3.000 γύροι στην κορυφή για τον Verstappen
Κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Verstappen ξεπέρασε το όριο των 3.000 γύρων που έχει οδηγήσει στην πρώτη θέση στην καριέρα του στη Formula 1. Μόνο οι Lewis Hamilton, Michael Schumacher και Sebastian Vettel οδήγησαν περισσότερους γύρους στην πρώτη θέση στη Formula 1.
Verstappen: “Δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερα
Σύμφωνα με τον Verstappen, όλα πήγαν καλά στον αγώνα του. “Το κρίσιμο σημείο ήταν η εκκίνηση, έπρεπε να μείνω μπροστά. Μετά από αυτό, το μονοθέσιο γινόταν όλο και καλύτερο καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Δεν ξέρω αν είχε να κάνει με τα σύννεφα, αλλά όλα πήγαν όμορφα και καλά. Τα pit stop πήγαν καλά, η στρατηγική ήταν καλή. Δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερα”.
Σχετικά με την ανάκαμψη μετά τον προηγούμενο αγώνα, στον οποίο εγκατέλειψε με προβλήματα στα φρένα, λέει: “Ήταν ένα μικρό πισωγύρισμα, ο προηγούμενος αγώνας. Είμαι χαρούμενος που είμαι και πάλι στην κορυφή τώρα. Για τους σπουδαίους οπαδούς, αλλά και για τη Honda. Είναι φανταστικό να κερδίζεις εδώ”.
Pérez: “Δύσκολο να μείνεις συγκεντρωμένος για πολύ καιρό
“Σε μια επανεκκίνηση, είναι πάντα δύσκολο να μείνεις συγκεντρωμένος για μεγάλο χρονικό διάστημα”, δήλωσε ο Pérez. “Πήγε καλά. Η δεύτερη εκκίνησή μου ήταν καλύτερη, αλλά δεν ήταν αρκετή για να προσπεράσω τον Verstappen”.
Sainz: “Νόμιζα ότι το ένα στοπ ήταν πιο γρήγορο
Ο Sainz αισθάνεται ότι είχε έναν καλό αγώνα. “Είμαι χαρούμενος γιατί ήταν δύσκολο με τη φθορά των ελαστικών. Όταν συννεφιάστηκε, υπήρχε λιγότερη φθορά και σκέφτηκα ότι ένα pit stop ήταν πιο γρήγορο. Εγώ έκανα δύο. Έπρεπε να προσπεράσω πολλά μονοθέσια”.
GP Ιαπωνίας 51/53 | Μικρή σύγκρουση Russell και Piastri
Ο Russell προσπαθεί να προσπεράσει τον Piastri για την έβδομη θέση, αλλά οι δύο άνδρες συγκρούονται μεταξύ τους. Οι θέσεις δεν αλλάζουν, αλλά ο έλεγχος αγώνα παρατήρησε το περιστατικό.
GP Ιαπωνίας 46/53 | Sainz στην P3
Ο Sainz προσπέρασε τον ομόσταυλό του στη Ferrari Leclerc. Ο Ισπανός έχει πιο καινούργια ελαστικά από τον Leclerc, οπότε δεν ήταν πολύ δύσκολο.
GP Ιαπωνίας 43/53 | Ένα ακόμη λάθος του Norris
Ο Sainz προσπερνά τον Norris στην τέταρτη θέση μετά από λάθος του Άγγλου.
Η Ferrari βρίσκεται τώρα στην τρίτη και τέταρτη θέση.
GP Ιαπωνίας 43/53 | Sargeant εκτός πίστας
Ο Sargeant βγαίνει εκτός πίστας. Χάνει μια δύσκολη δεξιά στροφή, πέφτει στα χαλίκια, αλλά βάζει όπισθεν στη Williams και εν τω μεταξύ συνεχίζει την οδήγηση. Βρίσκεται όμως τελευταίος.
GP Ιαπωνίας 41/53 | Η Mercedes στο κυνήγι
Και οι δύο οδηγοί της Mercedes, Ράσελ και Χάμιλτον, έκαναν τελικά ένα δεύτερο pit stop. Βρίσκονται με φρέσκα και ταχύτερα ελαστικά, αλλά βρίσκονται στην όγδοη και ένατη θέση. Μπορούν ακόμα να παλέψουν για να φτάσουν μπροστά;
Η στρατηγική του Leclerc είναι η καλύτερα εκτελεσμένη. Διατήρησε το πρώτο σετ ελαστικών του σε καλή κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα, χρειάστηκε να κάνει μόνο ένα pit stop και τώρα βρίσκεται στην τρίτη θέση.
