Η RB19 κέρδισε σχεδόν τα πάντα, αλλά η RB20 του Verstappen είναι ακόμα καλύτερη στα χαρτιά

WeLoveSports.gr

  • Louis Dekker

    Ρεπόρτερ της Φόρμουλα 1

  • Louis Dekker

    Ρεπόρτερ της Φόρμουλα 1

Μπορεί η Red Bull Racing να αποδώσει ακόμα καλύτερα από την περσινή σεζόν; Τη χρονιά κατά την οποία ο Μαξ Φερστάπεν κατέρριψε το δικό του ρεκόρ λέξεων με 19 νίκες σε γκραν πρι; Τη χρονιά κατά την οποία μόνο η Ferrari κατάφερε να νικήσει μία φορά τη Red Bull;

Στα κεντρικά γραφεία της αγωνιστικής στάνης στο Milton Keynes της Αγγλίας, πιστεύουν πραγματικά σε αυτό. “Η νέα RB20 είναι καλύτερη από τον προκάτοχό της σε όλα τα μέτωπα”, υπόσχεται ο επικεφαλής σχεδιαστής Adrian Newey. “Εξαλείψαμε μερικά ελαττώματα και αδυναμίες τον περασμένο χειμώνα”.

“Αν μπορούμε να κερδίσουμε ακόμα περισσότερους αγώνες από πέρυσι; Είναι πιθανό. Αλλά είναι ρεαλιστικό; Αυτό είναι το ερώτημα”, απάντησε ο Verstappen την παραμονή της δέκατης σεζόν του στη Formula 1. “Ο χρόνος θα το δείξει. Είναι σημαντικό να κάνουμε μια καλή αρχή και να νιώσουμε γρήγορα οικείο το μονοθέσιο”.

Drive

Το να ακονίσει για άλλη μια φορά το δικό του ρεκόρ δεν είναι και τόσο συναρπαστικό για τον Verstappen. “Πάνω απ’ όλα, θέλω να διασκεδάσω. Να έχω δυνατά Σαββατοκύριακα. Αυτό είναι που με οδηγεί. Φυσικά θέλουμε να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους αγώνες. Αλλά αν το μονοθέσιο είναι αρκετά καλό, αυτό θα έρθει φυσικά”.

Η Red Bull Racing παρουσίασε την Πέμπτη το μονοθέσιο με το οποίο ο 26χρονος Max Verstappen στοχεύει να κερδίσει τον τέταρτο σερί παγκόσμιο τίτλο του. Οι οιωνοί είναι ευνοϊκοί, σύμφωνα με τον Newey, αλλά ο σχεδιαστής προφυλάσσει από την ύβρη.

“Μόλις ολοκληρώσαμε τους πρώτους γύρους στην πίστα του Silverstone. Αυτό είναι συναρπαστικό: η πρώτη ένδειξη για το αν όλα είναι σωστά και λειτουργούν. Αυτό shakedown επιβεβαίωσε πολλά. Αισθάνεται καλά, αλλά δεν εγγυάται τίποτα. Αν είναι αρκετό; Θα το μάθουμε τις επόμενες εβδομάδες”.

Ο Newey αναφέρεται στην επερχόμενη έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν. Την επόμενη εβδομάδα, όλες οι ομάδες θα νιώσουν εκεί τα νέα αγωνιστικά τους όπλα. Η σεζόν ξεκινά στο κράτος των πετρελαίων στα τέλη Φεβρουαρίου.

Η Red Bull Racing γιορτάζει μια επέτειο. “Ξεκινήσαμε πριν από 20 χρόνια και τότε θεωρούμασταν ένα μάτσο κομματάνθρωποι”, θυμάται ο επικεφαλής της ομάδας Christian Horner. “Είχαμε ένα όνειρο. Θέλαμε να αλλάξουμε την F1, αλλά και να κερδίσουμε αγώνες και παγκόσμιους τίτλους. Το πετύχαμε αυτό. Η άνοδός μας είναι πρωτοφανής. Κάθε άτομο έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Είναι ένα ομαδικό άθλημα. Χωρίς καλούς ανθρώπους, δεν είσαι πουθενά”.

