Ακόμη και ο Verstappen αγωνίζεται με τα όρια πίστας στην Αυστρία: «Μοιάζετε με ερασιτέχνες»

WeLoveSports.grs

Ο Μαξ Φερστάπεν θα ξεκινήσει από την pole position για το τέταρτο σερί γκραν πρι στην Αυστρία. Από τους ανταγωνιστές του, μόνο ο Charles Leclerc θα μπορούσε να τον δυσκολέψει στην πρόκριση το απόγευμα της Παρασκευής. Οι μεγαλύτεροι αντίπαλοί του στο Red Bull Ring αποδείχτηκαν οι σφιχτές στροφές και τα όρια της πίστας, τα τρομακτικά ‘όρια πίστας’, που θα έπρεπε να κάνουν το κόψιμο αδύνατον.

Αρκετοί οδηγοί είδαν το χρόνο τους να χάνεται στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας. Ο Verstappen αποδείχθηκε επίσης ότι είχε οδηγήσει το αυτοκίνητό του εντελώς πάνω από τη λευκή γραμμή που οριοθετεί την πίστα στην πρώτη προκριματική περίοδο. Μπόρεσε να επιδιορθώσει τη ζημιά έγκαιρα και όρισε έγκυρο (και γρήγορο) χρόνο σε μια νέα προσπάθεια.

Αυτό δεν ίσχυε για τον άλλο οδηγό της Red Bull, τον Sergio Pérez. Έχασε χρόνο δύο φορές στο Q2 και θα πρέπει να ξεκινήσει τον αγώνα από το P15 την Κυριακή. Για τον Μεξικανό είναι η τέταρτη συνεχόμενη φορά που δεν κατάφερε να περάσει στην τρίτη και καθοριστική προκριματική περίοδο. Είναι μια οδυνηρή αντίθεση με την πορεία των pole position του συμπαίκτη του.

Απλά ερασιτέχνες

Ο Verstappen γνωρίζει το Red Bull Ring όσο κανένας άλλος, αλλά είχε επίσης μεγάλη δυσκολία να κρατήσει το αυτοκίνητό του εντός πίστας. Φαίνεται αρκετά απλό, η οδήγηση εντός των γραμμών, αλλά σύμφωνα με τον Verstappen δεν είναι τόσο απλό. Σίγουρα όχι στο σύντομο και κουρδισμένο Red Bull Ring.

“Απλώς οδηγείτε εντός των γραμμών; Απλώς μπείτε στο αυτοκίνητό μου και δείτε αν είναι πραγματικά τόσο εύκολο”, είπε ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σε συνέντευξη Τύπου. “Τότε ανακαλύπτεις ότι μπορεί να είναι πολύ δύσκολο εδώ. Γιατί δεν νομίζω ότι είμαστε ηλίθιοι. Ίσως πρέπει να διευρύνουμε λίγο τις λευκές γραμμές. Αυτό δεν είναι ιδανικό, απλά δεν είναι καλό. Με όλους αυτούς τους διαγραμμένους χρόνους γύρου φαινόμαστε μόνο ερασιτέχνες».

Προηγουμένως, τα λεγόμενα «κουλούρια», κίτρινα κράσπεδα, συνόρευαν τον δρόμο δίπλα σε αυτά τα όρια των λωρίδων. Ήταν ακόμη λιγότερο κατάλληλοι, σύμφωνα με τον Verstappen. “Δόξα τω Θεώ, το ξεφορτωθήκαμε τώρα, έβλαψαν και τα αυτοκίνητα. Αλλά είναι σαφές ότι κάτι πρέπει να γίνει. Ελπίζω να υπάρχει μια απλή λύση”.

Η FIA είπε σε μια απάντηση μετά την πρόκριση ότι επεξεργάζεται μια λύση. Μέχρι τότε, σύμφωνα με την ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι οδηγοί έχουν πάντα το πλεονέκτημα της αμφιβολίας όταν πρόκειται για οριακή παραβίαση του ορίου πίστας.

Η Ferrari σε καταδίωξη

Οι κατατακτήριες έγιναν πραγματικά συναρπαστικές στο τελευταίο λεπτό, όταν ο οδηγός της Ferrari, Leclerc, έκανε ένα σουτ για την pole position. Το Monegask έφτασε πολύ κοντά στην εποχή του Verstappen, αλλά ήταν 48 χιλιοστά του δευτερολέπτου short.

«Είναι ωραίο να είσαι τόσο κοντά στον Μαξ», είπε ο Λεκλέρκ. “Θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο γρήγορο, αλλά αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού. Οι ενημερώσεις έγιναν από την ομάδα νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Αυτό βοηθά και οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα. Αλλά δεν κερδίζεις τους πόντους σήμερα και ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι είναι στους αγώνες. Είναι πολύ νωρίς για να πούμε πόση πρόοδο έχουμε κάνει».

Παρακολουθήστε τις αντιδράσεις των αφεντικών των ομάδων, Christian Horner (Red Bull) και Frédéric Vasseur (Ferrari) μετά την πρόκριση παρακάτω:

Ο συμπαίκτης του Leclerc Carlos Sainz, ο οποίος ξεκινάει από την P3 την Κυριακή, είχε επίσης πρόβλημα με τα όρια της πίστας. “Δεν νιώθουμε αυτή τη λευκή γραμμή στο πιλοτήριο. Με σημάδεψαν σε διάφορα σημεία, αν δεν είχε κανένα νόημα. Οι ποινές για τα όρια της πίστας θα πρέπει να είναι πλεονέκτημα με το κόψιμο των στροφών. Αυτό συχνά δεν συνέβαινε εδώ.”

Ο Nyck de Vries δεν διαφωνούσε με τα όρια της πίστας κατά τη διάρκεια των προκριματικών, αλλά δεν μπόρεσε να βρει ταχύτητα και οδήγησε την απογοητευτική τελευταία φορά. «Βυθίστηκα καθώς προχωρούσε η συνεδρία», είπε ο Ολλανδός οδηγός AlphaTauri ViaPlay. “Είχαμε όλο και λιγότερη ισορροπία στο μονοθέσιο και επομένως δεν μπορούσαμε να αντιδράσουμε γρήγορα. Έκανα επίσης μεγάλο λάθος στον τελευταίο μου γύρο.”