Η εβδομάδα δοκιμών της Formula 1 ξεκινά: χιλιόμετρα, συλλογή δεδομένων και “sandbagging

WeLoveSports.gr

Τα μονοθέσια της Formula 1 για τη νέα σεζόν έχουν παρουσιαστεί και οι πρώτες ιδιωτικές δοκιμές έχουν ήδη διεξαχθεί, αλλά την Τετάρτη αρχίζει η πραγματική δουλειά για τις αγωνιστικές ομάδες της βασιλικής κατηγορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τότε ξεκινά μια εβδομάδα δοκιμών στο Μπαχρέιν, η οποία είναι σχεδόν εξίσου σημαντική με τον εναρκτήριο αγώνα στις 2 Μαρτίου στην ίδια πίστα.

Πριν από μερικά χρόνια, το pre season από πολλές εβδομάδες δοκιμών. Σε ένα ακόμη πιο μακρινό παρελθόν, οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα απεριόριστων δοκιμών με τον εξοπλισμό τους. Τώρα, κυρίως λόγω της εξοικονόμησης κόστους, αυτό έχει μειωθεί σε τρεις ημέρες.

Ο Max Verstappen φαίνεται ότι θα οδηγήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της Τετάρτης (από τις 08:00) και το απόγευμα της Πέμπτης στο Μπαχρέιν, ενώ ο ομόσταυλός του Sergio Pérez θα μπει στην RB20 το πρωί της Πέμπτης και καθ’ όλη τη διάρκεια της Παρασκευής.

Διαφορετικό από το συνηθισμένο

Αυτό το χειμερινό τεστ δεν έχει καμία σχέση, ας πούμε, με τις ελεύθερες δοκιμές πριν από έναν αγώνα. Για τρεις ημέρες, οι ομάδες έχουν οκτώ ώρες για να οδηγήσουν το αυτοκίνητό τους, που διακόπτονται από ένα διάλειμμα μιας ώρας για μεσημεριανό γεύμα. Κάθε ομάδα οδηγεί μόνο ένα αυτοκίνητο, πράγμα που σημαίνει ότι για όλες τις ομάδες, το αυτοκίνητο πρέπει να μοιράζεται μεταξύ των δύο οδηγών.

Ο δημοσιογράφος της F1 Louis Dekker για το τι πρέπει να προσέξετε κατά τη διάρκεια των δοκιμών:

“Οι γρήγοροι χρόνοι γύρου είναι ένας αναξιόπιστος δείκτης. Το να είσαι ο ταχύτερος δεν είναι σημαντικό στην εβδομάδα των δοκιμών ούτως ή άλλως. Οι βαθμοί δεν βγαίνουν από αυτό και οι ομάδες προτιμούν να κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά για όσο το δυνατόν περισσότερο”.

“Πράγματι, υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα οδηγών που άφησαν για λίγο το γκάζι για να χάσουν μερικά δέκατα. Εξάλλου, όσοι είναι αποδεδειγμένα οι ταχύτεροι εκτός grid μπορούν να υπολογίζουν σε επιπλέον ενδιαφέρον από τους ανταγωνιστές, οι οποίοι, οπλισμένοι με επαγγελματίες φωτογράφους, αποτυπώνουν με κάθε λεπτομέρεια τις αεροδυναμικές ανακαλύψεις”.

“Το να κάνεις μέτρα, αυτό είναι το ζητούμενο στο Μπαχρέιν. Γύροι χωρίς προβλήματα. Η προσάραξη και η επισκευή σημαίνει δαπανηρή απώλεια χρόνου. Τι πρέπει να προσέξουμε λοιπόν; Στους οδηγούς. Βγαίνουν λαμπεροί ή βλέπουμε σκυθρωπά βλέμματα; Οι ομάδες που καταλήγουν μετά από τρεις ημέρες δοκιμών στο συμπέρασμα ότι όλα κύλησαν ρολόι και ότι έχουν ολοκληρώσει πλήρως το πρόγραμμά τους είναι σε εξαιρετική κατάσταση”.

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, οι ομάδες θα είναι κυρίως απασχολημένες με τη συλλογή δεδομένων. Όλα θα παρακολουθούνται και ταυτόχρονα θα διαπιστώνουν αν υπάρχουν παιδικές ασθένειες στο μονοθέσιο. Πέρυσι, η Ferrari είχε να αντιμετωπίσει ένα ρύγχος που κατέρρευσε στην ευθεία. Όπως αποδείχθηκε, δεν ήταν τεχνικό πρόβλημα, αλλά ένα σφάλμα που έπρεπε να διορθωθεί.

Dark

Στην πίστα του Μπαχρέιν, οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το μονοθέσιό τους σε διαφορετικές συνθήκες. Πράγματι, κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνεδρίας θα είναι σκοτεινά στο Σαχίρ, γεγονός που με τη σειρά του θα επηρεάσει επίσης διάφορες πτυχές του μονοθεσίου, όπως η θερμοκρασία των ελαστικών.

Ένα κεντρικό θέμα κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών: οι χρόνοι γύρου δεν είναι σημαντικοί. Οι οδηγοί οδηγούν με διαφορετικές μίξεις ελαστικών, διαφορετικές ποσότητες καυσίμου και διαφορετικά set-up.

Ένας πατροπαράδοτος όρος στις δοκιμές είναι το “sandbagging”. Με άλλα λόγια: δένετε φανταστικούς σάκους άμμου στο αυτοκίνητό σας για να είστε λίγο πιο αργοί και ρίχνετε άμμο στα μάτια του ανταγωνισμού.

Οτιδήποτε για να αποφύγετε να δείξετε αυτό που έχετε να προσφέρετε πολύ νωρίς. Για όσους εξακολουθούν να θέλουν να κατατάσσονται μετά από τρεις ημέρες δοκιμών στο Μπαχρέιν: ο αριθμός των γύρων που ολοκληρώθηκαν είναι ένα ενδιαφέρον μέτρο σύγκρισης.