De wereldtitel van de overmacht: het seizoen van Verstappen in vijf moments

WeLoveSports.gr

  • Joost Smedema

    redacteur Formule 1

  • Joost Smedema

    redacteur Formule 1

De eerste titel volgde op een zenuwslopende ontknoping, de tweede behaalde hij vrij soeverein na een moeizame start. Ο τρίτος τίτλος για τον Max Verstappen είναι ο τίτλος της υπέρβασης.

Zijn renstal Red Bull Racing is al voor de eerste testdag de gedoodverfde favoriet. Μέσα στην ομάδα ο Verstappen συναντήθηκε με τον αριθμό ένα. Και τώρα δεν μπορεί να τον αφήσει να μιλήσει. Δεν είναι κυρίαρχος ως ο 26χρονος Λιμπεργκέρ, αλλά δεν είναι κανένας φορμαλιστής της Φόρμουλα 1.

Πώς κατάφερε ο Φερστάπεν να φτάσει στον τελευταίο του τίτλο; Seizoen 2023 in vijf moments waarop hij zich onderscheidde.

Μαϊάμι: από 9 σε 1

Η κατάσταση στους τέσσερις αγώνες είναι 2-2. Η Red Bull Racing κέρδισε όλους τους αγώνες, ενώ οι teamgenoten Verstappen και Sergio Pérez δεν είναι ακόμα κοντά σε αυτούς στην κατάταξη των WK. Ο Verstappen μπορεί να είναι δύο φορές καλύτερος, ενώ ο Pérez πιστεύει ότι μπορεί να πάρει τον τίτλο.

Στο Μαϊάμι, ο Μεξικανός παίρνει την απόφαση να γίνει ένας σερίφης. Ο Pérez ξεκινάει από την pole position, ο Verstappen θα πρέπει να το κάνει με την P9 σε μια άθλια τελευταία κούρσα. Ένας νικητής, θα το σκεφτείς, αλλά ο Verstappen ξέρει πόσο δυνατή είναι η Red Bull. “I ben niet heel erg boos of teleurgesteld, want ik denk dat ik minimaal tweede kan be.”

De tweede plaats in de race is al in de vijftiende ronde bereikt. Αλλά ο Verstappen θέλει και μπορεί περισσότερα. Ο Πέρεζ είναι απλούστατα έτοιμος να περάσει ως ο Φερστάπεν στις στροφές του και θα πρέπει να αφήσει το μήνυμα στην ομάδα του.

Με τις λέξεις “kalm en netjes” ο Verstappen ξεπερνάει τη νίκη μαζί, haast onderkoeld. “Als je wint vanaf de negende plek, dan stemt dat erg tevreden”. Είναι η αρχή μιας ιστορικής περιόδου.

Μονακό: όλα ρισκάρουν για την πρωτιά

Αν ο Σέρχιο Πέρεζ δεν μπορεί να πάρει τον τίτλο του πρωταθλητή, θα πρέπει να τον αφήσει εδώ. Η είσοδος στην πίστα του Μόντε Κάρλο είναι πολύ σημαντική, μια καλή βαθμολογία είναι πολύ πιο σημαντική από το να είναι κάποιος άλλος στο πρωτάθλημα.

Η βαθμολογία αυτή οδήγησε τον Pérez σε ένα ατύχημα στην πρώτη σεζόν. Weg is de kans op de zege en vooral de kans om in het spoor van Verstappen te blijven.

Ο Verstappen πρέπει να τα κάνει όλα για να πάρει την pole position. Στο pitbox της Aston Martin είναι όλα έτοιμα, καθώς ο Fernando Alonso έχει την πιο πρόσφατη πίστα, αλλά ο Verstappen δεν είναι πια στο δρόμο.

In de eerste twee sectoren komt hij tekort, in het laatste gedeelte van het circuit flikt hij het toch. 0,084 δευτερόλεπτα κάτω από το χρόνο του Alonso. “Na twaalf bochten zag ik op mijn scherm dat ik niet snel genoeg was en dat ik alles moest riskeren in het laatste deel van het circuit”, reageerde Verstappen.

Τα έκανα όλα σωστά και ήταν πολύ καλό.

Max Verstappen

“I heb in de laatste, allbepalende ronde een paar muurtjes geraakt en de vangrail een beetje naar binnen geduwd. I he’ve all geriskeerd en het was net genoeg.”

Ο Verstappen επαληθεύει την pole position του μία ημέρα αργότερα. Η αναμέτρηση του Πέρεζ έχει όλα τα στοιχεία που τον κάνουν να φαίνεται καλά και να είναι πολύ ακατάλληλος.

Barcelona: precies binnen de witte lijnen

Niet eerder noteerde Verstappen alleen maar 1’tjes in een raceweekeinde. Είναι ο πιο γρήγορος σε όλες τις προπονήσεις, την τεχνική κατάρτιση, ξεκινάει από την πρώτη θέση και κερδίζει τον αγώνα. Όχι ότι το εύρος των προπονήσεων είναι πολύ σημαντικό, αλλά αυτό δείχνει πολλά για την εμπιστοσύνη που εκφράζει ο Verstappen.

