WeLoveSports.gr–
-
Louis Dekker
Δημοσιογράφος της Φόρμουλα 1 στο Μπαχρέιν
-
Louis Dekker
Δημοσιογράφος της Φόρμουλα 1 στο Μπαχρέιν
Είναι πανύψηλο φαβορί με το εντυπωσιακό νέο πυραυλάκι RB20 και φαίνεται σίγουρο ότι θα είναι η καλύτερη ομάδα με το καλύτερο μονοθέσιο τις επόμενες σεζόν. Ο τέταρτος και ο πέμπτος παγκόσμιος τίτλος του Max Verstappen μοιάζουν θέμα χρόνου. Όχι πριν από το 2026 έρχεται μια αλλαγή στους κανόνες που θα μπορούσε να ανατρέψει εκ βάθρων την ιεραρχία της F1.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι ο Verstappen – αν το επιτρέψουν οι πάγοι και οι καιρικές συνθήκες – θα είναι ακόμα εκεί τότε. Αλλά το ερώτημα είναι: για πόσο καιρό; Στο Μπαχρέιν, όπου γίνεται το πρώτο γκραν πρι, ο Verstappen αμφιβάλλει φωναχτά για το μέλλον. Συγκεκριμένα: το μέλλον του μετά, και εκτός, της Formula 1. “Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι, αλλά σε μικρότερο βαθμό. Και αν σταματήσω να αγωνίζομαι στη Formula 1, πραγματικά τελείωσε”.
Βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα στο Bahrain International Circuit, δείχνοντας γυμνασμένος και χαλαρός. Ο Max Verstappen έδωσε ήδη το πρώτο χτύπημα στην εβδομάδα δοκιμών στα τέλη του περασμένου μήνα: η RB20 τράβηξε τα βλέμματα. Τόσο ο σχεδιασμός όσο και οι επιδόσεις εντυπωσίασαν.
Μπορεί η αγωνιστική του στέγη Red Bull Racing να βρίσκεται στο μάτι της θύελλας λόγω της υπόθεσης γύρω από τον επικεφαλής της ομάδας Christian Horner, αλλά ο Verstappen δεν έχει ξεφύγει από το θέμα. Η αναστάτωση δεν τον έχει αποσπάσει ούτε στιγμή τις τελευταίες εβδομάδες. “Δεν είμαι απασχολημένος με αυτό. Το να κάνω τη δική μου δουλειά στο αυτοκίνητο, αυτό είναι μια καθημερινή δουλειά. Πληρώνομαι για να επιταχύνω, όχι για τις δουλειές γύρω από αυτό”.
Σκοτεινό σύννεφο
Ο Verstappen είναι προφανώς εξέχουσα φυσιογνωμία της αγωνιστικής του στάνης, αλλά δεν ενημερώνεται λεπτό προς λεπτό για τις εξελίξεις στο παρατεταμένο ζήτημα που πλανάται σαν μαύρο σύννεφο πάνω από το Μπαχρέιν. “Δεν εξαρτάται ούτε από εμένα φυσικά. Δεν παίζω κανένα ρόλο σε όλη αυτή την ιστορία και προτιμώ επίσης να μείνω έξω από αυτήν”.
Παρόλα αυτά του τέθηκαν οι ίδιες ερωτήσεις ξανά και ξανά. Κατά δική του ομολογία, αυτό δεν ενόχλησε τον Verstappen. Είναι πλέον -26 ετών νέος, αλλά στη δέκατη σεζόν του στη Formula 1- συνηθισμένος στο παιχνίδι με τον παγκόσμιο Τύπο.
Ο Verstappen έχει εξαγνιστεί. Και επιδέξιος στο να αποφεύγει επιδέξια τις αμήχανες ερωτήσεις για ευαίσθητα θέματα. “Έχω μάθει τα τελευταία χρόνια να μην μιλάω για τα πάντα δυνατά. Τότε όλοι αρχίζουν να γράφουν τα πράγματα ξανά με έναν συγκεκριμένο τρόπο, μεταφράζονται παντού και παίρνεις πάλι αυτές τις ιστορίες που δεν είναι χρήσιμες σε κανέναν”.
Ο Verstappen υποστηρίζει ότι άλλες αγωνιστικές ομάδες χρησιμοποιούν την αναταραχή γύρω από το αφεντικό της ομάδας του για να χτυπήσουν την Red Bull Racing. “Οι ομάδες της Formula 1 κάνουν ό,τι μπορούν για να ταρακουνήσουν η μία την άλλη. Αυτή είναι μια τακτική που βλέπεις παντού, όχι μόνο με αυτή την ιστορία. Είναι τυπικό φαινόμενο της F1. Προσπαθείς να εκμεταλλευτείς τα πάντα. Ναι, θα είχαμε κάνει το ίδιο”.
Νέο όπλο
Αντίθετα, ο Φερστάπεν μιλάει για τη γνωριμία με το νέο του όπλο. “Είδα τα πρώτα σχέδια στα τέλη του περασμένου έτους στο Άμπου Ντάμπι”, λέει. Όχι ότι το βρήκε εξαιρετικά συναρπαστικό εκείνη τη στιγμή. “Φαινόταν όμορφο και διαφορετικό, αλλά δεν με ενδιαφέρει πραγματικά πώς μοιάζει το αυτοκίνητό μου. Αρκεί να είναι γρήγορο”.
