Ο Carlos Sainz βρίσκεται στην pole για πέμπτη φορά στην καριέρα του και για δεύτερη συνεχόμενη φορά.
Θα καταγράψει τελικά ο Ισπανός την πρώτη νίκη στην καριέρα του;
Αρχιμηχανικός Red Bull: «Δύσκολο να εξηγήσω ποιο είναι το πρόβλημα»
Γιατί τα πράγματα δεν πάνε καλά στο Red Bull Racing; Τόσο κυρίαρχοι όλη τη σεζόν, αλλά στη Σιγκαπούρη τόσο ο Μαξ Βερστάπεν όσο και ο Σέρχιο Πέρεθ ξεκίνησαν έξω από την πρώτη δεκάδα.
«Έχουμε κάποια σοβαρά ζητήματα που δεν μπορούμε να λύσουμε σε ένα Σαββατοκύριακο αγώνα», δήλωσε ο αρχιμηχανικός της ομάδας, Paul Monaghan.
“Δεν είναι τίποτα θεμελιώδες, απλά μερικά λάθη που κάναμε στην πορεία και πρέπει να λύσουμε για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Είναι αλήθεια ότι αυτό ήταν ήδη σε αυτό το μονοθέσιο, αν και είναι δύσκολο να το εξηγήσουμε. Αλλά ξέρουμε τι φταίει.”
Το Monaghan δεν είναι πολύ πιο συγκεκριμένο από αυτό. “Αν μπορούσαμε να τα κάνουμε όλα ξανά, σίγουρα θα κάναμε διαφορετικές επιλογές. Αλλά αυτό λένε πολλές ομάδες στα paddock σε μια τέτοια περίπτωση. Νομίζω ότι κάναμε μερικά λάθη. Πρέπει να το αποδεχτούμε και να ξαναβρεθούμε μαζί .”
Τι είναι ακόμα δυνατό στον αγώνα; “Με βροχή, αυτοκίνητο ασφαλείας ή άλλες συνθήκες που ανακατεύουν τα πράγματα, μπορούμε να κερδίσουμε θέσεις. Το πόσο ακριβώς εξαρτάται από το τι θα συμβεί. Ο Max και ο “Checo” θα το αξιοποιήσουν στο έπακρο, αλλά μπορούν να μαζέψουν μόνο ό,τι σπείραμε χθες. “
100.000ο χιλιόμετρο για τον Αλόνσο
Εάν ο Fernando Alonso είναι ακόμα στον αγώνα στον 24ο γύρο, θα έχει φτάσει σε ένα ιδιαίτερο ορόσημο. Ο Ισπανός θα ολοκληρώσει το 100.000ο χιλιόμετρο του σε ένα γκραν πρι εκείνο τον γύρο.
«Και μετά δεν υπολογίζουν καν την προπόνηση, τις κατατακτήριες και τις δοκιμές», λέει ο Αλόνσο. “Θυμάμαι ότι τον πρώτο μου χρόνο ως οδηγός δοκιμών, το 2002, οδήγησα ήδη σαράντα χιλιάδες χιλιόμετρα. Και στο Ντακάρ ήταν επίσης τουλάχιστον οκτώ χιλιάδες χιλιόμετρα, συν δέκα χιλιάδες ή περισσότερα κατά τη διάρκεια των δοκιμών.”
«Αν τα αθροίσεις όλα, είναι πολλοί γύροι», λέει ψύχραιμα ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. «Θα δούμε πόσα ακόμη θα προστεθούν τα επόμενα χρόνια».
Η ζέστη στη Σιγκαπούρη μετατρέπει το νερό σε τσάι
Κανένας από τους οδηγούς δεν ανυπομονεί πραγματικά για τον αγώνα στη Σιγκαπούρη. Όσο όμορφες είναι οι εικόνες της φωτισμένης πόλης για τον τηλεθεατή, άλλο τόσο βαρύ και ζεστό είναι στο πιλοτήριο του αυτοκινήτου.
