Η Red Bull από την “partyteam” στην απόλυτη κυριαρχία: “Trots op mensen met wie ik werk

WeLoveSports.gr

Η δεύτερη κατασκευαστική δοκιμή για τη Red Bull Racing στη Formule 1 είναι μια επιτυχία. Σε μια εποχή που δεν έχει περάσει ακόμα, η Oostenrijkse renstal εμφανίζεται ως μια από τις πιο επιτυχημένες ομάδες στην ιστορία του αθλήματος.

Όλες οι Ferrari, Williams, McLaren, Mercedes και Lotus ήταν η καλύτερη ομάδα. Mocht Max Verstappen volgende week de rijderstitel binnenhalen, dan is dat al de zevende voor Red Bull.

Μεταξύ 2014 και 2020 η Mercedes θα κυριαρχήσει στο άθλημα. Τα υπόλοιπα ήταν χαλαρά και είχε γίνει αντιληπτό ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει μεγαλύτερη υπεροχή. Δέκα χρόνια αργότερα όλα είναι διαφορετικά: Η Red Bull είναι η νέα Mercedes. Και αυτό πιστεύει και ο κορυφαίος πιλότος της παγκόσμιας κατάταξης Lewis Hamilton: “Είμαστε ένα δευτερόλεπτο ανά δευτερόλεπτο πιο κοντά. Bizar.”

Η επιτυχία της Red Bull ξεκίνησε το 2005. Μέσα σε μια διετία η μικρή ομάδα μετατράπηκε σε νικήτρια ομάδα. Ένα ελατήριο που έπεσε στο κενό.

2005-2008: ανακύκλωση ως “partyteam

Το 2005 η Red Bull ανέλαβε την ομάδα της Jaguar. Η ομάδα δεν είχε τις μεγαλύτερες επιτυχίες στη Formule 1, ενώ η Red Bull ήταν όλες τις προηγούμενες χρονιές ενεργή ως χορηγός της Sauber.

Τον τελευταίο χρόνο η renstal ήταν γνωστή ως “partyteam”. Ludieke acties kleurden de Formule 1. Όμως, στην συνέχεια θα είναι και άλλοι άντρες που θα είναι μαζί τους. Ο Χέλμουτ Μάρκο ήταν ένας έμπιστος του Dietrich Mateschitz, του αρχηγού των Red Bull, και ήταν μέχρι τότε σύμβουλος.

Ο Κρίστιαν Χόρνερ είχε συναντήσει τον Άρντεν τα προηγούμενα χρόνια σε μια ομάδα GP2 και ήταν μέλος της ομάδας. Αλλά η πιο σημαντική μεταγραφή ήταν η μεταγραφή του κορυφαίου Adrian Newey, ο οποίος μετακόμισε στη McLaren.

2009-2013: η πρώτη περίοδος επιτυχίας

Το 2009 θα εισαχθούν νέες ρυθμίσεις, ώστε τα αυτοκίνητα να είναι τελείως διαφορετικά. Οι κορυφαίες ομάδες όπως η McLaren και η Ferrari ξεπέρασαν το όριο, αλλά η Red Bull έχασε την ευκαιρία να κάνει μια εξαιρετική εμφάνιση. Δεν έκαναν τίποτα περισσότερο από το σπαθί του Ross Brawn.

Η εξαιρετική ομάδα της Ferrari χτυπάει την ομάδα της Honda, η οποία είχε πάρει το σκήπτρο του προγράμματος Formule 1. Με ελάχιστο προϋπολογισμό η Brawn GP δημιούργησε ένα φανταστικό αυτοκίνητο. Ο Jenson Button ήταν ο κορυφαίος οδηγός και η ομάδα του πακετάρισε τον κατασκευαστή. Η Red Bull αναδείχθηκε σε αμφότερες τις ομάδες ως η δεύτερη.

Η Brawn GP είναι η μόνη ομάδα με ένα ποσοστό τίτλου στο υψηλότερο ποσοστό, όταν την προηγούμενη χρονιά αυτή η ομάδα ξεπεράστηκε από τη Mercedes.

Το 2010 ήταν πολύ καλό για τον Newey και τη Red Bull. Το αυτοκίνητο ήταν πιο γρήγορο και στον τελευταίο αγώνα της σεζόν ο Sebastian Vettel πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή. Η Red Bull ήταν εκείνη τη στιγμή η καλύτερη ομάδα μεταξύ των ομάδων. Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής.

In de drie daaropvolgende jaren werden Vettel en Red Bull opnieuw wereldkampioen. Οι αγώνες του 2010 και του 2012 ήταν συναρπαστικοί, με μεγάλη συναγωνισμό για την Red Bull. Το 2011 και το 2013 ο Φέτελ κυριάρχησε στη Φόρμουλα 1.

