WeLoveSports.gr-σήμερα, 09:45
Joost Smedema
Συντάκτης Φόρμουλα 1
Joost Smedema
συντάκτης Formula 1
Τραγουδούσε πίσω από το τιμόνι και αναγνώρισε τον ήχο κλήσης του Helmut Marko από το ραδιόφωνο του οχήματος. Το αυτόματο τηλέφωνο εμφανίζεται ως μια ρακέτα. Ο Max Verstappen κυριάρχησε στη Formula 1 τη σεζόν 2023 από το Μπαχρέιν μέχρι το Αμπού Ντάμπι.
Η θέση του στα βιβλία της ιστορίας δεν τον κάνει ούτε ζεστό ούτε κρύο τον ίδιο, ωστόσο ο Verstappen τρέχει στις κατατάξεις και τους πίνακες.
Με έναν οδηγό και ένα μονοθέσιο παγκόσμιας κλάσης, δεν έμειναν πολλά για τον ανταγωνισμό φέτος. Αλλά τι είναι αυτό; Μια επιληπτική έρευνα σε ακατάλληλους χώρους. Όπως λέει και ο Christian Horner: “Οι στατιστικές δείχνουν τα πάντα.”
Schumacher παρελθόν
Ας υποθέσουμε ότι κερδίζετε όλα τα γκραν πρι (22 από αυτά) με τον ταχύτερο αγωνιστικό γύρο και επίσης τους έξι αγώνες σπριντ. Απίθανο, ούτε καν ο Verstappen δεν το κατάφερε. Θα πρέπει να έχουν γίνει 620 σημεία. Ο Verstappen έφτασε πολύ κοντά σε αυτό με 575 βαθμούς.
Ο Verstappen συγκέντρωσε το 92,7% ή τον μέγιστο αριθμό βαθμών που θα μπορούσε να πετύχει ένας μεμονωμένος οδηγός φέτος. Κανένας άλλος αθλητής στην ιστορία της F1, από το 1950, δεν ήταν τόσο κυρίαρχος. Ο Michael Schumacher έφτασε το 2002 με 84,7 τοις εκατό πάνω από το όριο.
Ο παραπάνω πίνακας έγινε με βάση τους βαθμούς που επιτεύχθηκαν σε σύγκριση με τον μέγιστο αριθμό βαθμών, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι κανόνες βαθμολόγησης που ίσχυαν εκείνη την εποχή. Πράγματι, κατά τις πρώτες 41 αγωνιστικές περιόδους, μόνο ένα μέρος των βαθμών που είχαν επιτευχθεί υπολογιζόταν για το πρωτάθλημα.
Ο Verstappen κέρδισε 19 GP φέτος, βελτιώνοντας ένα δικό του ρεκόρ από πέρυσι (15 αγώνες). Επιπλέον, από το Μαϊάμι μέχρι τη Μόντσα, έθεσε ένα ιστορικό σερί δέκα συνεχόμενων νικών.
Επικεφαλής για τα τρία τέταρτα των γύρων
Ο Verstappen οδηγούσε τόσο συχνά και για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στην πρώτη θέση που έβγαλε για κάποιο χρονικό διάστημα από το προσκήνιο τα Tommy GP. Ο τηλεοπτικός διευθυντής προτίμησε να επιλέξει τη μάχη πίσω του, για τη θέση δύο, τρία ή τέσσερα, παρά τον μοναχικό πρωτοπόρο.
Έως και το 75,7% των γύρων οδήγησε τον Verstappen στην πρώτη θέση. Σε απόλυτο μέγεθος: 1.003 γύροι. Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε ο Τζιμ Κλαρκ, ο οποίος είχε το 71,5% των γύρων στην κορυφή της γης το 1963.
Στο τέλος της σεζόν 2023, ο Verstappen θα καταλήξει με ποσοστό νίκης 86,3, υψηλότερο από οποιονδήποτε άλλον στην ιστορία της F1. Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε ο Ιταλός Alberto Ascari, ο οποίος κέρδισε 10 από τους οκτώ αγώνες το 1952 (75%).
Άλμα στην κατάταξη
Με αυτές τις 19 νίκες, ο Verstappen έκανε ένα μεγάλο άλμα στην κατάταξη των οδηγών με τις περισσότερες νίκες σε GP. Ξεκίνησε τη χρονιά στην τελευταία θέση, με 35 βαθμούς.
Ανάμεσα τους βρίσκονται οι Ayrton Senna, Alain Prost και Sebastian Vettel, με τον Verstappen στην τελευταία θέση. Ο Michael Schumacher (91) και ο Lewis Hamilton (103) κέρδισαν όλοι πιο γρήγορα.
Σε όλες τις επιτυχίες του, ο Verstappen παρέμεινε με την ομάδα του. Ο Sergio Pérez δεν μπορεί να διαφωνήσει με τη γραμμή του Ολλανδού κοπρίτη, αλλά μπορεί αργότερα να πει ότι κέρδισε δύο GP το 2023.
Η Red Bull κέρδισε 21 από τους 22 αγώνες σήμερα, ένα ποσοστό νικών 95,4%. Από εκεί και πέρα, ο Verstappen και ο Pérez είναι οι πιο εμβληματικοί αγωνιστές της πραγματικότητας στην ιστορία της F1. Οι πρωταθλητές της McLaren Ayrton Senna και Alain Prost κέρδισαν τους περισσότερους από τους τελευταίους αγώνες το 1988: 93,7 τοις εκατό.
Όπως ο Senna, έτσι και ο Verstappen έχει πλέον ξεκάθαρα τρεις παγκόσμιους τίτλους στο όνομά του. Το νούμερο τέσσερα είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα, το οποίο όμως είναι πολύ πιο δύσκολο από την πραγματικότητα.
Αν και, οι κανονισμοί δύσκολα θα αλλάξουν τις επόμενες δύο σεζόν. Θα υπάρξει μια νέα γενιά μονοθεσίων το 2026. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο Verstappen δεν γίνεται λιγότερο ανυπόμονος από τις νίκες του και κανείς στη Red Bull δεν φαίνεται να έχει κορεστεί ακόμα. Οι Prost και Vettel (τέσσερις τίτλοι) και Juan Manuel Fangio (πέντε) δεν έχουν τις θέσεις τους στη σειρά.
Και ποιος ξέρει, ο Χάμιλτον και ο Σουμάχερ (επτά τίτλοι) μπορεί επίσης να πρέπει να