GP Ιαπωνίας 38/53 | Ο Verstappen οδηγεί και πάλι
Ο Sainz επισκέφθηκε τα pits και τώρα οδηγεί στην έβδομη θέση. Ο Verstappen και ο Pérez είναι και πάλι μπροστά,
Ο Hamilton βλέπει τον Sainz να τον προσπερνάει αμέσως, ενώ ο Russell επισκέπτεται τα pits.
GP Ιαπωνίας 33/53 | Tsunoda strong
Το ιαπωνικό κοινό ζητωκραυγάζει καθώς ο Tsunoda προσπερνάει για δεύτερη φορά στον αγώνα στις esses, έναν από τους πιο δύσκολους τομείς της χρονιάς.
Ο Pérez, εν τω μεταξύ, κάνει το δεύτερο pit stop του.
GP Ιαπωνίας 29/53 | Πολλές προσπεράσεις
Σε όλο τον αγώνα βλέπουμε πολλές προσπεράσεις σε αυτόν τον αγώνα. Όχι μόνο στην ευθεία, αλλά και σε δύσκολα σημεία.
GP Ιαπωνίας 26/53 | Λάθος Leclerc
Ο Leclerc, ο οποίος τρέχει με τα μεσαία ελαστικά του για μεγάλο χρονικό διάστημα, κρατάει τον Pérez πίσω του για πολλή ώρα. Τώρα βγαίνει για λίγο εκτός πίστας, αφήνοντας τον Pérez να περάσει.
GP Ιαπωνίας 23/53 | Προβλήματα ελαστικών Mercedes
Οι οδηγοί της Mercedes έκαναν την επανεκκίνηση με τη σκληρή γόμα. Διαρκεί περισσότερο και έτσι μπορούν να κάνουν ένα λιγότερο pit stop. Ωστόσο, τα ελαστικά έχουν επίσης λιγότερη πρόσφυση. Πάντα έχουν, αλλά η διαφορά είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη και χάνουν πολύ χρόνο.
Στη συνέχεια, ο Russell κάνει το pit stop του τώρα, ενώ ο Pérez οδηγεί και πάλι μπροστά από τον Norris.
GP Ιαπωνίας 21/53 | Ο Verstappen προηγείται και πάλι
Ο Verstappen περνάει τον Leclerc και προηγείται ξανά. Ο Leclerc δεν χρειάζεται να αμυνθεί, καθώς ακολουθεί διαφορετική στρατηγική.
GP Ιαπωνίας 19/53 | Ωραία ενέργεια Pérez
Ο Verstappen προσπερνάει τον Russell, και ο Pérez τοποθετεί έναν όμορφο ελιγμό στον Hamilton στη γρήγορη στροφή 130R, ενώ έναν γύρο αργότερα κάνει το ίδιο στον Russell. Ο Πέρες όμως βρίσκεται πίσω από τον Νόρις.
GP Ιαπωνίας 17/53 | Ο Verstappen στα πιτς
Ο Verstappen κάνει το pit stop του. Επιστρέφει στην πίστα στην τρίτη θέση, αλλά ο Leclerc και ο Russell πρέπει επίσης να πάνε στα pits.
GP Ιαπωνίας 16/53 | Περισσότερα pit stop
Οι Pérez και Sainz κάνουν τα pit stop τους. Ο Verstappen εξακολουθεί να προηγείται, αλλά χρειάζεται επίσης να αλλάξει ελαστικά.
GP Ιαπωνίας 14/53 | Αλλαγή Mercedes
Ο Χάμιλτον ρωτά την ομάδα αν πρέπει να αφήσει μπροστά τον ταχύτερο ομόσταυλό του Ράσελ, η ομάδα συμφωνεί.
Ο Zhou, εν τω μεταξύ, βρίσκεται για τρίτη φορά στα pits, εγκαταλείποντας με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
GP Ιαπωνίας 5/53 | Ο Ocon αναφέρει επαφή με τον ομόσταυλό του
Ο Ocon λέει ότι ο συναθλητής του στην Alpine Gasly τον χτύπησε. Μπορεί όμως να συνεχίσει την πορεία του. Πρόκειται για επαφή στη δεύτερη εκκίνηση.
Ο Verstappen είναι περίπου ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Pérez.
