WeLoveSports.grs•
-
Joost Smedema
συντάκτης Formula 1 στη Σιγκαπούρη
-
Joost Smedema
συντάκτης Formula 1 στη Σιγκαπούρη
Δέκα σερί νίκες για τον Max Verstappen, δεκαπέντε ακόμη και για τη Red Bull Racing. Και μετά η Formula 1 μετακόμισε στη Σιγκαπούρη.
Σε τέσσερις ημέρες, ο αναβάτης και η ομάδα αγώνων έγιναν όλο και λιγότερο σίγουροι ότι το νικηφόρο σερί θα επεκταθεί.
Την Πέμπτη, ο Verstappen είχε ήδη μετριάσει τις προσδοκίες.Μετά τις προπονήσεις της Παρασκευής τα πράγματα πήγαν “ακόμα χειρότερα από το αναμενόμενο”. Το Σάββατο, ο Verstappen και ο συμπαίκτης του Sergio Pérez βγήκαν μπροστά στη δεύτερη προκριματική περίοδο και την Κυριακή έμειναν στην πέμπτη και όγδοη θέση στον αγώνα.
Πού πήγε στραβά;
Πώς θα μπορούσε το RB19, το αυτοκίνητο στο οποίο ο Verstappen πλησιάζει, ισοφαρίζει ή σπάει ρεκόρ μετά από ρεκόρ, ξαφνικά να μην είναι πλέον το ταχύτερο στον αγωνιστικό χώρο; Η ερώτηση είναι λογική, η απάντηση δεν δίνεται απλά.
Κυριακή απόγευμα στη Σιγκαπούρη, περίπου πέντε ώρες πριν τον αγώνα. Η μάντρα είναι γεμάτη με VIPs. Οι επισκέπτες από ομάδες ή την τοπική οργάνωση αντιμετωπίζουν τολμηρές τροπικές θερμοκρασίες και ελπίζουν να ρίξουν μια ματιά στους οδηγούς που φτάνουν και αναζητούν γρήγορα σκιά.
Είναι επίσης απασχολημένος μπροστά από το γκαράζ Red Bull Racing. Όχι με καλεσμένους, αλλά με δημοσιογράφους. Σε κάθε γκραν πρι, η Formula 1 επιλέγει τρεις ομάδες που πρέπει να καταστήσουν ένα ηγετικό μέλος της ομάδας διαθέσιμο στα μέσα ενημέρωσης.
Ακριβώς το Σαββατοκύριακο που η Red Bull έχει τόσο κακή απόδοση, ο αρχιμηχανικός της αγωνιστικής ομάδας Paul Monaghan εμφανίζεται για να εξηγήσει μερικά πράγματα.
Φυσικά πρόκειται ευθέως για την αποτυχημένη πρόκριση. Τα P11 και P13 δεν είναι καλά. Παρόλο που ο Verstappen είχε ήδη υποδείξει στον προσομοιωτή, πριν φύγει για τη Σιγκαπούρη, ότι θα μπορούσε να είναι μια δύσκολη ιστορία. Ένιωσε πόση προσπάθεια έκανε το αυτοκίνητο στην πίστα.
«Σοβαρά προβλήματα, μερικά λάθη»
“Έχουμε κάποια σοβαρά ζητήματα που δεν μπορούμε να λύσουμε σε ένα Σαββατοκύριακο αγώνα”, είπε ο Monaghan. Τι είδους προβλήματα όμως;
Το να κάνεις ερωτήσεις δεν δίνει συγκεκριμένη απάντηση. “Αυτά είναι μερικά λάθη που κάναμε στην πορεία. Είναι αλήθεια ότι ήταν ήδη σε αυτό το αυτοκίνητο, αν και αυτό είναι δύσκολο να εξηγηθεί.”
Έπειτα, με επτά λέξεις που συνοψίζουν αρκετά καλά τα απογοητευτικά αποτελέσματα, αλλά και δεν βοηθούν να πλησιάσουμε περισσότερο το θέμα: «Απλώς δεν τα καταφέραμε».
Εν μέρει οφείλεται στη φύση του δρόμου στο Marina Bay. Κάθε πίστα στο ημερολόγιο, από τη Μελβούρνη στο Μόντρεαλ και από το Σάο Πάολο στη Σιγκαπούρη, απαιτεί κάτι διαφορετικό από ένα μονοθέσιο της F1. Η Σιγκαπούρη πέφτει εκτός ελέγχου, εξηγεί ο Monaghan.
“Οι γραμμές που οδηγείτε εδώ στις στροφές είναι πραγματικά διαφορετικές από άλλες πίστες. Δεν είμαστε σε θέση να συμβαδίσουμε με τον ανταγωνισμό. Αυτό συνέβη με τη Mercedes το 2015, ενώ ήταν τόσο κυρίαρχη εκείνη την εποχή.”
“Την Παρασκευή είχαμε ένα αυτοκίνητο που μας δημιουργούσε κάθε είδους ερωτήσεις και αμφιβολίες. Δεν πήγε καλά, όπως έχει πάει τόσο συχνά καλά φέτος. Δεν ήταν και οι ωραιότερες ώρες. Αλλά είναι αυτό που είναι. “
Δεν μπορούσαμε πλέον να διακρίνουμε τον περίπλοκο κόμπο.