Horner υπό πίεση

Το αν ο ίδιος ο Horner μπορεί ακόμα να συμμετάσχει στους πανηγυρισμούς μένει να το δούμε. Ο επικεφαλής της ομάδας βρίσκεται υπό έντονη πίεση μετά από εσωτερικές καταγγελίες για διασυνοριακή συμπεριφορά. Η θέση του Horner είναι επισφαλής, αλλά στην παρουσίαση της RB20, ο επικεφαλής της ομάδας ήταν σε περίοπτη θέση. Ο ίδιος αμφισβητεί σθεναρά τις κατηγορίες.

“Δεν το βρίσκω δύσκολο να σταθώ εδώ. Είμαι περήφανος για αυτή την ομάδα και εξακολουθώ να αισθάνομαι συντριπτική υποστήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους. Επίσης, από τους οδηγούς και τους χορηγούς. Αρνούμαι όλους τους ισχυρισμούς. Υπάρχει τώρα μια έρευνα σε εξέλιξη στην οποία συνεργάζομαι πλήρως. Πόσο καιρό θα διαρκέσει; Δεν έχω ιδέα. Είναι ένα ιδιωτικό θέμα για το οποίο δεν μπορώ και δεν θα πω τίποτα άλλο. Ελπίζω να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σύντομα”.

Ο Horner που δείχνει κουρασμένος έχει περισσότερο κείμενο σχετικά με τις αθλητικές πιθανότητες για το 2024. “Εκεί είναι η εστίασή μου”. Προβλέπει περισσότερο ανταγωνισμό.

“Ο καλύτερος τρόπος για να παρακινήσεις τους αντιπάλους είναι να τους νικήσεις. Εμείς το έχουμε κάνει αυτό. Πέρυσι ήταν μαγικό. Είμαι σίγουρος ότι αυτός είναι ο λόγος που είναι οπλισμένοι μέχρι τα δόντια. Η Ferrari και η Mercedes, αλλά και η McLaren και η Aston Martin. Κάναμε το καλύτερο μονοθέσιο της F1 όλων των εποχών ακόμα καλύτερο. Ναι, υπήρχαν πραγματικά αδύναμα σημεία στην RB19. Κάθε μονοθέσιο έχει σημεία βελτίωσης”.

“Ο Max δεν πρόκειται να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τον Christian και τη συνεχιζόμενη έρευνα”, προειδοποιεί ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του πριν από μια συνάντηση με τον ολλανδικό Τύπο. Έτσι, οι ερωτήσεις επικεντρώνονται στο νέο μονοθέσιο, αλλά ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει ακόμη μια πραγματική πρώτη εντύπωση από την RB20.

“Τα πρώτα μέτρα είναι πάντα ωραία και συναρπαστικά, αλλά ήταν αρκετά βρεγμένα. Οδήγησα μόνο με ελαστικά βροχής. Λίγη πρόσφυση. Αυτό καθιστά δύσκολο να πούμε κάτι ουσιαστικό γι’ αυτό”.

Ο Verstappen πήγε για σκι

Ο Verstappen είναι επίσης ασαφής σχετικά με τις διαφορές μεταξύ της RB19 και της RB20. “Τουλάχιστον τα χρώματα είναι τα ίδια”, αστειεύεται. “Ποτέ δεν έδωσα τόσο μεγάλη αξία στα εκτοξεύει. Ποτέ δεν βλέπεις ένα αυτοκίνητο όπως πραγματικά είναι. Αυτό θα συμβεί μόνο στο Μπαχρέιν. Δεν κοίταξα καθόλου ούτε τις άλλες ομάδες”.

“Αισθάνομαι καλά, χαλαρός και πέρασα ωραίες διακοπές για σκι. Πολύ φρέσκος αέρας, ωραίο και κρύο”, αντανακλά ο πρωταθλητής για τον χειμώνα του. “Δεν σκέφτηκα πολύ τη F1. Είχα να κάνω σκι πάνω από πέντε χρόνια. Είχα όρεξη και πραγματικά δεν κατεβαίνω τις πίστες σαν τρελός. Άλλωστε: μπορεί και να γλιστρήσεις και να σπάσεις κάτι στο ντους ή να χτυπηθείς όταν διασχίζεις κάτι”.