GP της Ιαπωνίας 2/53 | Συνέχεια σύντομα
Στις 7.32 π.μ. (ώρα Ολλανδίας), θα συνεχίσουμε και πάλι! Πρώτα θα τρέξουμε έναν ακόμη γύρο σχηματισμού, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η νέα εκκίνηση.
GP της Ιαπωνίας 2/53 | Ο αγώνας έχει σταματήσει προς το παρόν
Μέχρι να επισκευαστεί η μπαριέρα, ο αγώνας είναι σταματημένος. Αυτό αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον 15 λεπτά, αλλά μπορεί να διαρκέσει περισσότερο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει νέα εκκίνηση, με την κατάταξη μετά τον πρώτο γύρο.
Οι οδηγοί ξεκίνησαν τον γύρο σχηματισμού. Σε λίγα λεπτά, ο αγώνας θα ξεκινήσει. Μπορεί ο Pérez να επιτεθεί στον Verstappen στον πρώτο γύρο; Ή θα απομακρυνθεί ο Verstappen με ελεγχόμενο τρόπο. Πολλά ερωτήματα, σε λίγα λεπτά θα έχουμε τις πρώτες απαντήσεις.
Verstappen: “Περισσότερη εποπτεία και διπλοί έλεγχοι μετά τη συντριβή στη Μελβούρνη
Πριν από δύο εβδομάδες στη Μελβούρνη, ο Verstappen αναγκάστηκε να εγκαταλείψει πρόωρα το μονοθέσιό του για πρώτη φορά μετά από 43 αγώνες, όταν το δεξί πίσω φρένο του άρχισε να καπνίζει, έπιασε φωτιά και τελικά εξερράγη. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου λάθους.
Ήδη την Πέμπτη, ο Verstappen δήλωσε ότι δεν περιμένει νέα προβλήματα. “Αλλά πρέπει φυσικά να το διορθώσεις”, πρόσθεσε κρυπτικά. Η ομάδα θα αρχίσει να εξετάζει εξονυχιστικά τις διαδικασίες.
“Πρόκειται για λίγο περισσότερη εποπτεία”, διευκρίνισε ο Verstappen μετά τις κατατακτήριες δοκιμές. “Το να πειράζεις το μονοθέσιο μπορεί να είναι βιαστική δουλειά, μερικές φορές είναι μεγάλα πράγματα που θέλεις να κάνεις και πέφτεις πάνω στο χρονικό όριο ή είσαι μεταξύ δύο δοκιμαστικών”.
“Πρόκειται κυρίως για τον διπλό έλεγχο των πάντων. Όλοι εργάζονται συνεχώς υπό πίεση. Δεν μπορείτε να κατηγορήσετε ένα άτομο, αλλά είναι πάντα καλό αν η δουλειά ελέγχεται”.
Μια πίστα δίπλα στην πίστα
Η πίστα της Suzuka μήκους 5,8 χιλιομέτρων προσφέρει αρκετό θέαμα για τους τηλεθεατές, αλλά γύρω από αυτήν υπάρχουν επίσης πολλά να κάνετε. Η εμβληματική ρόδα του λούνα παρκ, η οποία έρχεται συχνά στο προσκήνιο, περιστρέφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Και επιπλέον: από τον αέρα, μπορείτε να δείτε δύο ακόμη πίστες εκτός από την πίστα. Για όλα τα παιδιά που θέλουν επίσης να γίνουν αργότερα Max Verstappen.
Ο Verstappen φοβάται τη Ferrari, ο Norris όμως και πάλι καλύτερος
Με την 36η pole position του, μια ακόμη νίκη σε grandprix για τον Max Verstappen φαίνεται πολύ κοντά. Όμως ο Verstappen δεν έμεινε ευχαριστημένος από την ταχύτητα του μονοθεσίου του στις προσομοιώσεις του αγώνα: “Δεν είναι ακόμα αυτό που περίμενα από αυτό. Ένα ερωτηματικό για τον αγώνα. Στη Ferrari φαίνεται πιο άνετο, μόνο που δεν ήταν τόσο γρήγορο σε έναν γύρο”.
“Έχω μια ιδέα για το πού πρέπει να κοιτάξουμε και πώς να βελτιωθούμε, έχουμε ήδη προσαρμόσει κάποια από αυτά μετά την τρίτη προπόνηση. Δεν είναι άσχημα, αλλά δεν είναι τόσο άνετα όσο φαινόταν νωρίτερα φέτος και πέρυσι”.