Καμία ματιά στην κουζίνα δεν θα απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις, το πολύ μια πρόχειρη ματιά από την κλειδαρότρυπα. Ο Monaghan δεν αποκαλύπτει περισσότερα για το τι συμβαίνει στο Red Bull Racing.
Τι ακριβώς πήγε στραβά, πότε ήρθαν στο φως αυτά τα προβλήματα και γιατί δεν κατέστη δυνατή η έγκαιρη επίλυσή τους, παραμένει ασαφές.
Πάνω από όλα, μην κάνετε τον ανταγωνισμό σοφότερο
Δεν είναι και περίεργο. Η Formula 1 δεν είναι μόνο μια μάχη μεταξύ οδηγών, αλλά και μεταξύ στάβλων αγώνων. Οι ομάδες προτιμούν να κρεμάσουν ένα πανί πάνω από ένα αυτοκίνητο που πρέπει να ρυμουλκηθεί το συντομότερο δυνατό μετά από μια σύγκρουση. Όλα όσα είναι ορατά μπορούν να βοηθήσουν περαιτέρω τον ανταγωνισμό.
Ακόμη και όταν ο ήλιος έχει δύσει, η θερμοκρασία έχει πέσει λίγο και η κοινότητα έχει μετακινηθεί στο αρχικό πλέγμα, οι ομάδες συνεχίζουν να αναζητούν πληροφορίες. Κάθε λεπτομέρεια είναι πολύτιμη.
Αυτός είναι ο λόγος που ένας υπάλληλος της Alpine μελετά το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του Verstappen με ένα σημειωματάριο στο χέρι. Ελπίζει να δει κάτι εντυπωσιακό, κάτι που μπορεί να βοηθήσει την ομάδα του, και κατά καιρούς κάνει κάποιες σημειώσεις.
«Δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες»
Κατά τη διάρκεια του αγώνα η RB19 είχε καλύτερη απόδοση από νωρίτερα το Σαββατοκύριακο. Ένα pit stop, όπως αποδείχθηκε έναν γύρο αργότερα, σε μια ατυχή στιγμή, διασφαλίζει ότι ο Verstappen δεν μπορεί πλέον να απειλήσει την κορυφή του γηπέδου. Παραμένει στην πέμπτη θέση.
«Μάθαμε αρκετά στον αγώνα, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων του Σαββάτου», απαντά ο Verstappen. Δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες», γελάει, γιατί ξέρει ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να πει τίποτα γι’ αυτό.
Ο, τι σπέρνεις, θερίζεις.
Αργά το βράδυ, το αφεντικό της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ μίλησε επίσης στον Τύπο, ως συνήθως μετά από ένα γκραν πρι. Μπορεί να υποδείξει τι ακριβώς ήταν λάθος; Ο Βρετανός επίσης δεν αποκαλύπτει το πίσω μέρος της γλώσσας του, αλλά έρχεται με την πιο διαφωτιστική μεταφορά.
“Η προσομοίωση του Σαββατοκύριακου δεν μας έφερε σε καλό δρόμο και δημιούργησε έναν περίπλοκο κόμπο που έπρεπε να ξετυλίξουμε. Αποτύχαμε να το κάνουμε και αυτό αποκάλυψε ορισμένες από τις αδυναμίες μας.”
Ή, όπως το έθεσε νωρίτερα ο Μόναγκαν: «ό,τι σπείρεις θερίζεις». Εάν δεν μπορείτε να διορθώσετε τα λάθη στην αρχή, θα αποδειχθεί δύσκολο να διορθώσετε στη συγκεκριμένη πίστα στη Σιγκαπούρη.
Horner: “Δεν έχουμε στήσει το μονοθέσιο ιδανικά για τα χαρακτηριστικά αυτής της πίστας. Είναι ένα τόσο περίπλοκο άθλημα. Υπάρχει πολλή τεχνολογία και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.”
“Το να κερδίσεις δεκαπέντε συνεχόμενες φορές είναι απίθανο αν σκεφτείς σε πόσες διαφορετικές πίστες πηγαίνουμε και σε πόσες διαφορετικές συνθήκες βρίσκεις εκεί. Η ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου που να μπορεί να τα χειριστεί όλα είναι απίστευτα δύσκολη.”
Ο Μαξ κοιτάζει τη μεγάλη εικόνα.
Το γεγονός ότι δεν λειτούργησε στη Σιγκαπούρη δεν λέει τίποτα για τις πιθανότητες στην Ιαπωνία, το GP το επόμενο Σαββατοκύριακο. Verstappen, γεμάτος αυτοπεποίθηση: “Αυτό είναι ένα τόσο διαφορετικό σιρκουί. Το στήσιμο του αυτοκινήτου δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό το Σαββατοκύριακο. Η Suzuka πρέπει να μας ταιριάζει.”
Το αφεντικό της ομάδας του δεν εκπλήσσεται από το πόσο χαλαρά αντιμετωπίζει ο Limburger την ξαφνική οπισθοδρόμηση. “Έχει κερδίσει δέκα αγώνες στη σειρά και οδηγεί στη βαθμολογία για τον παγκόσμιο τίτλο με τεράστια διαφορά. Έχει κάθε λόγο να ζει τη ζωή ευτυχισμένος.”
“Ο Μαξ βλέπει τη μεγάλη εικόνα. Ξέρει ότι αυτή ήταν μια εξαίρεση και ότι ελπίζουμε ότι θα ανταγωνιστούμε ξανά για τη νίκη την επόμενη εβδομάδα.”