«Η πίστα απλώς γυρίζει, δεν έχεις ποτέ μια στιγμή ξεκούρασης», αναστενάζει ο Kevin Magnussen. “Και ο αγώνας συχνά διαρκεί δύο ώρες. Έχουμε ποτά στο αυτοκίνητο, αλλά ζεσταίνεται γρήγορα. Τα πρώτα δεκαπέντε λεπτά πίνεις ζεστό νερό, μετά είναι περισσότερο σαν τσάι. Γι’ αυτό δεν πίνω πολύ.”
Ο Carlos Sainz δεν ενδιαφέρεται επίσης για το θερμαινόμενο νερό. «Δεν έχει καθόλου ωραία γεύση, δεν είναι αυτό που θέλεις όταν έχεις τόσο πρόβλημα με τη ζέστη».
Ο Verstappen προσφέρει επίσης μια εικόνα για το ποτό του. “Δεν μου αρέσει το τσάι και ο καφές. Τα ζεστά ροφήματα δεν πάνε καλά, οπότε δεν τα πίνω όλα κατά τη διάρκεια του αγώνα.”
Ο Sargeant ξεκινά τον αγώνα χωρίς να πιει παρά τις συμβουλές του Verstappen
Κανένας αγώνας στο ημερολόγιο δεν είναι τόσο κουραστικός για τους οδηγούς όσο το GP της Σιγκαπούρης. Η ζέστη, η υψηλή υγρασία και η διάρκεια του αγώνα τον κάνουν μια μάχη φθοράς. «Συνεχίστε να πίνετε», λέει ο Max Verstappen στους συναδέλφους του.
Μια συμβουλή που ο Logan Sargeant (Williams) αγνοεί. Μπαίνει στο αυτοκίνητό του χωρίς σακούλα νερού. «Δεν το βρίσκω τόσο εύκολο, απλά φροντίζω να έχω πιει αρκετά πριν τον αγώνα και αυτό κάνω». Ο Βερστάπεν μένει έκπληκτος. «Τότε θα έχει ένα ωραίο Σαββατοκύριακο».
Η επιλογή του Sargeant έχει να κάνει με τις πολλές ανατροπές. «Αλλά πίνεις στην ευθεία, υπάρχουν μερικά για να μπορείς να πιεις», λέει ο Verstappen.
Ο Sargeant είναι ο μόνος οδηγός που μιλάει ελαφρώς για τις συνθήκες. “Είμαι προετοιμασμένος για τη ζέστη, είναι λίγο σαν το Μαϊάμι και νομίζω ότι είναι ακόμα πιο υγρό εκεί. Νομίζω ότι δεν θα είναι πολύ άσχημο, αλλά μπορεί να σκεφτώ διαφορετικά την Κυριακή το απόγευμα.”
Ο αναπληρωτής Lawson θέλει να επιβεβαιωθεί: “Αυτό με αφήνει να θέλω περισσότερα”
Ο οδηγός του AlphaTauri Liam Lawson οδηγεί το τρίτο του γκραν πρι στη Σιγκαπούρη. Ο Νεοζηλανδός βρίσκεται ακόμα στο αυτοκίνητο του Daniel Ricciardo, ο οποίος υπέστη κάταγμα στο χέρι στο Zandvoort στα τέλη Αυγούστου. Δεν είναι σαφές εάν και πότε ο Lawson θα πρέπει να ανοίξει ξανά δρόμο. “Το παίρνουμε αγώνα με αγώνα. Απλώς προετοιμάζομαι για κάθε αγώνα και μετά θα δούμε.”
Ο Lawson περιγράφει τους πρώτους του αγώνες ως “εντάξει”. Δεν σημείωσε πόντους, αλλά δεν έκανε και μεγάλα ολίσθημα. “Έπρεπε να μάθω πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά πώς να χειρίζομαι το αυτοκίνητο. Οδηγείς με διαφορετικό τύπο ελαστικών και ξαφνικά έχεις μια πολύ μεγαλύτερη ομάδα γύρω σου.”