Ο Lando Norris εκκινεί από την P3 πίσω από τις δύο Red Bull, αλλά προβλέπει ότι οι Verstappen και Pérez “απλά απομακρύνονται” από αυτόν: “Δεν είχαν σχεδόν κανέναν κακό αγώνα τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια. Αύριο θα είναι εκεί. Θα πρέπει να κοιτάξω στους καθρέφτες μου και να ανταγωνιστώ τα μονοθέσια πίσω μου”.
Ποιος έχει εφεδρικό σασί;
Η Williams προκάλεσε αναστάτωση πριν από δύο εβδομάδες, καθώς εμφανίστηκε στην εκκίνηση με ένα μόνο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο του Alex Albon δεν μπορούσε να επισκευαστεί το Σαββατοκύριακο, ένα εφεδρικό σασί δεν ήταν ακόμα διαθέσιμο. Η εμβληματική ομάδα αγωνίζεται εδώ και χρόνια και δεν είχε το backstop μέχρι το Μαϊάμι στις αρχές Μαΐου.
Όμως οι άλλες ομάδες έχουν όντως εφεδρικά σασί; Μπορούν ακόμη και να ξεκινήσουν με δύο αυτοκίνητα αν χαλάσει το ένα;
“Έχουμε”, λέει ο επικεφαλής της ομάδας της Haas, Ayao Komatsu. Ωστόσο, ο συνάδελφός του από την Alpine λέει: “από τον επόμενο αγώνα και μετά”. Έτσι, αν ο Pierre Gasly ή ο Esteban Ocon αντιμετωπίσουν πρόβλημα, θα πρέπει να φοβούνται και αυτοί για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου.
Και η Mercedes; “Έχουμε ένα εφεδρικό σασί, αλλά μπορώ να θυμηθώ ότι και εμείς αγωνιζόμασταν κατά καιρούς για να έχουμε τρία σασί ολοκληρωμένα στην αρχή της σεζόν. Την εποχή που ήμουν στη Williams, οδηγήσαμε το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν χωρίς εφεδρικό”.
Ακόμη και ώρες μετά τις κατατακτήριες δοκιμές υπάρχει δουλειά στη Suzuka
Το πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι εκεί για να το πάρει κανείς στη Suzuka. Ακόμη και όταν έχει ήδη βραδιάσει, η πίστα παραμένει απασχολημένη, είδε ο συντάκτης του NOS Joost Smedema το βράδυ του Σαββάτου. “Περίπου τρεις ώρες μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, πρέπει να βάλεις τα δυνατά σου για να περπατήσεις από τη μία άκρη του pit lane στην άλλη”, είπε.
“Εκατοντάδες οπαδοί του αγώνα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα μονοθέσια της F1 στο pit box. Και παρόλο που είναι κρυμμένα κάτω από ένα σκούρο πανί, οι οπαδοί πιέζονται ο ένας πάνω στον άλλο και κανένα smartphone λιγότερο δεν βγαίνει για μια φωτογραφία”.
“Οι πρωταγωνιστές δεν εμφανίζονται πλέον, έχουν αποσυρθεί στο paddock ή κατευθύνονται ήδη προς το ξενοδοχείο. Αλλά ακόμη και μια ματιά στη σχεδόν άδεια κουζίνα μιας ομάδας της Formula 1 φέρνει ένα τεράστιο ρεύμα οπαδών”.
Θρυλική πίστα, Ολλανδός σχεδιαστής
Το Esses, το Degners, το Spoon, το 130R και το Casio Triangle. Όλες οι διάσημες στροφές στην πίστα της Suzuka, που θεωρείται μία από τις καλύτερες πίστες της F1 στο ημερολόγιο. Η πίστα, όπως και η πίστα του Zandvoort, σχεδιάστηκε από τον Hans Hugenholtz.
Η Σουζούκα είναι επιπλέον αξιοσημείωτη για το ότι έχει το σχήμα ενός οκτώ. Μέσω μιας γέφυρας και μιας σήραγγας, η πίστα διασχίζει το 130R. Είναι η μοναδική πίστα στο σημερινό ημερολόγιο όπου συμβαίνει αυτό.
Η πρώτη στροφή πρέπει επίσης να κατονομαστεί. Οι οδηγοί βουτούν στην πρώτη δεξιά στροφή με μεγάλη ταχύτητα και στη συνέχεια φρενάρουν λίγο για τη δεύτερη στροφή, η οποία είναι λίγο πιο απότομη και μεγαλύτερη. Μετά την εκκίνηση, υπάρχει πάντα συνωστισμός όταν όλος ο αγωνιστικός χώρος στρίβει δύο φορές δεξιά για πρώτη φορά.