Μέσα σε πέντε χρόνια η Red Bull κέρδισε 47 αγώνες, εκ των οποίων 37 από τον Vettel και 10 από τον teamgenoot Mark Webber.

2014-2020: Μεγάλη περίοδος κυριαρχίας της Mercedes

Na de vierde wereldtitel van Vettel werden er wederom nieuwe motorreglementen ingevoerd. De V8-blokken werden vervangen door V6-turbo-hybride-motoren. Η Renault, ο μηχανοδηγός της Red Bull, έριξε την πλάκα στο έδαφος με μεγάλη διαφορά.

De motor van Mercedes liep onderwijl so verschrikkelijk hard, dat het leek alsof de other fabrikanten een Formule 2-motor hadden gemaakt. De motor van Renault was traag en vooral onvoorspelbaar. Στα τελευταία χρόνια με τους καινούργιους κινητήρες πολλές Red Bulls έφυγαν κανονικά, ενώ η Mercedes σε μια από τις περισσότερες περιόδους είχε μια δεύτερη διαφορά από τους ανταγωνιστές.

Η Mercedes έβγαλε μια κούρσα. Το 2014, το 2015 και το 2016 η ομάδα έμεινε στους οκτώ αγώνες. Το 2014 ο νεοσύλλεκτος Daniel Ricciardo δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε τρία Grand Prix.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2015, η Red Bull κέρδισε geen enkele grand prix. Το 2016, ο Verstappen ήταν ένας από τους καλύτερους οδηγούς που έσπασαν την υπεροχή της Mercedes. Έκανε στην Ισπανία την πρώτη του νίκη στη Formule 1, μετά από ένα ατύχημα των δύο Mercedes.

Στις χρονιές που πέρασαν, η Ferrari και η Red Bull ήταν νικητές, αλλά η Mercedes έχασε τους τίτλους. Tot en met 2020 pakte Verstappen in totaal tien zeges, terwijl Ricciardo for zijn vertrek na het seizoen van 2018 ook nog enkele zeges pakte. Η δεύτερη γραμμή ήταν το 2019 μακρά και ακατάλληλη, όταν η Red Bull μεταπήδησε στα μονοθέσια της Honda.

2021-heden: πορεία προς την απόλυτη κυριαρχία

Το 2021 όλα είναι ίδια και τα ίδια και ο Φερστάπεν θα τα καταφέρει για να πάρει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Μετά από έναν αμφιλεγόμενο τελικό στο Άμπου Ντάμπι, όπου η κούρσα για τον τίτλο στην τελευταία στροφή είχε ξεχαστεί, ο Verstappen ήταν η μεγάλη του αποστολή.

Wat nobody toen wist, is dat zo’n spannende strijd voorlopig niet meer for zou komen.

Τον προηγούμενο χρόνο έγιναν πολλές νέες ρυθμίσεις, και αυτή τη φορά η Red Bull βγήκε ως η καλύτερη από το λεωφορείο. Ο Newey ανέλαβε το πιο γρήγορο βαγόνι και μεσολάβησε για μια πολύ καλή εμφάνιση του Verstappen. Οι αγώνες Vijftien κέρδισαν τον Ολλανδό, ένα νέο ρεκόρ.

Dit jaar is de concurrentie al helemaal nergens te bekennen. Η Red Bull κέρδισε μέχρι σήμερα 15 από τα 16 grand prix. Όλοι στη Σιγκαπούρη θα είναι οι άνδρες του Christian Horner.

Θα φτάσουμε μέχρι το 2025;

Οι επόμενες δύο περιόδους είναι σταθερές. Αυτό σημαίνει ότι η Red Bull μπορεί να υποστηρίξει την τεράστια επιτυχία της, και ότι για τις άλλες ομάδες θα είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή για να έρθουν σε επαφή. Ο Χάμιλτον δεν πιστεύει ότι αυτός και η Mercedes μπορούν να κάνουν το καλύτερο δυνατό. “Για να είναι το γκρουπ των τελευταίων χρόνων κλειστό, όταν δεν έχουμε πια ούτε ένα δευτερόλεπτο πίσω, είναι ένα μεγάλο κέρδος για την ομάδα”.

Ο Verstappen πιστεύει ότι βρίσκεται στην τέλεια ομάδα. “Είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι με αυτούς τους ανθρώπους. Je ziet niet iedereen op de baan, maar ook in de fabriek in Milton Keynes doen ze all goed en zorgen ze dat we bijna elk weekend een winnende auto hebben.”

De dominantie is compleet, de constructeurstitel is binnen and de rijderstitel zal spoedig volgen. En dan te beseffen dat het aanhouden van de suprematie in de komende jaren niet onwaarschijnlijk is.