WeLoveSports.gr––Τροποποιημένο
Τα πράγματα βροντοφωνάζουν στη Red Bull Racing, την αγωνιστική πίστα που έχει κερδίσει σχεδόν όλους τους αγώνες στη Formula 1 για δύο συνεχόμενες σεζόν. Η ομάδα του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν βρίσκεται σε δύσκολη θέση από μια υπόθεση γύρω από τον διευθυντή της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ. Γι’ αυτό πρέπει να λογοδοτήσει στους ιδιοκτήτες την Παρασκευή, σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης.
Στο παρασκήνιο, μια σύγκρουση μεταξύ του Horner και άλλων βασικών παραγόντων εντός της Red Bull φαίνεται επίσης να βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και μήνες.
Ο Horner δεν αποφεύγει ποτέ τη συζήτηση
Με τον Horner, το μακροβιότερο αφεντικό ομάδας στην F1, θα χαθεί ένας σπουδαίος μάνατζερ. Κάποιος που οδήγησε την ομάδα από το τίποτα σε επτά παγκόσμιους τίτλους και διαμόρφωσε τον Verstappen από ακατέργαστο διαμάντι στον κυρίαρχο πρωταθλητή που είναι σήμερα ο Ολλανδός.
Ο Horner είναι κάποιος που κάνει τα πάντα για την ομάδα του. Δεν αποφεύγει ποτέ τις συζητήσεις με άλλες ομάδες ή τη διεύθυνση αγώνων. Το 2021, αυτός και ο αθλητικός διευθυντής Jonathan Wheatley έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν μέσω ραδιοφωνικών μηνυμάτων με τον διευθυντή αγώνων Michael Masi για να πάρουν τις αποφάσεις που ήθελαν, με αποτέλεσμα τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του Verstappen.
Εκ πρώτης όψεως, ο Horner φαίνεται να εγγυάται μια χαρούμενη ατμόσφαιρα μέσα στην ομάδα του, στη Red Bull συνήθως δεν τσακώνονται μεταξύ τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Βρετανός δεν υπερηφανεύεται για ένα περιβάλλον προσανατολισμένο στην απόδοση. Αντιθέτως, η Red Bull είναι γνωστή ως μια καλολαδωμένη μηχανή. Τα pitstops είναι σχεδόν άψογα και οι απαιτήσεις από τους οδηγούς είναι οι μέγιστες δυνατές.
Το pit crew της Red Bull βελτίωσε αρκετές φορές το ρεκόρ pit stop. Παρά το γεγονός ότι έχασαν αυτό το ρεκόρ από τη McLaren από πέρυσι, οι μηχανικοί ήταν αρκετές φορές καθοριστικοί για τη νίκη ενός από τους οδηγούς τους.
Ο ρόλος του Wheatley σε αυτή τη διαδικασία δεν πρέπει να υποτιμηθεί, αλλά μετά από 19 χρόνια ηγεσίας, η σημασία του Horner δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.
Ο Horner ήταν και ο ίδιος οδηγός
Ο 50χρονος σήμερα Horner ήταν κάποτε και ο ίδιος οδηγός αγώνων. Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα τη δεκαετία του 1990 στη Formula 3. Ο Άγγλος δεν ήταν πολύ επιτυχημένος, μετά από αυτό ίδρυσε τη δική του αγωνιστική ομάδα το 1997: την Arden. Με αυτήν αγωνίστηκε στη Formula 3000, έναν μακρινό προκάτοχο του σημερινού πρωταθλήματος της Formula 2.
Στο παρασκήνιο, ο Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull Dietrich Mateschitz, ο οποίος πέθανε τον Οκτώβριο του 2022, ξεκίνησε τη Formula 1 στη Sauber ως χορηγός. Ο Mateschitz και ο στενός του έμπιστος Dr Helmut Marko ήθελαν περισσότερα. Το 2005, ανέλαβαν την ομάδα της Jaguar και η Red Bull Racing έγινε πραγματικότητα.
Στον Marko δόθηκε σημαντικός ρόλος στη νέα ομάδα. Επισήμως ως “σύμβουλος”, αλλά ως έμπιστος του Mateschitz, κινούσε πολλά νήματα. Μεταξύ άλλων, ήταν υπεύθυνος για το ποιοι οδηγοί θα οδηγούσαν για την ομάδα. Ο Horner ανέλαβε το 2005 ως το νεότερο αφεντικό ομάδας της Formula 1. Αυτός και ο Marko ήταν εκεί από την αρχή του εγχειρήματος.
Υπό τον Horner, η Red Bull αναπτύχθηκε με αστραπιαία ταχύτητα από ομάδα πάρτι σε σχηματισμό επιτυχίας. Μετά από μερικά χρόνια εκκίνησης στη μέση της βαθμολογίας, η Red Bull και ο Sebastian Vettel άρπαξαν τέσσερις διαδοχικούς παγκόσμιους τίτλους μεταξύ 2010 και 2013.
Μετά τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες το 2014 και την αποχώρηση του Vettel ένα χρόνο αργότερα, η Red Bull έπεσε σε ύφεση, αλλά η θέση του Horner δεν αμφισβητήθηκε σχεδόν καθόλου. Ο κύριος λόγος για τα κακά αποτελέσματα ήταν ο αδύναμος κινητήρας της Renault. Ο Horner επέκρινε τακτικά τη Renault, αλλά διατηρούσε θετική διάθεση στην ομάδα του. Οι εξωτερικές θέσεις, ακόμα και αν ήταν τρίτες, αξιοποιήθηκαν.
Μετά από μερικές εκπληκτικές νίκες του Verstappen, η ομάδα άλλαξε σε κινητήρες Honda το 2019 και ξεκίνησε την ανοδική πορεία.
Νέα επιτυχία και σύγκρουση
Μετά από τέσσερα χρόνια ανάπτυξης, η υπομονή ανταμείφθηκε το 2021. Σε μια ηρωική μάχη τίτλου, ο Verstappen συμβιβάστηκε με τον Hamilton και πήρε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Το 2022 και το 2023 μπήκαν στα βιβλία ως χρόνια πρωτοφανούς κυριαρχίας της Red Bull με συνοδευτικούς παγκόσμιους τίτλους.
Ο θάνατος του Mateschitz το 2022 φάνηκε να προκαλεί εσωτερικές διαμάχες στην ομάδα. Πέρυσι, οι φήμες έκαναν λόγο για σύγκρουση μεταξύ Horner και Marko, αλλά φαίνεται ότι αυτή είναι βαθύτερη.
Το αν οι σημερινές κατηγορίες προς τον Horner έχουν να κάνουν με μια πιθανή διαμάχη εξουσίας και σε ποιο βαθμό αυτή παίζεται αυτή τη στιγμή, είναι και παραμένει εικασία. Ένα πράγμα φαίνεται σαφές προς το παρόν: ο ίδιος ο Horner αρνείται να τα παρατήσει.