WeLoveSports.grs•
-
Joost Smedema
συντάκτης Formula 1 στη Σιγκαπούρη
-
Joost Smedema
συντάκτης Formula 1 στη Σιγκαπούρη
Δεν είναι ακόμα στο βάθρο με σαμπάνια και στη σειρά δίσκων του Max Verstappen μπορεί η απόδοσή του να είναι λιγότερο αισθητή, αλλά ο οδηγός της Williams, Alexander Albon, νιώθει επίσης μερικές φορές νικητής.
Έχει ήδη δώσει στην ομάδα του πέντε βαθμούς τερματίζοντας στην πρώτη δεκάδα και τον περασμένο μήνα ήταν ακόμη τέταρτος στο αρχικό grid στο Zandvoort.
Ο Άλμπον ζυγίστηκε σε ενάμιση χρόνο ως συμπαίκτης του Μαξ Φερστάπεν (2019 και 2020) και βρέθηκε αδύναμος, αλλά πάλεψε πίσω στη Formula 1 και έχει μια πολύ δυνατή σεζόν.
«Αυτό που σε παρακινεί δεν είναι πλέον η ελπίδα ότι θα κερδίσεις έναν αγώνα, αυτό δεν είναι ρεαλιστικό». Γι’ αυτό ο Άλμπον άρχισε να κάνει την ερώτηση στον εαυτό του. «Τι είναι επιτυχία;»
“Το παν είναι να κερδίζω πόντους, να σημειώνω πρόοδο, να νιώθω ότι η ομάδα μεγαλώνει και προχωρά μαζί. Από εκεί παίρνω την ικανοποίηση και το κίνητρο. Η έννοια της επιτυχίας έχει αλλάξει.”
Το κεφάλι ψηλά
Ο 27χρονος Ταϊλανδός περπατά στη μάντρα χαλαρός και με το κεφάλι ψηλά. Από τη στάση του μπορείς να καταλάβεις ότι απολαμβάνει αυτό που κάνει.
Στους πρώτους φετινούς αγώνες, η Williams δυσκολεύτηκε με το άτακτο μονοθέσιο. Το σημείο καμπής για την ομάδα ήταν το Γκραν Πρι του Καναδά στα μέσα Ιουνίου. Μια σημαντική ενημέρωση του FW45 απέφερε πολλά οφέλη, αλλά ταυτόχρονα έφερε μαζί της ένα νέο πρόβλημα.
“Ο νοοτροπία έπρεπε να αλλάξει. Δεν χρειαζόταν πλέον να ρισκάρουμε με τη στρατηγική μας, γιατί το μονοθέσιο ήταν αρκετά γρήγορο. Ήταν δύσκολο να το συνηθίσεις σαν ομάδα».
Ένα καλό αποτέλεσμα χαρίζει σε 750 ανθρώπους στο εργοστάσιο ένα χαμόγελο, αυτός είναι ο χτύπος της καρδιάς της ομάδας.
Στον Καναδά, ο Albon μπόρεσε να τερματίσει πρώτος στη δεύτερη προκριματική περίοδο υπό δύσκολες συνθήκες (βροχή, αλλά μόνο σε μέρος της πίστας). Το γεγονός ότι τελικά δεν έφτασε περισσότερο από την έβδομη θέση στο grid λόγω μιας κόκκινης σημαίας στο Q3 δεν μπορούσε να του χαλάσει τη διάθεση.
“Δεν πρέπει να απογοητεύεστε. Ένα τέτοιο αποτέλεσμα κάνει ένα χαμόγελο στα χείλη 750 ανθρώπων στο εργοστάσιό μας. Αυτό είναι σημαντικό, είναι ο χτύπος της καρδιάς της ομάδας.”
“Δεν είμαστε μια ομάδα που έχει συνηθίσει να φτάνει στην τρίτη περίοδο ή να οδηγεί την κατάταξη. Αυτές οι στιγμές, όταν τις σκέφτεσαι, με κάνουν να χαμογελάω. Σημαίνει πολλά για εμάς και δίνει κίνητρο σε όλους, συμπεριλαμβανομένου εμένα.”
