WeLoveSports.gr–
-
Louis Dekker
verslaggever Formule 1
-
Louis Dekker
verslaggever Formule 1
“I weet dat we er niet goed uitzien, maar schijn bedriegt. Το MCL60 μας είναι πολύ καλύτερο από το WK-stand που προτείνεται. Geef ons een paar maands, we zullen terugslaan.”
Μαϊάμι, αρχές Μαΐου. Zak Brown heeft wind tegen. Η ομάδα της McLaren πιστεύει ότι ο αγώνας στη Φλόριντα είναι μια δύσκολη υπόθεση. Οι συνεργάτες Lando Norris και Oscar Piastri προσπαθούν να βρουν ένα μακρύ, μακρύ και ανθεκτικό αυτοκίνητο για να το βελτιώσουν.
Το πικ-απ στη Formule 1 είναι ήδη έτοιμο. Αν και η Red Bull Racing κέρδισε τελικά, οι Ferrari, Mercedes και Aston Martin είναι οι επικρατέστερες στο βάθρο. Η McLaren κατέλαβε την πρώτη θέση.
Αυτή η εμβληματική ομάδα που από το 1966 και μετά αγωνίζεται στην F1 και έχει κατακτήσει πολλούς τίτλους, είναι πλέον μια ομάδα που έχει γίνει αχτύπητη. “Οι αντίπαλοί μας είναι η Williams, η Alfa Romeo, η Haas και η Alpha Tauri”, δήλωσε ο Brown. Ο 51χρονος Αμερικανός είναι εκτός παιχνιδιού. “We weten wat er in de pijplijn zit. Αυτό είναι καλό”.
Κανείς στο paddock δεν είναι τόσο ευγνώμων που να θέλει να δει το Browns peptalk. Acht raceweekends lang is er frustratie en malaise, maar in Oostenrijk, begin juli, komt de ommekeer.
Μια μεγάλη ενημέρωση για το αυτοκίνητο του Norris είναι έτοιμη. Ένα Σαββατοκύριακο αργότερα, ο Piastri τον παίρνει και αυτόν.
Οι εργασίες του Verstappen στην πόλη
Οι McLaren είναι στο Silverstone pijlsnel στο kwalificatie και duiken op zondagmiddag met Max Verstappen de eerste bocht in. Norris en Piastri kunnen de Nederlandse heerser zowaar een paar ronden bijbenen, maar Verstappen verslaan is nog een brug te ver.
Αυτό είναι δύσκολο: ο McLaren απέκτησε ένα νέο πλεονέκτημα. “Ze hebben onze RB19 heel goed gekopieerd”, sneert een lid van Verstappens crew.
“Μας έτυχε πολύ μεγάλη ζημιά στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι ενημερώσεις κάνουν αυτό που θέλουμε”, απάντησε ο οδηγός της McLaren.
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν τα πάντα. Ακριβώς 29 βαθμούς συγκέντρωσε η McLaren στα τελευταία GP του εξωτερικού. Και τώρα; 190 βαθμοί σε οκτώ αγωνιστικά σαββατοκύριακα. Η McLaren μπορεί να συγκριθεί με τη Ferrari και τη Mercedes. Μια αποκάλυψη.
Το θέμα είναι πού βρίσκεται το πλεονέκτημα των McLaren. “We hebben onze zwakke plekken minder zwak gemaakt”, zegt Piastri cryptisch. Ο Μπράουν βρίσκεται σε μια σειρά από παράγοντες.
“We hadden tijd nodig om de MCL60 te doorgronden: waarom vrat de auto de banden op? Waarom werkte het ene wel and het other niet? Όλοι οι υπόλοιποι μίλησαν καλύτερα για το ίδιο θέμα. Σκεφτείτε τα pitstops και την στρατηγική των αγώνων. Ένα επιτυχημένο Σαββατοκύριακο απαιτεί εμπιστοσύνη, ενέργεια και κίνητρο. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του μπαλέτου.”