Ο Verstappen δεν είδε αρχικά πολλά περισσότερα από τα σκίτσα. “Στο μυαλό μου σκεφτόμουν ήδη τις διακοπές. Τέλος πάντων, δεν ρωτάω πολλά γι’ αυτό. Εμπιστεύομαι την ομάδα μου. Έχουν αποδείξει τον εαυτό τους. Και αυτό φάνηκε και εδώ στο Μπαχρέιν. Όταν μπήκα μέσα, στην πραγματικότητα ένιωσα φυσιολογικά αμέσως. Μια καλή αρχή”.
Κριτική του ημερολογίου
Επικριτικός είναι ο Verstappen όταν πρόκειται για το ημερολόγιο της Formula 1. Η μεγαλύτερη σε διάρκεια σεζόν στην ιστορία: 24 αγώνες σε δέκα μήνες. “Πάρα πολλοί”, είναι η ετυμηγορία του. “Είμαι ακόμα νέος, αλλά πραγματικά δεν πρόκειται να συνεχίσω να κάνω τόσους πολλούς αγώνες ανά σεζόν για άλλα δέκα χρόνια. Δεν είναι πρόβλημα τώρα, αλλά θα γίνει. Έτσι αισθάνομαι εγώ. Κάποια στιγμή γίνεται η ποιότητα έναντι της ποσότητας”.
Με το τελευταίο, ο Verstappen αναφέρεται στην ποιότητα ζωής. “Δεν είναι βιώσιμο. Η ισορροπία έχει χαθεί. Είμαστε τόσο συχνά μακριά από το σπίτι μας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Λατρεύω τους αγώνες, αλλά υπάρχουν περισσότερα στη ζωή από τη Formula 1. Τόσες πολλές εβδομάδες μακριά από το σπίτι, συν τις υποχρεώσεις του μάρκετινγκ και τις ημέρες στον προσομοιωτή. Αξίζουν όλα αυτά ακόμα;”
Βραχυπρόθεσμα, ο Verstappen ελπίζει ότι η διοίκηση της F1 θα μειώσει τον αριθμό των αγώνων. “Αυτό θα μπορούσε να με κερδίσει για να συνεχίσω περισσότερο. Απολύτως. Αν η σύνοδος κορυφής της F1 θέλει ακόμα περισσότερους αγώνες, αυτό είναι στο χέρι της, αλλά αν οι οδηγοί πρόκειται να συντομεύσουν την καριέρα τους ως αποτέλεσμα, είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούν”.
“Ξέρω πολύ καλά τι θέλω έξω από τη Formula 1”, κοιτάζει μπροστά ο Verstappen. “Ασχολούμαι ήδη με πολλά πράγματα εκτός F1, όπως αγώνες sim και προπόνηση ταλέντων. Με τον καιρό, θέλω να αφιερώσω περισσότερο χρόνο και ενέργεια σε αυτά. Και: να κάνω διασκεδαστικά πράγματα. Απλά να πηγαίνω διακοπές όταν θέλω να πάω διακοπές και να απολαμβάνω άλλα πράγματα”.
Μελλοντική εικόνα
Η μελλοντική εικόνα ακούγεται άβολη: ο Max Verstappen ως σπιτόγατος. Είναι όμως ένα ρεαλιστικό σενάριο. “Η ζωή μου περιστρέφεται γύρω από τα χρονοδιαγράμματα και τα ημερολόγια των αγώνων για σχεδόν 20 χρόνια. Λίγο πολύ το ίδιο κάθε σεζόν. Είτε πρόκειται για καρτ είτε για Formula 1, δεν έχει μεγάλη διαφορά. Θέλω να βρίσκομαι πιο συχνά στο σπίτι μου. Πάντα έτσι ήμουν”.
Το 2028 λήγει το συμβόλαιο του Verstappen στην F1. Μέχρι τότε θα είναι 31. “Αν θα συνεχίσω τότε; Δεν έχω ιδέα. Δεν έχω κάποιο σχέδιο ακόμα, αλλά κάποια στιγμή το έχω δει. Οι αγώνες είναι διασκεδαστικοί, αλλά όλα αυτά τα ταξίδια και τα πάντα γύρω από αυτούς σε τρώνε. Τότε δεν έχει πια σημασία τι κερδίζεις. Στο τέλος, το θέμα είναι να είσαι ευτυχισμένος με αυτό που κάνεις”.
Όποιος πιστεύει ότι η αποστολή του Verstappen είναι να σπάσει όλα τα ρεκόρ κάνει λάθος. “Η φιλοδοξία μου είναι ότι θέλω να κερδίσω όσο το δυνατόν περισσότερα, αλλά δεν θα μείνω μέχρι να έχω οκτώ παγκόσμιους τίτλους. Δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος. Δεν χρειάζομαι τόσους πολλούς. Είμαι ήδη πολύ χαρούμενος με όσα έχω πετύχει. Περισσότερα από όσα θα μπορούσα ποτέ να ονειρευτώ”.
“Τρεις τίτλοι; Πέντε τίτλοι; Επτά τίτλοι; Όταν σταματήσω δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτός ο αριθμός. Και δεν νομίζω ότι θα πέσω σε μια μαύρη τρύπα αν σταματήσω τη Formula 1. Τότε το βιβλίο θα κλείσει. Πώς θα μείνω στην ιστορία; Πραγματικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτό”.