Tijdens de race is hij met een straatlengte voorsprong op weg naar de zege, als engineer Gianpiero Lambiase zich meldt over the boordradio.

“Je hebt de tracklimits (de randen van de baan, red.) drie keer overschreven en een waarschuwing gekregen. Je rijdt achttien seconden voor Lewis Hamilton, er is geen reden om risico’s te nemen.”

Verstappen, toch nieuwsgierig: “Wat is de snelste raceronde?” Lambiase: “1.16,6.” Om eraan toe te voegen dat het een eerste ronde op zachte banden van Pérez betrof, met DRS, waardoor hij nog sneller kon dan normal. “Γι’ αυτό και δεν με έκανα να το κάνω”.

Μπορείς να το κάνεις αυτό τώρα στο σπίτι σου μέσα στα φώτα;

Gianpiero Lambiase

Verstappen: “Wat is mijn snelste ronde?” Lambiase: “1.17,3. Maar zoals ik al zei, je hebt de waarschuwingsvlag gekregen, dus we kunnen ons niks permitteren.”

In topvorm kun je net even wat meer, bewijst Verstappen als hij de snelste rondetijd verbetert. Έχει βάλει 1.16,3 στα σύνορα. Lambiase: “Εντάξει, μπορείς να με πας στο σπίτι σου μέσα στα φώτα;”

Zandvoort: Δεν υπάρχει τελευταία στιγμή που να μην έχει περάσει η κούρσα

Gaat het regenen? Και πού θα γίνει αυτό; Και πόσο σκληρά;

Vragen die drie dagen lang in de paddock en op de tribunes van Zandvoort klinken, maar Verstappen nauwelijks bezighouden. “Uiteindelijk moet iedereen het ermee doen.”

Ούτε και όλα τα αγήματα που έρχονται στο δικό τους οικόπεδο, δεν τα βγάζουν από το μυαλό τους. Ο ένας θυρωρός έχει ακόμα και πιο πολλά στην ημερήσια διάταξη απ’ ό,τι οι άλλοι συνάδελφοι. Οι σπόνσορες προσφέρουν κάτι επιπλέον, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν είναι εκεί.

Δεν έχεις τίποτα άλλο να κάνεις. “Het zorgt niet voor extra druk op mijn schouders, ik weet dat het erbij hoort”, reageert Verstappen.

Onverstoorbaar gaat Verstappen in Zandvoort door waar hij gebleven was: winnen. Στο Noord-Hollandse duinen boekt hij zijn negende overwinning op rij. Ondanks de regen, die nota bene komt tijdens de opwarmronde als de coureurs al op droogweerbanden over de baan rijden.

Verstappen: “Het zou niet erg genoeg regenen om te kiezen voor ‘intermediates’ (een van de twee soorten regenbanden, red.), maar dat was niet de beste beslissing. Het maakte de race wel leuker.”

De verwachtingen zijn zo hoog, er wordt zoveel van hem verwacht.

Christian Horner

Het lijkt de Limburger soms weinig uit te maken waar ter wereld hij een zege pakt, maar teambaas Christian Horner weet wel beter.

“Το βλέπεις αυτό, όταν οι υπέροχοι οπαδοί των Κάτω Χωρών κάνουν το λαϊκό τραγούδι. Αυτό είναι μια μεγάλη στιγμή. Οι διαφωνίες είναι τόσο μεγάλες, που υπάρχουν πολλές από αυτές. Αυτό πρέπει να το καταλάβεις”.

Σιγκαπούρη και Ιαπωνία: η γλώσσα του πολέμου στην γλώσσα του πολέμου

Η Red Bull Racing είναι συνολικά πιο δυνατή και πιο όμορφη, σύμφωνα με τη Σιγκαπούρη. Verstappen wist het al voordat hij het vliegtuig in stapte. Στον προσομοιωτή κατάλαβε ότι το αυτοκίνητό του δεν μπορούσε να βγει από το μονοθέσιο σε μια δύσκολη, σκληρή πίστα.

Na vijftien overwinningen voor Red Bull op rij (de laatste race in 2022 en alle veertien in 2023) blijft Verstappen steken op de vijfde plek, Pérez op de achtste.

Ο οδηγός του WK δεν είναι εξαιρετικά τηλεκατευθυνόμενος. “Θέλω πολύ να κερδίσω, αλλά επειδή δεν μπορώ, πρέπει να το δεχτώ”. Αυτός το ξέρει: “Στη Σουζούκα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, αυτό με κάνει να νιώθω καλύτερα”.

Ό,τι είπε ο Verstappen, το είπε και ο ίδιος. Στην Ιαπωνία, η Red Bull είναι σαν μια ζώνη. “Η Σιγκαπούρη είναι γεμάτη, και εκεί δεν μπορούμε να θυμηθούμε τίποτα περισσότερο. Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό, τρέχει πολύ καλά και μας οδηγεί όπως μας βολεύει”.

In de race komt Verstappen, als hij de McLarens bij de start achter zich heeft gehouden, ook niet meer in de problemen. “Τι πύραυλος!“, klinkt het nadat hij is gefinisht.

Twee weken later wordt Verstappen in die Red Bull-raket for de derde week wereldkampioen.