WeLoveSports.gr–
-
Louis Dekker
verslaggever Formule 1
-
Louis Dekker
verslaggever Formule 1
Η Φόρμουλα 1 είναι το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο Μεξικό, όπου ο Max Verstappen έχει δύο σωματοφύλακες. Η βοήθεια της Red Bull Racing είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί το απόρρητό τους.
Ο Φερστάπεν είναι χαλαρός. “Με το beveiliging θα γίνουν όλα όσα χρειάζονται, όπως η μεταφορά μεταξύ ξενοδοχείου και πίστας και η παραμονή στο paddock. Όμως, εγώ με βλέπω πολύ ήσυχο. Eerder deze week had ik wat verplichtingen in de stad en kreeg ik een geweldige ontvangst. Και αυτό είναι όλο.”
Veelvraat
Ωστόσο, τον ενδιαφέρει πολύ ότι η δημοτικότητά τους είναι πολύ χαμηλή. Het is de schaduwzijde van succes: fanatieke Sergio Pérez-fans reageren frustraties over magere prestaties van hun idool af op veelvraat Verstappen. Vooral op social media gaat het er stevig aan toe.
De grand prix-organisatie probeert de agressie te beteugelen met de hashtag ‘racepect’.
Pérez: “Media proberen rivaliteit te creëren, maar in Mexico houden ze van Max
“Prima dat die campagne er is”, δήλωσε ο Verstappen. “Goed for de bewustwording. Οι φίλαθλοι μπορούν να κάνουν περισσότερα πράγματα σε διάφορες περιοχές. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια πολύ σοβαρή κατάσταση, όπου οι άνθρωποι αναφέρουν τα πάντα. Θα πρέπει να φροντίζετε καλύτερα τον αγαπημένο σας φίλο, αλλά θα πρέπει να έχετε σεβασμό για τους άλλους και να είστε γεννημένοι στο χώρο. Αλλά αυτό δεν είναι μόνο ένα πρόβλημα του τύπου 1. Το θέμα αφορά όλα τα αθλήματα”.
Zestiende zege
Ο Verstappen μπορεί στο Μεξικό να είναι το πιο σημαντικό σημείο της κατάσχεσης. Αυτό σημαίνει ότι η θέση του στην τελευταία αναμέτρηση με τον teamgenoot Pérez ήταν 16-2. Ή μήπως ο Pérez έχει 15-3;
De wereldkampioen is torenhoog favoriet, but benadrukt dat een zestiende zege niet vanzelfsprekend is. “Αυτό είναι ένα από τα κυκλώματα που μας απασχολούν περισσότερο. Υπάρχουν πολλά μακρυά μπουκάλια και… kerbstones en op dat soort banen is onze auto meestal niet geweldig. I verwacht dat het best lastig wordt. Zeker as it gaat om éen snelle ronde.”
De kwalificatie wordt een thriller, voorspelt de 26-jarige Nederlander. “Η Mercedes, η Ferrari και η McLaren θα βρεθούν στην κούρσα για την pole position. Αυτό θα είναι ένα ατύχημα. Gelukkig is onze auto doorgaans goed in de race, als er other factoren zoals bandenslijtage meespelen”.
Meteen kappen met die sprintweekends. Τώρα είναι πολύ αργά και πρόκειται για μια κλήρωση.
Αυτό μπορεί να είναι πολύ καλό για τον Pérez. Ο Μεξικανός, ο οποίος έχει μεγάλη προτεραιότητα στην καριέρα του, πιστεύει ότι πρέπει να τον βγάλει έξω. “Η εισπνοή είναι εδώ διαρκής και δεν μπορεί κανείς να κάνει τίποτα. Αυτό είναι κρίσιμο για να ξεκινήσουμε”.
Pérez weet al hoe het voelt, die podiumceremonie in stadion Foro Sol tussen tienduizenden uitgelaten fans. Στις εκδόσεις του 2021 και του 2022 ήταν ο τελευταίος.
Ο Verstappen κέρδισε και τους δύο αγώνες. Dat steekt. “I droom all my hele leven van een thuiszege. Εδώ κερδίζω για τους οπαδούς μου, την οικογένειά μου και τους φίλους μου; Εγώ δεν είμαι τόσο σίγουρος για μια κρίση και δεν είμαι τόσο σίγουρος, γιατί αυτό θα είναι το επίκεντρο της καριέρας μου”.
Plank
Στην κατάταξη των WK ο Πέρες είναι δεύτερος, με 39 πόντους διαφορά από τον Λιούις Χάμιλτον. Η κάρτα χορεύει στον Μεξικανό για τη δισκοβολία του Χάμιλτον στην Αμερική. Η Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA ανακοίνωσε στον αγώνα ότι η “σανίδα” μεταξύ της Mercedes του Χάμιλτον και της Ferrari του Σαρλ Λεκλέρκ είχε αποσυρθεί. Και οι δύο οδηγοί θα βγουν από τη λίστα.
Η RB19 του Verstappens ήταν νόμιμα συνδεδεμένη, αλλά ο οδηγός του Red Bull έχει πολλά να θυμάται από την αρχή. Η FIA ελέγχει μόλις τέσσερα αυτοκίνητα. “Όταν το ένα αυτοκίνητο είναι παράνομο, πρέπει να ελέγξεις και τα άλλα της ομάδας. Συνήθως τα στοιχεία είναι σχεδόν ταυτόσημα. Έτσι, όμως, δεν ήταν και τόσο παράνομο.”
Dat renstallen met de plank de limiet opzoeken, is logisch, λέει ο Verstappen uit. “Όσο πιο αργό είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο γρήγορος είναι”. Δεν υπάρχει τίποτα που να σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα. “Κανείς δεν το κάνει αυτό. Καμία ομάδα δεν θα βάλει ένα παράνομο αυτοκίνητο στο δρόμο.”
Alle auto’s doorlichten is niet realistisch, stelt de drievoudig wereldkampioen. “Dan krijg je de race-uitslag pas op dinsdag. Dat wil je ook niet. Bovendien heeft de FIA dan honderd mensen extra nodig. Γι’ αυτό και είναι πολύ δύσκολο. Κάποια από τα κορυφαία, κάποια από τα μεσαία. Έτσι, θα πρέπει να είναι πολύ χρήσιμος”.
‘Kappen met sprintweekends’
Grote boosdoener is volgens Verstappen het sprintweekend, met twee kwalificaties, een korte race op zaterdag and de hoofdrace op zondag. “Σε ένα κανονικό αγωνιστικό σαββατοκύριακο αυτό δεν μπορεί να γίνει. Έχεις μόνο μια προπόνηση. Όταν είσαι έτοιμος να setup een fout maakt, kun je bijna no meer doen.”
De oplossing is volgens Verstappen eenvoudig en zal nobody verrassen. “Meteen kappen met die sprintweekends, zodat iedereen zijn auto fatsoenlijk kan finetunen. Nu is het veel te gehaast en wordt het een loterij”.
Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που ο Verstappen έκανε στο grand prix του Μεξικού. “Ένα κανονικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο: τρεις προπονήσεις, μια προπόνηση και το grand prix. Πολύ καλό και διασκεδαστικό. Τα περισσότερα Σαββατοκύριακα είναι πολύ ωραία”.