WeLoveSports.gr-Σάββατο, 08:29
Louis Dekker
Ρεπόρτερ της Φόρμουλα 1
Louis Dekker
ρεπόρτερ Formula 1
Η Aston Martin ξεκίνησε φανταστικά τη σεζόν, αλλά στη συνέχεια έπεσε πολύ πίσω. Πώς μπορούν οι κατασκευαστές να επανέλθουν στην 1η θέση;
“Το προηγούμενο αυτοκίνητο δεν ήταν καλό. Η ομάδα δεν ήταν καλή. Γι’ αυτό και αυτό εδώ είναι κατά 95% καινούργιο. Οι άλλοι έχουν το δικό τους όπλο στην πόρτα. Εμείς δουλέψαμε από την αρχή. Αυτό δίνει προοπτική”.
Είναι Φεβρουάριος του 2023. Ο Fernando Alonso αφήνει να εννοηθεί ότι η Aston Martin έχει στα σκαριά ένα νέο μονοθέσιο. “Λαμβάνω υπόψη μου ότι θα αντιμετωπίσουμε κάποια προβλήματα και παιδικές ασθένειες στο πρώτο μισό της σεζόν”, λέει. “Αλλά το πλεονέκτημα ενός σχεδόν εντελώς νέου μονοθεσίου είναι ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για περαιτέρω εξέλιξη και συνεπώς πρόοδο”.
Ο δύο φορές πρωταθλητής δείχνει ενεργητικός, χαλαρός και ανακουφισμένος κατά τη διάρκεια της εβδομάδας δοκιμών στο Μπαχρέιν – όπου όλες οι ομάδες δοκιμάζουν για πρώτη φορά τα μονοθέσιά τους. Μακριά επιτέλους από τη Γαλλική Αλπική, όπου τα μεγάλα σχέδια ανατρέπονταν συνεχώς από τεχνικά προβλήματα και οργανωτικό χάος. Η Aston Martin είναι απλά μια μεγάλη επιτυχία στην εποχή της.
Οι πρόσφατες δηλώσεις του ίδιου του Λόρενς Στρολ αποτέλεσαν αντικείμενο μεγάλης επένδυσης. Το πολεμικό κέντρο πάνω από την πίστα του Silverstone εκσυγχρονίστηκε με ταχύτητα ρεκόρ και του δόθηκε μια μεταμορφωτική διάταξη.
Ο Στρολ πουλάει εκατομμύρια και απαιτεί κορυφαίες επιδόσεις.
Ο Ισπανός βετεράνος (42 ετών) και ο δημοσιογράφος βρέθηκαν στο βάθρο. “Μια σπουδαία εκκίνηση. Πολύ χρήσιμη μονομαχία με τον Lewis Hamilton και τους άλλους. Αυτό ξεπερνά τις αντιδράσεις μας. Είμαστε πολύ καλύτεροι από ό,τι ήμασταν”, δήλωσε ο κορυφαίος Αλόνσο.
Ενώ η Ferrari και η Mercedes ξεχωρίζουν με αλλοπρόσαλλες βίδες και αλλοπρόσαλλες επιδόσεις, η Aston Martin βρέχει βαθμούς στο Παγκόσμιο Κύπελλο. Η ομάδα φαινόταν να οδεύει προς τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά από τα μέσα της σεζόν η εικόνα έχει αλλάξει ριζικά. Η Aston Martin βυθίζεται. Μια πρώτη θέση στην κατάταξη είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί.
“Πολύ ζοφερό – ξεκινώντας τόσο δυνατά και μετά βουλιάζοντας τόσο σκληρά”, λέει ο τεχνικός διευθυντής Dan Fallows. “Ήταν δύσκολο για το πλήρωμα να βγει από το σπίτι και να κλιματίσει το δωμάτιο, αλλά νομίζω ότι είναι καλό. Είμαστε στο σωστό δρόμο”.
Ο Fallows, ανώτερος αεροδυναμικός του Verstappen στη Red Bull Racing, μίλησε περίπου στα μισά του αγώνα. Την ίδια στιγμή, ο Alonso ανεβαίνει στο βάθρο στη Βραζιλία, αλλά οι τιμές του Strolls είναι πολύ χαμηλές. Το μονοθέσιο που οδηγεί η Aston Martin βρίσκεται πιο κοντά στον τερματισμό. Αυτή η ομάδα ανήκει όχι μόνο στη Ferrari και τη Mercedes, αλλά και στη McLaren.
Προβλέποντας το 2024
Στο Άμπου Ντάμπι, η Aston Martin μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα με την τέταρτη θέση στην τελική κατάταξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου, αλλά η ομάδα δεν έχει καμία πιθανότητα. “Η McLaren είχε ένα κακό Σαββατοκύριακο στο Λας Βέγκας, αλλά τώρα δεν περιμένω τίποτα”, δήλωσε ο Lance Stroll. “Είχαμε τα προβλήματά μας. Το καρτ είναι μικρό και δεν μου αρέσει καθόλου. Δεν μπορεί να είναι μόνο στη δική μας πλευρά”.
Ο Αλόνσο ζει σε πολύ δύσκολη θέση μετά τη McLaren. Ο ίδιος είναι επίσης πέμπτος στη βαθμολογία, με προοπτική να τερματίσει τέταρτος. Ωστόσο, ο Lando Norris (McLaren) και ο Charles Leclerc (Ferrari) βρίσκονται σε εξέλιξη. Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη.
“Αυτό που συνέβη το περασμένο Σαββατοκύριακο είναι ιδιοφυές”, δήλωσε ο Alonso. “Καταρρεύσαμε στο Zandvoort, αλλά είχαμε και κακή τύχη και αποδίδουμε πολύ πιο σταθερά από ό,τι δείχνουν τα αποτελέσματα. Ήταν μια χρονιά με πολλά σκαμπανεβάσματα, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος και νομίζω ότι έχουμε πραγματοποιήσει μια πολύ καλή εμφάνιση. Και το 2024 έρχεται η επόμενη άνοιξη”.
“Στον αθλητισμό, συχνά είσαι τόσο καλός όσο το τελευταίο σου αποτέλεσμα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε. Πέρυσι η ομάδα μας ήταν πολύ καλή”, δήλωσε ο Αλόνσο. “Τώρα έχουμε 200 βαθμούς περισσότερους και είμαστε ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες. Για αυτό είμαι έτοιμος. Αυτό το γεγονός είναι πολύ σημαντικό”.
“Η καμπύλη μάθησης είναι απότομη και αναπτυσσόμαστε τρομερά”, δήλωσε ο Alonso. “Πριν από μερικά χρόνια δούλευαν εδώ 250 άτομα, τώρα μεταμορφωνόμαστε σε μια κορυφαία ομάδα με πολλούς υπαλλήλους.