WeLoveSports.grs
Ήταν λίγο χελιδόνι στο Σίλβερστοουν, την Πέμπτη στο περπάτημα πίστας, η παραδοσιακή βόλτα που κάνουν οι οδηγοί με το πλήρωμά τους στην πίστα για να δουν μόνοι τους πώς είναι η πίστα. Για τον Κινέζο Zhou Gyanyu ήταν μια επιστροφή στο μέρος όπου γλίτωσε τον θάνατο πριν από ένα χρόνο. Η πρώτη γωνία: Abbey.
Ήταν ένα στενή απόδραση, αμέσως μετά την έναρξη του Βρετανικού Γκραν Πρι. Μετά από μια καλή πρόκριση, ο Zhou πήγε στο κυνήγι για βαθμούς παγκόσμιου πρωταθλήματος από την πέμπτη σειρά. Εκτοξεύτηκε χωρίς προβλήματα, αλλά η Alfa Romeo έγινε ένα χαλαρό κανόνι όταν χτυπήθηκε ο Zhou από πίσω.
Μια μονομαχία μεταξύ του George Russell (Mercedes) και του Pierre Gasly (AlphaTauri) παραλίγο να σκοτώσει τους Κινέζους. Ο Ζου τορπιλίστηκε από τον Ράσελ, γλίστρησε ανάποδα με μεγάλη ταχύτητα στην άσφαλτο και το χαλίκι, εκσφενδόνισε τη στοίβα των ελαστικών και πέταξε στους φράχτες.
Έχετε ξεκάθαρη εικόνα για το τι συνέβη ένα χρόνο μετά;
“Στην αρχή ήξερα μόνο ότι με είχαν χτυπήσει από πίσω στο δρόμο για το Abbey. Το ένιωσα φυσικά, αλλά δεν μπορούσα να το τοποθετήσω. Μόλις είδα τις εικόνες στον ιατρικό σταθμό στην πίστα. Τώρα ξέρω πώς ήμουν ανάποδα, με μπόουλσαν και προσγειώθηκα στους φράχτες λίγο πριν από το κοινό».
«Οι τρεις μας κατευθυνθήκαμε προς τη γωνία. Ένας φρικτό συμβάν. Δεν έφταιγα εγώ. Ήμουν εντελώς άτυχος. Επιβάτης στο δικό μου αυτοκίνητο. Βίαιο και τρομακτικό. Αλλά και συνδυασμός περιστάσεων. Είναι πράγματα που μπορούν να συμβούν. Κάθε οδηγός το ξέρει αυτό. Ήμουν τρομοκρατημένος.”
Δεν υπέστησαν σημαντικούς τραυματισμούς από το συμβάν. ήσουν τυχερός; Ή ήταν καθοριστικά τα μέτρα ασφαλείας;
“Ήμουν πολύ τυχερός. Ένα τόσο τεράστιο χτύπημα μπορεί να αποδειχθεί πολύ διαφορετικά. Το συνειδητοποιώ πλήρως, ειδικά επειδή η ταχύτητα ήταν τόσο υψηλή και το αυτοκίνητο δεν φρέναρε σχεδόν καθόλου. Οφείλω τη ζωή μου κυρίως στον φωτοστέφανος. Η προστασία του πιλοτηρίου απέτρεψε σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι».
“Δεν πρέπει ποτέ να υποτιμάτε τη δύναμη ενός τέτοιου τελικού αντίκτυπου. Τα τρέχοντα μονοθέσια της Formula 1 είναι ικανά να απορροφήσουν τεράστια χτυπήματα. Η ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA κάνει ό,τι μπορεί για να κάνει το άθλημά μας πιο ασφαλές. Είμαι ευγνώμων γι’ αυτό.”
Ήταν συγκρουσιακό να επιστρέψεις στον τόπο της καταστροφής;
“Είμαι πολύ χαρούμενος που μπορώ να πω την ιστορία, αλλά είναι επίσης ένα κλειστό βιβλίο για μένα. Ποτέ δεν κοίταξα πίσω στα πλάνα μετά από εκείνη την Κυριακή και δεν το ονειρεύτηκα ούτε τίποτα. Φυσικά είναι δύσκολο να θυμηθώ εντελώς πριν το κλείσω . Είναι δύσκολο να αγνοήσεις φωτογραφίες: τώρα εμφανίζονται παντού, αλλά δεν με νοιάζει. Δεν με πειράζει να κάνεις ερωτήσεις, αλλά δεν νιώθω την ανάγκη να ξαναδώ το βίντεο.”
Έχετε δει τους ανθρώπους που σας ανέσυραν από τα συντρίμμια;
“Ναι. Αυτό ήθελα. Προφανώς αυτό το Σαββατοκύριακο έχω περισσότερα συναισθήματα από ό,τι σε άλλες πίστες. Χαίρομαι που μπόρεσα να συναντήσω τους στρατάρχες με την ησυχία μου. Ήταν ωραίο να άκουσα την ιστορία τους και να τους ευχαριστήσω, αλλά” Επίσης, ανυπομονώ πολύ για αυτόν τον αγώνα. Ανυπομονώ για μήνες».
“Πέρυσι είχα ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο εδώ μέχρι τότε. Θέλω να ξανακάνω αυτό το νήμα. Το Silverstone εξακολουθεί να είναι η αγαπημένη μου πίστα παρά το ατύχημα. Μεγάλωσα στην Αγγλία και ζω στο Λονδίνο. Αισθάνομαι σαν τον αγώνα στο σπίτι μου. Η ατμόσφαιρα δεν υστερεί σε κανέναν».
Επέστρεψες σε λίγες μέρες μετά τη συντριβή. Δεν ήταν πολύ γρήγορο;
“Ίσως. Ήμουν άτυχος που το Grand Prix της Αυστρίας ήταν αμέσως μετά το Silverstone. Μπήκα σε ένα εντελώς καινούργιο μονοθέσιο. Μόνο η θέση μου ήταν η ίδια. Οι κατατακτήριες πήγαν άσχημα. Είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσα να το κάνω χωρίς τις συνέπειες της σύγκρουσης τα πήγαν καλύτερα, αλλά γρήγορα επέστρεψαν στον ρυθμό. Μετά από αυτό δεν είχα άλλα προβλήματα».
Μετά από μια βίαιη σύγκρουση, συχνά ακολουθούν παρεμβάσεις ασφαλείας. Και σε αυτή την περίπτωση;
“Ναι. Έχουν φροντίσει το Abbey. Υπάρχει μια επιπλέον λωρίδα ασφάλτου τώρα, για να μην περιστρέφεσαι στο χαλίκι.”
“Κατά την κατασκευή του νέου μας αυτοκινήτου, εξετάσαμε επίσης τις συνέπειες της σύγκρουσης. Το σασί είναι πολύ πιο δυνατό. Το προηγούμενο πληρούσε επίσης όλες τις απαιτήσεις, αλλά είδαμε ακόμα ότι τα εξαρτήματα είχαν πέσει. Ειδικά λόγω της ανατροπής. Ένα τρακάρισμα Δεν μπορείς να προσομοιώσεις έτσι. Πάντα μαθαίνεις από αυτό.”
Πριν από μια εβδομάδα, ο Ολλανδός Dilano van ‘t Hoff πέθανε σε ατύχημα στο Spa-Francorchamps. Το Grand Prix είναι σε λίγες εβδομάδες. Χρειάζεται τροποποίηση του κυκλώματος;
“Ναι, ο γωνιακός συνδυασμός Raidillon-Eau Rouge πρέπει να αναθεωρηθεί. Είναι ένα εμβληματικό κομμάτι. Το να αντιμετωπίσεις μια τέτοια γωνία είναι ευαίσθητο, αλλά κόστισε απλώς πάρα πολλές ζωές. Το 2019 έχασα έναν καλό φίλο: τον Anthoine Hubert. Τώρα όλοι έχουν ταρακουνήθηκε ξανά, αλλά φυσικά είναι πολύ αργά».
“Είδα εικόνες από τη δεκαετία του εξήντα στο Διαδίκτυο. Μετά υπήρχε ένα μικρό σικάν. Νομίζω ότι εκεί βρίσκεται η λύση. Η κερκίδα μπορεί να επιστρέψει πίσω. Ένα τέτοιο σικέιν μειώνει την ταχύτητα και τότε αυτόματα λαμβάνετε λιγότερα βίαια περιστατικά. Ελπίζω ότι η Formula 1 θα το εξετάσει σοβαρά».