WeLoveSports.gr–
-
Louis Dekker
verslaggever Formule 1 στο Μεξικό
-
Louis Dekker
verslaggever Formule 1 στο Μεξικό
De teerling is geworpen. Με τέσσερα ακόμη grand prix-weekends στο καλεντάρι, η χρονιά των ομάδων θα είναι επικεντρωμένη μέχρι το 2024. Τα αυτοκίνητα είναι ακόμα σε εξέλιξη. Πάντως, μεταξύ της Ferrari και της Mercedes υπάρχει μια διαμάχη για την επικερδή δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά οι περισσότερες μονομαχίες έχουν ως στόχο την κατάκτηση των τροπαιούχων.
Η Williams είναι ένας από τους νικητές του 2023. Τον προηγούμενο χρόνο το εμβληματικό εργοστάσιο δεν είχε βγει ακόμα έξω, αλλά τώρα είναι πάλι εδώ, για την Alfa Romeo, τη Haas και την AlphaTauri. Ο Βρετανός Τζέιμς Βόουλς, ο οδηγός της ομάδας, έχει αναλάβει την επόμενη χρονιά.
Είναι η κατάληψη της θέσης και η Williams που δεν είναι πια σε πλεονεκτική θέση;
“I ben heel tevreden. Είμαστε πολύ αναστατωμένοι με την επιστροφή αυτού του αυτοκινήτου. Onze concurrenten kwamen met meer updates en dat maakt ons kwetsbaar, maar ik ben niet geïnteresseerd in plek 7, 8 of 9. Natuurlijk zou zou het financieel pijn doen. Αυτό είναι ένα εκατομμύριο, αλλά πρέπει να το κάνω. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα σε δύο μέρη που είναι πολύ επικίνδυνα”.
“Stoppen met grote updates was my eenvoudigste besluit dit jaar. Αυτό που κάνουμε τώρα είναι μια καλύτερη επένδυση. Niet leuk, wel noodzakakelijk. Εγώ δεν θα πάω για puntjes- εγώ θα πάω για podiumfinishes”.
Williams heeft loodzware jaren achter de rug en scheerde langs de afgrond. Δεν ξεκίνησες σε ένα κρεβάτι με μεγάλη απόσταση.
“Als je naar de faciliteiten kijkt, lopen we enorm achter. Οι κορυφαίες ομάδες Red Bull Racing, Ferrari και Mercedes έχουν έναν αγώνα δρόμου όπου όλοι μας μπορούμε να πάμε. Σκεφτείτε προσομοιωτές, τράπεζες δοκιμών, έρευνα και ανάπτυξη. Όλα είναι υπερσύγχρονα”.
“What hebben wij? Πολλές άλλες συσκευές. Ορισμένες μηχανές είναι δύο χρόνια παλιές ή και κακοφτιαγμένες. Θα πρέπει να τακτοποιήσουμε τα μηχανήματα που έχουμε. Αυτό κάνουμε. Και επενδύουμε. Αλλά θα πρέπει να ξέρω ότι δεν έχω ιδέα για το πώς ξεκίνησα εδώ πριν από ένα χρόνο. Αυτό δεν είναι τόσο άσχημο όσο νόμιζα”.
Wordt you daar niet moedeloos van?
“Μπορείτε να το δείτε πολύ αρνητικά. Ναι, υπάρχει πάρα πολύ δουλειά στο κατάστημα. Αυτό είναι μια δύσκολη στιγμή, αλλά εδώ είμαστε χαρούμενοι. Έχουμε πολλούς καλούς ανθρώπους. Είμαι σε θέση να βάλω όλα τα παιδιά στην κατάλληλη θέση”.
“Dit seizoen motiveert. Als we met wat we nu hebben al zo presteren, dan komt het echt goed. That weet ik zeker. Αυτό θα είναι υπέροχο, καθώς ο Max Verstappen πάνω από μια διετία θα μας βοηθήσει. Ότι όλα είναι τόσο καλά για τον εαυτό μας”.
