Ο Verstappen καταγγέλλει υπερβολικά πολλά με “υπονοούμενα”: “Mensen kunnen weer hun mond houden

WeLoveSports.gr

Ο κανονισμός του εντύπου 1 έχει καθοριστεί. Μετά από ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο στη Σιγκαπούρη, όπου ο Verstappen δεν είχε το τελευταίο σκέλος του kwalificatie και τη Δευτέρα από το timing του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν είχε αλλάξει περισσότερο από το προηγούμενο, ο Ολλανδός βρίσκεται στην Ιαπωνία “σύντομα” στην πρώτη θέση. Για δεύτερη φορά φέτος και για 29η φορά στην καριέρα του.

Και σε μια στιγμή που κανείς δεν ήταν στο γήπεδο, ο αριθμητικά δεύτερος Oscar Piastri έπρεπε να περάσει περισσότερο από ένα μισό δευτερόλεπτο.

Mond houden

“Singapore is vergeten, daar merken we niks meer van”, δήλωσε ο Verstappen na afloop van de kwalificatie. “Και όσοι λένε ότι αυτό είναι διαφορετικό και κάνουν όλους τους υπαινιγμούς, θα πρέπει να το ξεχάσουμε”.

Μετά το GP της Σιγκαπούρης υπήρχαν άνθρωποι που ανησυχούσαν ότι η Red Bull πρέπει να είναι πιο προσεκτική, ώστε να ελεγχθούν καλύτερα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της προηγούμενης εβδομάδας.

Σε όλες τις προπονήσεις ο Verstappen άφησε μια μεγάλη αδράνεια, και η τελευταία του διαδρομή στην κούρσα ήταν μία για να σταματήσει από ένα δαχτυλίδι. Swingend από δεξιά προς τα αριστερά στις zogenoemde esses, το slingerende sectie aan het begin van het circuit vol met snelle bochten, vol vertrouwen door de lastige bochten in de tweede sector and heel agressief door de laatste chicane.

“Το Σαββατοκύριακο είναι κορυφαίο”, είπε ο Verstappen. “Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό, τρέχει υπέροχα και μας οδηγεί όπως μας αρέσει. Η τελευταία ημέρα είναι πολύ καλή. De balans is optimal en dat maakt het heel prettig om mee te rijden.”

“Als je je in de cockpit helemaal op je gemak voelt, kun je nog net wat sneller. I wist dat het nog iets sneller kon, maar wilde natuurlijk niet riskeren de auto in de kreukels te rijden. De auto reed on rails. Όλα είναι εντάξει. Het was genieten, ik had geen enkel probleem.”

Άλλα αεροπλάνα

Ο Κρίστιαν Χόρνερ, μέλος της ομάδας Red Bull, είναι πολύ προσεκτικός απέναντι στην ικανότητα του Φερστάπεν. “Ήταν μια πολύ καλή επιλογή, όλοι οι τέσσερις είναι έτοιμοι για την κατάταξη. Στην τελευταία σειρά ήταν ο τελευταίος τομέας ενός άλλου αεροπλάνου”.

Ο Piastri kwalificeerde zich verrassend als tweede. Ο νεαρός Αυστραλός, ο οποίος βρίσκεται στην πρώτη του συμμετοχή στην F1, έχει τακτικά πολύ ωραία πράγματα να κάνει. Την ίδια ημέρα ο Piastri είπε ότι είχε μια θέση στην pole position μετά από ενημέρωση της McLaren. Ακολουθεί η πίστα της Suzuka, το Silverstone και το Spa-Francorchamps, όπου η McLaren το έκανε αυτή τη χρονιά.

“Είμαι πολύ χαρούμενος με τον τελευταίο γύρο, όταν το γκολ με τον Max είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι νομίζαμε”, είπε ο Piastri. “I had misschien twee tienden sneller gekund, maar echt geen dikke halfve seconde. Max was onverslaanbaar vandaag.”

Σενάριο Senna vs. Prost

Ο Lando Norris ξεκίνησε τον αγώνα στη Suzuka ως τελευταίος. Έχει ένα ιδανικό σενάριο για τους υπόλοιπους. “Το μονοθέσιο είναι καλό, έχουμε έτοιμες τις θέσεις μας. Φυσικά, θα θέλαμε να είμαστε πιο προσεκτικοί με τον Max, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η Ferrari μας έχει αλλάξει. Natuurlijk gaan we proberen Max aan te vallen, maar als hij in bocht 2 leidt, is het gebeurd.”

“Misschien kan Oscar Max en zichzelf elimineren”, γράφει ο Norris. “Όπως ο Prost και ο Senna μπορούν να το κάνουν εδώ, έτσι μπορεί να το κάνει και αυτός. Αυτό πρέπει να με κάνει να νιώσω καλά”.

Το 1990 ο Senna και ο Prost συγκρούστηκαν στο τελευταίο μπούστο του αγώνα, όπου το Βραζιλιάνικο πρωτάθλημα ήταν σε εξέλιξη. Ένα χρόνο αργότερα οι δύο αντίπαλοι έφυγαν μαζί από τη Suzuka, όπου ο Prost πήρε τον τίτλο.

Banden sparen

Piastri weet dat de kaarten morgen anders kunnen liggen. “Het wordt lastig omdat het veld achter Max zo dicht bij elkaar zit en Pérez ook zal komen. Όλα είναι ανοιχτά στην κόντρα με τη Ferrari και τη Mercedes”.

Piastri: “Το γλίστρημα είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ ό,τι φαίνεται. Αυτό κάνει αυτόν τον αγώνα έναν πολύ διαφορετικό αγώνα από αυτόν που έγινε στο Silverstone. Δεν μπορούμε να βγάλουμε το αέριο από το στόμα μας”. Η μεγάλη ολίσθηση οφείλεται κυρίως στο μεγάλο πλήθος των αποτυχημένων αγώνων και στις υψηλές θερμοκρασίες.

Ook Verstappen wil nog niet te ver vooruitdenken, al gaat hij de race met vertrouwen tegemoet. “De bandenslijtage moeten we morgen in de gaten houden, maar in de race zullen we ook snel zijn. En met winst de constructeurstitel prolongeren hier in Japan is het doel en zou mooi zijn.”

Bekijk hieronder de volledige startvolgorde voor de race van morgen: