Με “προσαρμοσμένες διαδικασίες”, ο Verstappen δεν ανησυχεί μετά το πρόβλημα με τα φρένα στην Αυστραλία

WeLoveSports.gr

  • Joost Smedema

    Συντάκτης της Φόρμουλα 1 στη Σουζούκα

  • Joost Smedema

    Συντάκτης της Φόρμουλα 1 στη Σουζούκα

Αν ανησυχεί; “Όχι, όχι.”

Ο Max Verstappen χρειάζεται μόνο δύο λέξεις, που θα ειπωθούν με γρήγορη διαδοχή, για να ξεκαθαρίσει ότι δεν περιμένει προβλήματα με το μονοθέσιό του στο ιαπωνικό Grand Prix μετά την απογοήτευση στην Αυστραλία.

Πριν από δύο εβδομάδες στη Μελβούρνη, μια σειρά δύο ετών έφτασε στο τέλος της. Σε 43 αγώνες (εκ των οποίων κέρδισε τους 39), ο Verstappen δεν είχε πέσει ούτε μία φορά εκτός.

Αλλά στην εκκίνηση του GP Αυστραλίας, ξαφνικά βγήκε καπνός από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του. Ο Verstappen βούτηξε στο pit lane με ένα σύννεφο καπνού να τον ακολουθεί. Όταν το φρένο του πήρε φωτιά και μάλιστα εξερράγη λίγα λεπτά αργότερα, ο αγώνας του τελείωσε.

“Είχαμε ήδη κάποια σήματα το Σάββατο, δεν έδειχναν όλα όπως θα έπρεπε”, κοιτάζει ο Verstappen πίσω στη Suzuka. “Εκ των υστέρων μπορείς να πεις ότι είχε να κάνει με το φρένο, αλλά δεν το ξέραμε τότε, αλλιώς θα το είχαμε αντιμετωπίσει. Στους γύρους προς την εκκίνηση, ένιωσα πολύ καλά στο μονοθέσιο”.

Τι ακριβώς δεν πήγε καλά με το μονοθέσιό του, πώς ήταν δυνατόν αυτό το πίσω δεξί φρένο να τερματίσει τον αγώνα του τόσο γρήγορα, ο Verstappen δεν μιλάει ρητά γι’ αυτό. “Είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσω πώς θα μπορούσε να συμβεί αυτό”, είπε.

‘Προσαρμόζοντας τις διαδικασίες και παρακολουθώντας τις’

Το αν ήταν τεχνικό πρόβλημα ή ανθρώπινο λάθος ενός από τους μηχανικούς του, ο Verstappen το αφήνει ανοιχτό. “Δεν ήταν πρόβλημα τελικά, αλλά πρέπει να το διορθώσεις φυσικά”, λέει αινιγματικά.

Σύμφωνα με τον Verstappen, στην αγωνιστική του μονάδα Red Bull Racing, “οι διαδικασίες προσαρμόζονται και παρακολουθούνται στενά” για να μην του ξαναπαίξουν παιχνίδια τα φρένα. “Πρέπει να μάθουμε από αυτό και να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξανασυμβεί. Αλλά κανονικά δεν συμβαίνει”.

Στην Ιαπωνία, ο Verstappen θέλει να ανταποδώσει το χτύπημα. Η εμπειρία δείχνει ότι ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής μπαίνει στο αυτοκίνητό του μετά από ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο ακόμα πιο πρόθυμα από ό,τι συνήθως ήδη κάνει. Πέρυσι, μια εβδομάδα αφού έχασε το βάθρο για πρώτη φορά εκείνη τη σεζόν στη Σιγκαπούρη, δεν άφησε πέτρα αναποδογυρισμένη στη Suzuka.

Ο Verstappen διαψεύδει ότι είναι ιδιαίτερα πρόθυμος να δείξει γιατί οδηγεί με το “1” στο μονοθέσιό του. “Κάθε χρονιά είναι διαφορετική. Την περασμένη σεζόν είχαμε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στη Σιγκαπούρη. Την περασμένη εβδομάδα είχαμε την ταχύτητα αλλά δεν μπορέσαμε να τερματίσουμε τον αγώνα”.

“Δεν είμαι τόσο πολύ μέσα σε αυτό. Μπαίνω στο αυτοκίνητο και αν αισθάνομαι καλά, πηγαίνω στο όριο. Είναι μικρά πράγματα που σου δίνουν την αυτοπεποίθηση να πας στο όριο, πρέπει να το διαχειρίζεσαι αυτό κάθε χρόνο. Αν το αυτοκίνητο είναι σωστό, αυτή είναι πραγματικά μια πολύ ωραία πίστα για να οδηγήσεις”.

Η πίστα είναι τρομακτική. Αν η ισορροπία σας δεν είναι αρκετά σωστή, είναι πολύ δύσκολη.

Ο Max Verstappen πάνω από την πίστα της Suzuka

Πριν από δύο χρόνια, ο Verstappen κατέκτησε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του στη Suzuka, ενώ πέρυσι εξασφάλισε εκεί τον τίτλο των κατασκευαστών για τη Red Bull Racing μαζί με τον ομόσταυλό του Sergio Pérez. Και πριν από 10 χρόνια, το φθινόπωρο του 2014, έκανε τα πρώτα του μέτρα στη Formula 1 στην ίδια πίστα.

“Παραμένει πάντα ξεχωριστό να οδηγώ εδώ, αλλά όχι απαραίτητα λόγω αυτής της προπόνησης. Όταν σκέφτομαι εκείνη την ημέρα, δεν συνέβαιναν και πολλά πράγματα. Ήταν απλώς μια προπόνηση”.

Ωστόσο, η Suzuka είναι εδώ και καιρό μία από τις αγαπημένες πίστες του Verstappen στο ημερολόγιο. Οι φήμες ότι το ιαπωνικό grand prix θα μπορούσε να μεταφερθεί σε μια πίστα δρόμου στην Οσάκα από το 2030 τον ανησυχούν ελάχιστα.

“Δεν θα είμαι εκεί τότε ούτως ή άλλως”, γελάει ο Verstappen, ο οποίος έχει συμβόλαιο μέχρι το 2028 και έχει ήδη μια φορά αφήσει να εννοηθεί ότι σκέφτεται το τέλος της καριέρας του στη F1.

Αλλά αν εξαρτάται από τον Verstappen, η Formula 1 θα παραμείνει πιστή στη Suzuka. “Η πίστα είναι εκφοβιστική. Αν η ισορροπία σου δεν είναι αρκετά σωστή, είναι πολύ δύσκολη. Αλλά με ένα σταθερό μονοθέσιο, όπου νιώθεις εμπιστοσύνη, μπορείς πραγματικά να τα δώσεις όλα”.

“Το μονοθέσιό μας επίσης συνήθως τα πηγαίνει καλά σε μια πίστα με πολλές στροφές όπου η ταχύτητα παραμένει υψηλή, ελπίζω να είναι το ίδιο και αυτό το Σαββατοκύριακο”.