WeLoveSports.grs
Για τον Max Verstappen υπάρχει μια επταετής διαφορά μεταξύ του εκπληκτικού και του προβλέψιμου. Στις 15 Μαΐου 2016, έγινε νικητής του γκραν πρι στη Βαρκελώνη, αλλά εκείνη την εποχή ο Βερστάπεν δεν ήταν ακόμα το παγκόσμιο αστέρι που είναι σήμερα.
Διαφορετικά, ο Plácido Domingo θα γνώριζε το όνομά του.
Ο Ισπανός μαέστρος και τραγουδιστής της όπερας έδωσε τις συνεντεύξεις επί σκηνής μετά από αυτόν τον συγκλονιστικό αγώνα. Ο Ντομίνγκο ήταν ο πρώτος που έκανε μερικές ερωτήσεις στον 18χρονο νικητή της Red Bull Racing. Τον ανακοίνωσε όμως ως «Μάρκους Βερστάπεν».
Επτά χρόνια αργότερα, κανένας συνεντευξιαστής δεν θα έκανε αυτό το γλίστρημα, αλλά η κατάσταση του Verstappen δεν ήταν αυτή που είναι σήμερα πριν από σαράντα νίκες στο GP. Το σούπερ ταλέντο του παρελθόντος είναι πλέον δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με το ταχύτερο αυτοκίνητο από όλα.
“Ένα τηλέφωνο χτυπά”
«Ο Μαξ ήταν ένα τεράστιο φυσικό ταλέντο», αναπολεί το αφεντικό της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ. “Ακόμα άπειρος το 2016, αλλά απίστευτα γρήγορος. Έχει ακόμα αυτή τη φυσική ταχύτητα. Έκτοτε έγινε πιο ολοκληρωμένος οδηγός. Πώς αναγνώρισε το τηλέφωνο του Χέλμουτ Μάρκο από το αυτοκίνητο, αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό του που προστέθηκε. Αύξησε εύρος ζώνης.”
Όταν ο Φερστάπεν ενημερώνεται για τους χρόνους που μοιράζονται κατά τη διάρκεια της δεύτερης δωρεάν προπόνησης το απόγευμα της Παρασκευής, λέει ξαφνικά από το ραδιόφωνο επί του σκάφους: “Χτυπάει ένα τηλέφωνο. Είναι του Χέλμουτ;” Ο μηχανικός του φαίνεται έκπληκτος, δεν ξέρει πώς να αντιδράσει για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, αλλά απλώς το λέει όπως είναι. «Εμ, ναι».
Horner: “Σε αυτό το πράγμα είναι πραγματικά σε διαφορετικό επίπεδο. Και το καλύτερο είναι: εξακολουθεί να βελτιώνεται.”
Η Red Bull Racing έχει επτά νίκες μετά από επτά αγώνες, κυρίως χάρη στον Verstappen, ο οποίος ήλεγχε τον αγώνα στην Ισπανία από την αρχή μέχρι το τέλος. Τώρα είναι πέντε στα δύο στη μάχη με τον Σέρχιο Πέρεθ.
Λόγω των διαφορετικών αποτελεσμάτων τόσο στο Μονακό όσο και στην Ισπανία, η διαφορά στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Κυπέλλου έχει αυξηθεί σημαντικά, από 14 σε 53 βαθμούς. Εκεί που ο Verstappen παρέμεινε καθαρός για δύο Σαββατοκύριακα, ο Pérez μπήκε σε μπελάδες.
«Πίεσε τους ώμους του»
Δεν κατάφερε να περάσει τους Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ στη Βαρκελώνη και τερμάτισε τέταρτος σε ένα μονοθέσιο που θα έπρεπε να είναι ταχύτερο από τη Mercedes. Πραγματικά μια απογοήτευση. Αλλά είναι ακριβώς αυτή η εκκρεμότητα απέναντι στον Verstappen που μπορεί να κάνει καλό στον Pérez, υποστηρίζει ο Horner.
«Αν κοιτάξετε το χάσμα μεταξύ τους – το οποίο είναι αρκετά μεγάλο – νομίζω ότι αφαιρεί λίγη από την πίεση από πάνω του. Θα ασκήσει λίγο λιγότερη πίεση στον εαυτό του και μπορεί να επιστρέψει στη φόρμα που είχε στους πρώτους αγώνες του εποχή.”
«Ξέρουμε τι είναι ικανός, όπως στη Σαουδική Αραβία και το Αζερμπαϊτζάν», είπε ο Horner, αναφερόμενος στους αγώνες που κέρδισε ο Pérez αυτή τη σεζόν. «Είμαι σίγουρος ότι θα επιστρέψει σε αυτή τη φόρμα σύντομα».
Αν δεν το κάνει ο Πέρεθ, θα το κάνει ο Βερστάπεν. Ταπεινώνει τον ανταγωνισμό. Η Aston Martin συγκέντρωσε τις περισσότερες θέσεις στο βάθρο πίσω από τη Red Bull, αλλά το αφεντικό της ομάδας Mike Krack είναι πολύ προσεκτικό σχετικά με το αν πιστεύει ότι η ομάδα του μπορεί να κερδίσει έναν αγώνα φέτος.
“Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να το πεις. Εξαρτάσαι από την ταχύτητα των άλλων. Είναι πολύ τολμηρό να πεις ότι θα κερδίσουμε εδώ ή εκεί. Εάν παρουσιαστεί η ευκαιρία, πρέπει να είμαστε έτοιμοι”. Με άλλα λόγια: μόνο σε περίπτωση κακής τύχης ή λαθών στη Red Bull έχουν πιθανότητες.
Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε μετά την πρόκριση ότι είναι απογοητευμένος που ο Verstappen είναι τόσο δυνατός. Χόρνερ: «Μας πήρε επτά χρόνια για να φτάσουμε σε μια νικητήρια θέση».
«Δουλέψαμε σκληρά για αυτό», συνεχίζει το ομαδικό αφεντικό της Red Bull, που μετά τις μέρες δόξας με τον Sebastian Vettel, ακολουθούσε κυρίως τη Mercedes του Wolff για χρόνια. «Σημαίνει ακόμη περισσότερο αν σκεφτεί κανείς ότι ήμασταν στην κορυφή, πέσαμε πίσω και τώρα είμαστε ξανά στην κορυφή».
Δείτε τη συνέντευξη του Christian Horner εδώ:
Αν συμβεί καθόλου, είναι επίσης αβέβαιο ποια ομάδα η Red Bull θα αρπάξει μια νίκη. “Αυτή τη σεζόν αλλάξαμε το μονοθέσιο μόνο διακριτικά από τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν. Άλλες ομάδες ήρθαν με μεγαλύτερες ενημερώσεις και ωστόσο η διαφορά με τον ανταγωνισμό παρέμεινε η ίδια. Αυτό είναι ένα μεγάλο κίνητρο για όλους στο εργοστάσιο”, δήλωσε ο Horner.
‘Πολύς δρόμος ακόμα’
“Διαφέρει μόνο από εβδομάδα σε εβδομάδα ποιος είναι πίσω μας. Στο Μονακό ήταν ο Fernando (Alonso, εκδ.), αυτή τη φορά η Mercedes. Θα είναι ενδιαφέρον πώς θα εξελιχθεί στους επόμενους αγώνες.”
Σίγουρα θα είναι ενδιαφέρον, αν και μια μάχη για τη δεύτερη θέση είναι πολύ λιγότερο διασκεδαστική για τον λάτρη των σπορ από μια μάχη για τη νίκη. Ο Wolff ζητά υπομονή: “Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να προλάβουμε τη Red Bull”.