Βάλε πόντους και όχι επειδή τυχαίνει να σου πέσει, αλλά απλώς επειδή έχεις τα πράγματα σε τάξη. Εκεί μεγάλωσε ο Άλμπον με τη Γουίλιαμς. Ωστόσο, το να φτάσουμε ακόμα πιο κοντά στο βάθρο φαίνεται πολύ φιλόδοξο για την ώρα.
“Πάντα θέλετε περισσότερα. Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε άλλες ενημερώσεις. Πρέπει να είστε ρεαλιστές και να συνειδητοποιήσετε ότι αυτές οι στιγμές, όπως στον Καναδά, δεν θα συνεχίσουν να έρχονται ξανά και ξανά.”
“Αν έχουμε την ευκαιρία, όλα πρέπει να πάνε τέλεια. Παλεύουμε για την έβδομη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με άλλες ομάδες που έχουν ακόμα ενημερώσεις”.
Χρειάστηκε επίσης ο Μαξ, ο καλύτερος όλων, μερικά χρόνια για να διορθώσει τα λάθη.
Η λέξη κλειδί εδώ είναι η υλοποίηση. Απλώς κάντε ό,τι πρέπει να κάνετε όταν είναι σημαντικό και μείνετε μακριά από προβλήματα. Ο Franz Tost, επικεφαλής της ομάδας AlphaTauri, δήλωσε πρόσφατα ότι ένας οδηγός χρειάζεται πραγματικά τρία χρόνια για να συνηθίσει πραγματικά τη Formula 1. Ο Albon, ο οποίος βρίσκεται στην τέταρτη σεζόν του, συμφωνεί με αυτή τη δήλωση.
“Κοιτάξτε τον Max (Verstappen), τον καλύτερο από όλους. Του πήρε επίσης μερικά χρόνια για να ξεκαθαρίσει τα λάθη, να πάρει πραγματικά την αίσθηση στο αυτοκίνητο και να επεξεργαστεί όλα τα σχόλια.”
«Έλλειψη γνώσης και εμπειρίας»
“Όταν κοιτάζω τον εαυτό μου, η διαφορά δεν είναι καν στην ταχύτητα. Είναι να γνωρίσεις τους περιορισμούς του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα να βγάλεις το καλύτερο από τον εαυτό σου και το αυτοκίνητο. Πρέπει να βρεις αυτή την ισορροπία. Αυτή είναι η εμπειρία , εκεί το ανακαλύπτεις μόνο κάνοντας λάθη. Μετά από τρία χρόνια έχεις βιώσει τις περισσότερες καταστάσεις τουλάχιστον μία φορά.”
Εν μέρει εξαιτίας αυτού, πιστεύει ο Albon, το άλμα πίστης στη Red Bull Racing, μαζί με τον Max Verstappen, κατέληξε σε απογοήτευση. «Έλλειψη γνώσης και εμπειρίας, έτσι λειτουργεί».
Ο Albon θέλει να επιστρέψει σε ένα μονοθέσιο που είναι αρκετά δυνατό για να ανταγωνιστεί για νίκες. Έχει συμβόλαιο με τη Γουίλιαμς μέχρι το τέλος του 2024 και είναι αισιόδοξος για τον δρόμο που έχει διανύσει.
“Θέλω να είμαι μέρος της ομάδας ανθρώπων που βοηθούν αυτή την ομάδα να προχωρήσει μπροστά. Βλέπω την πρόοδο, αυτή είναι υπέροχη, θέλω να είμαι μέρος αυτής για όσο διαρκεί το συμβόλαιό μου.”
“Αλλά είμαι 27. Δεν είμαι νέος, ούτε μεγάλος. Είμαι σε καλό σημείο στην καριέρα μου. Αλλά προσθέστε μερικά χρόνια και είμαι 30. Θέλω να δώσω στον εαυτό μου την ευκαιρία να αγώνα για το βάθρο και τις νίκες».