Φέτελ. Αυτό ήταν μέρος της φιλοσοφίας μας, δεν θέλαμε να προσελκύσουμε αστέρια Τα ταλέντα που εκπαιδεύουμε τους εαυτούς μας, αυτό έγινε η προσέγγισή μας».
Ο ίδιος ο Μάρκο έφερε τον έφηβο Verstappen στην οικογένεια της Red Bull και με τη μεσολάβησή του ο Horner τον προώθησε από την προπονητική ομάδα Toro Rosso στη Red Bull Racing στη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1.
Το γεγονός ότι οι δυο τους συγκρίθηκαν στο Μόντρεαλ το περασμένο Σαββατοκύριακο άφησε τον Verstappen ψυχρό. Δεν του αρέσει όταν διαφορετικές γενιές μετρώνται με το ίδιο μέτρο.
Αλλά σύμφωνα με τον Marko, ο Verstappen στην πραγματικότητα ενδιαφέρεται περισσότερο από ό, τι αφήνει. «Ο Μαξ ξέρει όλα τα αρχεία».
Οι 103 νίκες του Λιούις Χάμιλτον δεν φαίνονται ακόμη, αλλά ο Μάρκο δεν αποκλείει τον Βερστάπεν να προσπεράσει τον Βρετανό.
“Αυτό είναι απίστευτο και λέει πολλά για τις δυνατότητές του. Νομίζω – χωρίς να ακούγομαι υπερβολική αυτοπεποίθηση – όλα είναι δυνατά αρκεί να έχεις τους σωστούς ανθρώπους και το σωστό αυτοκίνητο. Και ο Max είναι το μέλλον.”
Ο Marko ελπίζει ότι ο Verstappen θα παραμείνει μέρος του έργου που ξεκίνησε το 2005 για μεγάλο χρονικό διάστημα. “Έχει συμβόλαιο μέχρι το 2028, η σχέση μας είναι πολύ καλή. Εφόσον μπορούμε να φέρουμε αυτό που θέλει. ομάδα, αλλά εκεί αγαπάμε. Ας δούμε πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε».