Σωστή έκκληση για την κατάργηση των ορίων πίστας Φόρμουλα 1: «Καυτός αέρας»

WeLoveSports.grs

Σύμφωνα με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton, η λύση για τον μη εξουσιοδοτημένο χρωματισμό έξω από τις γραμμές είναι απλή: καταργήστε τον. Απλώς πρέπει να είμαστε σε θέση να βγούμε από την πίστα χωρίς να πάρουμε πέναλτι.

Ο Jan Lammers συμμερίζεται την άποψη του Hamilton. “Γιατί δεν αφαιρούμε αυτές τις γραμμές και απλώς τους αφήνουμε να αγωνιστούν; Είναι τόσο ακριβό το χρώμα που νομίζουν ότι είναι κρίμα;” αναρωτιέται ο πρώην οδηγός της Formula 1 και νυν αναλυτής της NOS.

Λύση: κάδοι με χαλίκι

Ο Renger van der Zande ξέρει μια άλλη λύση: χαλίκια. «Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ένας οδηγός δεν μπαίνει στον πειρασμό να πάει πολύ μακριά», λέει ο δρομέας μεγάλων αποστάσεων, ο οποίος κέρδισε δύο φορές το 24 Hours of Daytona στην Αμερική.

“Αν κάνεις στην Αμερική ό,τι έκαναν στην Αυστρία, το αυτοκίνητό σου είναι στο μισό. Υπάρχει άσφαλτος, γραμμή, γρασίδι, τοίχος. Πραγματικά δεν μπορείς να το κάνεις αυτό εκεί.”

Η διοίκηση του αγώνα μέτρησε 1.200 υποτιθέμενες παραβιάσεις την Κυριακή στο Red Bull Ring, κατά μέσο όρο, 1,1 ανά οδηγό ανά γύρο. Φυσικά, ποτέ δεν θα μπορούσαν να κριθούν όλοι κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Πέντε ώρες μετά το Grand Prix, στο οποίο κυριαρχούσε ο Max Verstappen, δημοσιεύτηκαν άλλα δώδεκα πέναλτι και ακολούθησε προσαρμοσμένο αποτέλεσμα. Ο Carlos Sainz έπεσε στην έκτη θέση, ο Lewis Hamilton από την επτά στην οκτώ και ο Nyck de Vries από τη δέκατη πέμπτη στη δέκατη έβδομη.

Ο Χάμιλτον ψέλλισε πιο δυνατά

Ο Χάμιλτον ήταν ο οδηγός που έτριξε πιο δυνατά από το ραδιόφωνο του οχήματος την Κυριακή, όταν τον επέπληξαν ξανά για μια περίπτωση ορίων πίστας. Ένας οδηγός επιτρέπεται να διασχίσει τη λευκή γραμμή με τέσσερις τροχούς τρεις φορές χωρίς ποινή, η τέταρτη φορά ακολουθεί χρονική ποινή πέντε δευτερολέπτων. Τα επαναλαμβανόμενα αδικήματα μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε αποκλεισμό.

Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, είχε βαρεθεί τόσο πολύ με τα παράπονα του Hamilton για τα όρια της πίστας που κάλεσε τον οδηγό του μέσω του ασύρματου. «Όλοι το αντιμετωπίζουν, απλώς πήγαινε να αγωνιστείς».

Μερικοί οδηγοί μπαλώνουν ο ένας τον άλλον. “Παραλός”, λέει ο Lammers “Όλοι απλά φώναζαν και κοίταζαν ο ένας τον άλλο. Έμοιαζε με την αυλή του σχολείου.”

Πουθενά δεν είναι πιο εμφανές το πρόβλημα των ορίων της πίστας από ό,τι στο Red Bull Ring, ειδικά στις γρήγορες στροφές 9 και 10, που σας προσκαλούν να τις φαρδιάσετε. Van der Zande: “Τυπικά είναι το πρόβλημα των σιρκουί της Formula 1 που έχουν καταστραφεί και έχουν λωρίδες απορροής και κράσπεδα για λόγους ασφαλείας. Το πρόβλημα είναι στην πραγματικότητα στον οδηγό. Αλλά προκαλεί μόνο συζήτηση και ασάφεια.”

Η διεθνής ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού FIA ζήτησε ήδη από τους Αυστριακούς ιδιοκτήτες πίστας πέρυσι να κατασκευάσουν χαλίκια σε αυτές τις στροφές για να αποτρέψουν την ταλαιπωρία των ορίων της πίστας. Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση εκείνη τη στιγμή, επειδή το MotoGP έχει επίσης το Red Bull Ring στο ημερολόγιο και οι ζώνες μακράς απορροής θα ήταν επιθυμητές για την ασφάλεια των οδηγών σε δύο τροχούς.

‘Ορια διαδρομής, είναι ζεστός αέρας’

Lammers: “Είναι τόσο δύσκολο για έναν οδηγό. Νιώθεις ότι είσαι ακόμα εντός της γραμμής, αλλά στην πραγματικότητα δείχνεις να το ξεπερνάς. Εάν καταργήσεις τα όρια πίστας, νομίζω ότι οι οδηγοί θα βγουν από τη γωνία μισό μέτρο φαρδύτερα. όχι, γιατί μετά περνάς πάνω από το γρασίδι ή έρχεσαι σε μια τέτοια ραβδωτή λωρίδα και χάνεις ταχύτητα. Όρια πίστας, είναι ζεστός αέρας.”

Το ερώτημα παραμένει γιατί η FIA δεν σταματά αμέσως. Φόβος μήπως χάσει το πρόσωπο, σκέφτεται ο Lammers. “Η κατάργηση των ορίων της πίστας δεν το κάνει καθόλου πιο επικίνδυνο, απλά είναι πολύ σαφές σε όλους. Το να παραδεχτείς ότι ήταν μια κακή ιδέα είναι προφανώς δύσκολο. Είναι άστοχη υπερηφάνεια. Ένα θέμα εγωισμού.”