Περισσότερες πληροφορίες από την Red Bull
Το γόνατο είναι ένα τικ-τεκ κάτω από την κυριαρχία του Verstappen, αλλά οι παντοδύναμοι Bulls έχουν κάτι που δεν τους αρέσει. Τρεις αγώνες στο πρωτάθλημα έδειξαν ότι η McLaren είναι καλύτερη. Αυτό οφείλεται στην κρίση του Sergio Pérez.
Στο WK-stand των κατασκευαστών η McLaren δεν είναι πλέον ο μέσος παίκτης, αλλά το πέρασμα από την Aston Martin είναι δύσκολο. Σε αυτό το Circuit of the Americas στο Όστιν (Τέξας) μπορεί να περάσει η ορφανή ταξιαρχία της Brown Aston Martin.
Η επόμενη σελίδα: Ferrari. Hoewel Brown therear nog niet aan denken. “Αυτό μπορεί, αλλά έχουμε ένα μικρό θαύμα. Η τελευταία είναι η σκουπιδοτενεκέ στο δρόμο. Και εμείς είμαστε πολύ έξυπνοι”.
Het was lang afzien, maar we hebben enorme stappen gezet. Αυτό φαίνεται σαν ένα ευχάριστο γεγονός.
De eerste speldenprik is al uitgedeeld. Το σπριντ στο Κατάρ, όπου ο Max Verstappen κέρδισε τον τίτλο του πρωταθλητή, κερδήθηκε από τον Oscar Piastri. Μια μέρα αργότερα, οι δύο McLaren-προπονητές βρέθηκαν στην πίστα. “Οι νίκες στο βάθρο είναι πιο σημαντικές. Αυτό πήγε γρήγορα, αλλά είναι πολύ δύσκολο. De eerste is de bijzonderste, maar nu willen we er meer”, zegt de 22-jarige Australiër.
“Vooral op snelle circuits met vloeiende bochten is de auto nu erg goed”, voegt Norris toe. “Ηταν πολύ αργά, αλλά έχουμε πάρα πολλά εμπόδια. Αυτό φαίνεται σαν ένα κέρδος. Είναι σημαντικό να έχουμε τώρα πολλά παιχνίδια μέσα στο γήπεδο”.
“We doen nu met twee auto’s voorin mee and kunnen elkaar helpen. Dat is niet bij elk team het geval”, verwijst Norris subtiel naar het falen van rivaal Aston Martin. Ο αμφίβολος οδηγός Φερνάντο Αλόνσο έχει λίγα πράγματα να κάνει με την επιτυχία του: Ο Λανς Στρολ δεν έχει πια ούτε ένα WK-punt.
Η αντίθεση είναι τεράστια. Toen Aston Martin aan het begin van het seizoen overrompelend uit de startblokken schoot met een podiumreeks van Alonso, was McLaren nergens. Οι ρόλοι είναι πλέον παραμελημένοι.
Ο Ζακ Μπράουν δίνει στους συνεργάτες του τα εύσημα. “Είχαμε ένα αυτοκίνητο που δεν μπορούσαμε να το προλάβουμε. Τώρα καταλαβαίνουμε πόσο καλοί είναι. Ο Λάντο και ο Όσκαρ είναι οι καλύτεροι.”
Την ίδια εβδομάδα ο Norris (23) βρίσκεται στην Browns optiek by de beste F1-coureurs. “Ο Lando έχει ξεκινήσει από εμάς ως υπερταλαντούχος, αλλά εδώ στο Τέξας είναι το πιο σημαντικό grand prix. Είναι γενικά ευγενικός, κάνει πολύ μικρές διαδρομές και είναι πολύ προσεκτικός”.
Με το άγγελμα του Piastri, ο Μπράουν έφυγε από την κορυφή. “Oscar is niet alleen extreem snel, maar hij heeft ook veel technische bagage en is opmerkelijk kalm en volwassen”.
“Jonge F1-coureurs willen vaak meteen op vrijdag de training winnen and belanden dan in de vangrail. Hem overkomt this niet. Αυτό σημαίνει πολλά. Ο Oscar είναι ένας droomrookie. Αυτός θα μπορούσε να είναι μόνο πιο στεγνός. Een toekomstig campioen. Geen twijfel mogelijk.”