Έχεις την Williams στο χέρι σου;
“Εργάζονται τώρα πάνω από 900 άτομα. Από τότε που ξεκίνησα εγώ ήταν πολύ λιγότεροι. Μεγαλώνουμε τόσο γρήγορα όσο μπορούμε. I ga niet zuinig doen om stijf achteraan te rijden. Βάζω όλα τα στοιχεία μέσα και τα αφήνω να φύγουν. Αυτό το διαμέρισμα πρέπει να πάει προς τα εμπρός. Θα πρέπει να κοιτάξεις τα μάτια σου. Ook financieel.”
“I ben here niet for een snel succesje. Έχω ήδη 23 χρόνια για ένα από τα δύο έργα μου και πρέπει να τηλεγραφώ, καθώς είμαι εδώ τόσο μακριά. I heb er all for opgegeven. Η καρδιά μου και ο σκοπός μου βρίσκονται στη Williams”.
Η Red Bull Racing κέρδισε για δύο χρόνια όλους τους αγώνες. Is that jaloersmakend?
“Μπορώ να κερδίσω την τελευταία μπάντα; Φυσικά! Τα προτιμώ πολύ, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ. Είμαστε μια μικρή, συμπαθητική αγωνιστική οικογένεια. Πολύ σκληροί και ευγνώμονες. Εντελώς διαφορετικό από μια μεγάλη εταιρεία”.
“Η Red Bull Racing και η Mercedes είναι ξεχωριστοί οργανισμοί, αλλά εδώ μπορώ να βρω το δικό μου DNA. Here pas ik. Όταν το κάνω καλά, η ομάδα μπορεί να βγει από την πόρτα. Ένα τέτοιο αίτημα για να δημιουργηθεί μια ομάδα θα σου δώσει χρήματα”.
Το 2009 ήταν η πρώτη μας επιτυχία. Η Brawn GP κατέκτησε και τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα. Πόσο σημαντικό ήταν αυτό το γεγονός;
“Sensationeel. Μπορώ να περάσω μια εβδομάδα ασταμάτητα για να παίξω. Een jongensboek. Dat seizoen ga ik nooit vergeten. Ο κύκλος ήταν επίσης υπέροχος. Το Brawn ήταν μια καλή αρχή. Ξεκίνησα από την British American Racing (BAR), από εκεί ήταν η Honda και από εκεί η Brawn. Ξεκίνησε μια τεράστια κρίση”.
“Το 2008 χάσαμε όλα τα περιθώρια από την πρώτη μέρα στην άλλη, όταν η Honda σταμάτησε. Verschrikkelijk. We wisten dat we vlak voor een topjaar op straat werden gezet. Είχαμε δύο επιληπτικές κρίσεις λιγότερο ή περισσότερο χρόνο για το 2009. Όλοι ήταν σε δύσκολη θέση, αλλά εμείς ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε. Honderden mensen.”
“Κάναμε τα πάντα για να μπορέσει η ομάδα μας να γίνει καλύτερη. Εγώ ανταλλάσσω με δυναμικούς παίκτες. That lukte. Ένα τεράστιο θέαμα. Δύο δολάρια πήραμε από την πόρτα: πήραμε το overlevingsgeld από τη Honda και κλείσαμε μια συμφωνία με τη Mercedes. Τα υπόλοιπα είναι απλά λόγια. Ο Τζένσον Μπάτον πήρε την πρωτιά και εμείς κερδίσαμε το κατασκευαστικό βραβείο. Έτσι έγινε η Brawn Mercedes”.
Max Verstappen verpulvert dit seizoen de concurrentie. Θα είναι το 2024 συναρπαστικό;
“Η Red Bull το κάνει αυτό όπως το κάναμε με τη Mercedes την περίοδο που κυριαρχούμε. Als je zoveel voorsprong hebt op de rest dan ga je al vroeg vol aan de bak met je volgende auto en stop je met de huidige. Zo behoud je je voorsprong.”
“De rest zal misschien iets dichterbij komen, maar Red Bull loopt nu alweer zes maands for. Τις τελευταίες χρονιές είμαστε οι πιο δυνατοί. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Έρχεται μια νέα ομάδα”.