Εάν ο Lawson χάσει τη θέση του βραχυπρόθεσμα, θα ήταν μια πικρή απογοήτευση. “Οι ευκαιρίες στη Formula 1 είναι σπάνιες, πρέπει να βεβαιωθώ ότι θα αξιοποιήσω στο έπακρο από αυτές. Τώρα που πήρα μια γεύση από αυτό, μπορώ να πω ότι ανυπομονώ για περισσότερες.”
«Δεν νομίζω ότι μπορώ να αρκεστώ σε κάτι λιγότερο από τη Formula 1 πριν από το 2024».
Ο Lawson εκπληρώνει την υπόσχεση των γονιών του: «Τώρα θα τους πάρω μαζί μου»
Ο οδηγός του AlphaTauri, Liam Lawson, δεν έχει οδηγήσει στη Σιγκαπούρη στο παρελθόν, αλλά τα πήγε εξαιρετικά στους κατατακτήριους. Ήταν ο μόνος οδηγός από την οικογένεια της Red Bull που έφτασε στην τρίτη συνεδρία, ξεκινώντας δέκατος.
Ο Lawson είναι λάτρης των αγώνων της Σιγκαπούρης. “Ο πατέρας μου μου υποσχέθηκε να έρθω να ρίξω μια ματιά εδώ όταν ήμουν επτά, αλλά δεν συνέβη ποτέ. Θα είναι εκεί αυτό το Σαββατοκύριακο, και οι δύο γονείς μου είναι εκεί.”
Αυτό σημαίνει ότι η οικογένεια Lawson είναι ακόμα μαζί στη Σιγκαπούρη. Αν και ο τζούνιορ δεν πάει πλέον από το χέρι του πατέρα του, αλλά το αντίστροφο. «Τώρα τα παίρνω μαζί μου».
Οι προσαρμογές στην πίστα κάνουν τον αγώνα «ευκολότερο»
Φέτος το σιρκουί στη Σιγκαπούρη δεν έχει 23, αλλά μόνο 19 κόρνερ. Λόγω κατασκευαστικών εργασιών στην πόλη, η πίστα έχει ελαφρώς μακρύτερο ευθύ τμήμα στο τελικό τμήμα αντί για τέσσερις ορθογώνιες στροφές.
«Λιγότερο φρενάρισμα, λιγότερο τιμόνι», συνοψίζει ο Verstappen συνοπτικά τις συνέπειες της ρύθμισης. «Είναι λίγο πιο χαλαρό».
Russell: “Η νέα ευθεία κάνει τον αγώνα λίγο πιο εύκολο φυσικά, όσον αφορά τη διάρκεια, αυτός είναι ήδη ο πιο δύσκολος αγώνας της σεζόν. Εξοικονομεί περίπου εννέα δευτερόλεπτα ανά γύρο.”
Ο Sainz και ο Russell εξακολουθούν να λαμβάνουν υπόψη τον Verstappen;
Όχι Red Bulls στην πρώτη σειρά, αλλά η Ferrari του Carlos Sainz μπροστά από τη Mercedes του George Russell. Ο Max Verstappen δεν πιστεύει σε θαύμα, ο Sainz είναι πιο προσεκτικός. “Δεν νομίζω ότι πρέπει να το σβήσεις ποτέ. Είναι πάντα εκεί, γι’ αυτό λαμβάνω υπόψη την πρόοδό τους.”
Ο Ράσελ αναμένει επίσης από τον Βερστάπεν να προχωρήσει μέσα στο γήπεδο. “Αν και είναι ένας δύσκολος αγώνας από τη μεσαία γραμμή. Η προσπέραση δεν είναι εύκολη εδώ. Είναι περίεργο, δεν ήταν εκεί όλο το Σαββατοκύριακο. Περίεργο, αλλά τώρα επικεντρώνομαι κυρίως στη Ferrari, τον Λάντο Νόρις και τον Φερνάντο Αλόνσο. Και ειδικά στον εαυτό μου , φυσικά.”
Ο Sainz τώρα θέλει να το τελειώσει: «Χωρίς Red Bull είναι κοντά»
Εξαργύρωση. Αυτό ακριβώς είναι το Grand Prix της Σιγκαπούρης για τον Carlos Sainz. Όπως και στην Ιταλία, ξεκίνησε από την pole, αλλά εκεί έπρεπε να αφήσει τη νίκη στον Verstappen. “Είναι λίγο πιο εύκολο εδώ να κρατάς τους οδηγούς πίσω σου, αυτή ήταν μια διαφορετική ιστορία στη Μόντσα. Θέλουμε να τερματίσουμε και να πάρουμε τη νίκη. Τέλος.”
“Είναι μια ευχάριστη έκπληξη που είμαστε τόσο γρήγοροι, γιατί κοπιάζουμε όλο το χρόνο σε αυτού του είδους τις στριφογυριστές πίστες. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να κατανοήσουμε το αυτοκίνητο και να εντοπίσουμε τις αδυναμίες του. Τώρα αρχίζει να αποδίδει.” Αλλά ξέρουμε πού βρίσκεται η ευπάθειά μας: η φθορά των ελαστικών. Οπότε δεν θα είναι εύκολο».
Sainz: “Νομίζω ότι κάποιος από την πρώτη πεντάδα του grid θα κερδίσει τον αγώνα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις εδώ. Είναι πολύ κοντά, ειδικά τώρα που η Red Bull δεν είναι εκεί.”
Ο Verstappen δέχεται ότι τα πράγματα δεν θα πάνε ομαλά στη Σιγκαπούρη
«Δεν θέλω να το κάνω να ακούγεται πολύ δραματικό, αλλά είναι ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο», είπε ο Max Verstappen. Παρόλα αυτά, δεν είναι θυμωμένος ή γκρινιάρης.
Ούτε ο ηγέτης του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, νικητής των 12 από τους 14 GP, δεν φαίνεται τρομερά απογοητευμένος. Είναι αυτό που είναι. Ο Verstappen απάντησε στην αποτυχημένη πρόκρισή του με αυτή τη στάση. Πρέπει να φύγει από το P11 σήμερα το απόγευμα.
Κανονικά πολύ κάτω από το όριο, αλλά στη Σιγκαπούρη το αυτοκίνητό του δεν μπορεί να κάνει περισσότερα. Το ένιωθε ήδη να έρχεται στον προσομοιωτή και ακόμη και μετά από τρεις προπονήσεις η λύση παρέμενε άπιαστη. “Απλώς δεν καταλαβαίνουμε το μονοθέσιο εδώ. Θέλω να κερδίσω, αλλά αν δεν είναι δυνατό, πρέπει να το αποδεχτείς.”
Η τρίτη εκπαίδευση προσέφερε αρχικά ελπίδα. “Στη συνέχεια κάναμε κάποιες προσαρμογές που πιστεύαμε ότι θα μας βοηθούσαν, αλλά επιδεινώθηκε. Δεν καταλαβαίνουμε αυτό το πρόβλημα, διαφορετικά δεν θα το είχαμε επιδεινώσει”.
Ο οδηγός της Aston Martin, Lance Stroll, δεν θα ξεκινήσει. Ο Καναδός συνετρίβη σκληρά στα προκριματικά το Σάββατο. Προφανώς βγήκε από το αυτοκίνητο σώος, αλλά η ομάδα αποφάσισε να τον αφήσει να αναρρώσει πλήρως και να μην τον αφήσει να οδηγήσει.
Το περίπατο θα ξεκινούσε από την τελευταία θέση λόγω της συντριβής. Η υπόλοιπη σειρά εκκίνησης δεν αλλάζει λόγω απουσίας του Καναδού.
Ο Βραζιλιάνος Φελίπε Ντρούγκοβιτς είναι παρών ως αναπληρωματικός οδηγός για λογαριασμό της Άστον Μάρτιν, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει. Οι ομάδες μπορούν να αλλάξουν οδηγούς μόνο πριν από την έναρξη των προκριματικών. Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με δεκαεννέα αυτοκίνητα.